arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۲

پاسخ ایران به اتهامات احمد شهید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز چهارشنبه اتهامات وارده از سوی گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل را رد کرد و آن را گزارشی بدون در نظر گرفتن واقعیات امروز جمهوری اسلامی ایران، غیر منصفانه، جهت‌دار و مخلوط با اغراض و انگیزه‌های سیاسی خواند.

به گزارش ایسنا، در این پاسخ که توسط کارشناس نمایندگی کشورمان بلافاصله پس از ارائه گزارش حقوق بشری گزارشگر ویژه قرائت شد، درخواست کشورمان برای تهیه گزارشی متوازن، غیرجانبدارانه و بدور از نفوذ و گرایشات سیاسی و منطبق بر تحولات اخیر سیاسی و اجتماعی ایران به اطلاع اعضای این شورا رسید.

کارشناس نمایندگی کشورمان ضمن انتقاد شدید به ماهیت و عناصر تشکیل دهنده این گزارش، آن را بر خلاف واقعیات و تحولات امروز جامعه ایران خواند و در همین راستا نسبت به فرآیند انتخاب گزارشگر ویژه با توجه به عدم اشراف وی به شرایط سیاسی و اجتماعی ایران ابراز تأسف کرد.

عضو نمایندگی دائم کشورمان تاکید کرد که تنها با برخورد غیر سیاسی، متوازن و بی‌طرفانه در مورد وضعیت حقوق بشر در کشوری که به عنوان لنگرگاه حقوق بشر، اعتدال و مردمسالاری دینی در منطقه ای که از افراط گران، تروریسم و حکومتهای خودکامه رنج می‌برد، می‌توان به ایجاد اعتماد کمک کرد و موجب افزایش همکاری‌ها شد.

وی نقاط ضعف گزارش و مواردی که حاکی از سیاسی و غیر منطقی بودن آنست را برشمرد و در نهایت پایبندی کشورمان به تعهدات بین‌المللی و علاقه دولت جدید به ارتقاء همکاری‌ها با ساختارهای حقوق بشری را مورد تاکید قرار داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
vclludxy
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
4
1
20
نظرات بینندگان