arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲

الجعفری: "دوستان دروغین" سوریه آتش بحران را شعله‌ورتر می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی غرب به ویژه کشورهای عضو گروه به اصطلاح " دوستان سوریه" علیه دمشق، آتش بحران در این کشور را شعله‌ورتر می‌کند، سازمان ملل را به تلاش و دخالت برای متوقف کردن این سیاست‌ها فراخواند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کرد: برخی کشورهای جهان به ویژه کشورهای عضو گروه دروغین "دوستان سوریه" برخی تدابیر یک جانبه و مستبدانه در عرصه‌های اقتصادی، پولی و بازرگانی را علیه سوریه اتخاذ می‌کنند، بی‌آنکه میان موسسات دولتی یا بخش خصوصی یا شهروندان عادی سوریه تمایز قائل شوند و از این طریق نقشی منفی در حمایت از تروریسم و گروه‌های تندرو تکفیری در سوریه ایفا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتخاذ چنین اقداماتی تاثیر منفی بر رفاه و آسایش ملت‌ها می‌گذارد و به جای حل مشکلات، آتش بحران سوریه را شعله‌ورتر می‌کند.

الجعفری در ادامه با اشاره به لزوم توقف فوری سیاست‌های این کشورها در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه از سازمان ملل خواست برای توقف این اقدامات وارد عمل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نظام تجارت بین‌الملل همواره با موانع زیادی مواجه بوده است که بیشتر آن به عدم داشتن اراده سیاسی از سوی کشورهای پیشرفته برمی‌گردد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان