arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۲

عراقچی: نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات با آژانس انجام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :   یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان از برگزاری نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات ایران و آژانس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی در پاسخ به این پرسش که مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 چه زمانی و کجا برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: این گفت‌وگوها بعد از مذاکرات ایران و آژانس خواهد بود.

او درباره مکان مذاکرات به ژنو و وین اشاره کرد و گفت: هنوز مکان این گفت‌وگوها قطعی نشده است اما در یکی از این دو شهر انجام می‌شود.

عراقچی اظهار کرد:‌ گفت‌وگوهای کارشناسی در سطح مدیران کل وزارت خارجه ایران و کشورهای 1+5 برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین گفت:‌ سرپرست تیم کارشناسی ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و حقوقی وزیر خارجه است و در تیم کارشناسی ایران حداقل 4 تا 5 نفر از کارشناسان اقتصادی، هسته‌یی، حقوقی و فنی حضور دارند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ نتیجه نشست کارشناسان به هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 گزارش خواهد شد.

مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس قرار است ششم آبان برگزار شود که به نظر می‌آید محل این مذاکرات وین، مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

مذاکرات قبلی ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس و هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

با توجه به حضور تیم کارشناسان فنی و حقوقی و هسته‌یی ایران در مذاکرات با آژانس در وین احتمال قوی وجود دارد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز در وین برگزار شود.
نظرات بینندگان