arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۵۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

لبنیات از سفره مردم حذف می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی استان کرمانشاه معتقد است، قیمت گذاری لبنیات در شرایط فعلی به صلاح نیست و دولت نباید در این امر وارد شود.

امیر حسین صفری با بیان این‌که 70 درصد قیمت تمام شده محصولات لبنی به شیر خام بستگی دارد، خاطرنشان کرد: قیمت شیر خام متاثر از قیمت نهاده‌های دامی است. بخشی از نهاده‌های دامی و خوراک دام از داخل کشور تامین می‌شود، اما بخش دیگر آن وارداتی است و از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد.

این تولیدکننده محصولات لبنی با اشاره به حذف ارز مرجع برای واردات نهاده‌های دامی، یادآور شد: ممکن است انتظار رود با افزایش قیمت شیر خام، نرخ محصولات لبنی هم بیشتر شود و دولت نسبت به قیمت گذاری جدید اقدام کند که این کار در شرایط فعلی به صلاح نیست.

صفری تاکید کرد: بهتر است دولت کار قیمت گذاری را به انجمن صنفی فرآورده‌های لبنی کشور و رقابت بازار واگذار کند و در قیمت گذاری ورود پیدا نکند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت و توان خرید مردم در اثر تورم کنونی ناشی از سیاست‌های دولت قبلی محدود شده است و اگر قیمت محصولات لبنی افزایش پیدا کند و مصرف کننده توان خرید نداشته باشد آن را از سفره خود حذف خواهد کرد و با حذف لبنیات، سلامتی نیز از سفره مردم می‌رود و دارو و درمان جای آن را می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی استان کرمانشاه با تاکید بر این‌که هدف ما افزایش قیمت لبنیات و فشار آمدن به مصرف کننده نیست، تصریح کرد: در چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت، سرانه مصرف لبنیات در کشور حدود 20 درصد کمتر شده است. گرانی لبنیات یک چرخه است و زمانی که لبنیات گران شود و مردم خرید نکنند تولید هم تاثیر می‌پذیرد و تولیدکننده باید قیمت‌ها را کاهش دهد.

دبیر انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه، دلیل افزایش قیمت شیر خام را کمبود تولید آن در کشور و افزایش تقاضا اعلام کرد و یادآور شد: در شش ماهه دوم سال گذشته، کاهش عرضه و افزایش تقاضای فصلی علاوه بر موضوع افزایش نرخ علوفه به دلیل تغییر نرخ ارز، باعث تشدید در افزایش قیمت شیر کشور شد.

وی معتقد است، دولت باید با سیاست گذاری مناسب در این زمینه با ابزارهایی که در اختیار دارد عرضه و تقاضا را مدیریت کرده و تنظیم بازار نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
4
من یک بچه 3 ساله دارم الان 3 ماه نمیتونم براش شیر بخرم چون خرج خانه کمرم را شکسته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
3
آقایان دلارهای مردم را چگونه به کشورهای دیگر و حسابهای شخصی خود و دوستان واریز میکنند و دلار 850 تومانی برای مردم دلار 2500 تومانی حساب می کنند !
نظرات بینندگان