arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲

جزئیات جلسه رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح جزئیات رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت گفت: جلسه رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت یکشنبه آینده برگزار می‌شود که مجلس برای آن پنج‌ونیم ساعت زمان لازم دارد.

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح جزئیات جلسه رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی دولت، گفت: برنامه‌های ما این است که ثبت نام از موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی از ساعت 6/30 دقیقه صبح روز یکشنبه انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش دیگری از برنامه‌های هیئت رئیسه مجلس برای جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، در ساعت 8 صبح روز یکشنبه و قبل از ورود به بحث، اگر تعداد موافقان و یا مخالفان هر وزیر پیشنهادی در هر کدام از زمان‌های 15 دقیقه‌ای، بیش از 2 نفر باشد، قرعه‌کشی از آن‌ها انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: طبق آیین‌‌نامه داخلی مجلس، برای هر وزیر پیشنهادی 2 موافق و 2 مخالف با ترتیب یک مخالف و یک موافق صحبت می‌کنند و وزیر پیشنهادی هم نیم ساعت برنامه‌ها و دیدگاه‌هایش را مطرح و از خودش دفاع می‌کند.

صادقی تأکید کرد: هر موافق و مخالف اجازه دارند تا 15 دقیقه صحبت کرده و می‌توانند از همه و یا بخشی از فرصت‌شان استفاده کنند و بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهند. البته رئیس‌جمهور هم برای 3 وزیر پیشنهادی می‌تواند یک ساعت در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی صحبت کرده و از آن‌ها دفاع کند.

وی ادامه داد:طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسات رأی اعتماد باید به صورت متوالی انجام شود، اما اینکه صبح و بعدازظهر باشد، استمزاجی از مجلس گرفته می‌شود که در اغلب موارد با آن موافقت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: اگر جلسه رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی در نوبت عصر روز یکشنبه ادامه پیدا نکند، بررسی رأی اعتماد، به جلسه صبح روز دوشنبه موکول می‌شود.

صادقی در پایان خاطرنشان‌کرد: 5 و نیم ساعت زمان برای بررسی رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان لازم است که 4 ساعت در جلسه صبح و حدود یک‌ونیم ساعت نیز در صورت تداوم جلسه، در نوبت عصر انجام می‌شود.
نظرات بینندگان