arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

محاکمه چوبدار پونک به جرم قتل مرد معتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرد چوبدار که قاچاقچیان را از حضور پلیس در دره پونک با خبر می کرد به اتهام قتل فرد معتادی پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش مهر، در این پرونده هادی 23 ساله، سابقه دار، متهم به قتل محمد معروف به معمار است. جسد محمد 20 اردیبهشت سال 88 در دره پونک کشف شد که پزشکی قانونی علت مرگ او را اصابت جسم سخت به سرش اعلام کرد.

در ادامه مشخص شد مقتول برای تهیه مواد مخدر به دره پونک می آمد که در این محل مدتی بود با چند نفر از قاچاقچیان اختلاف پیدا کرده بود. در ادامه تحقیقات مرد سابقه داری به نام هادی شناسایی و تحت بازجویی قرار گرفت که در تمام مراحل بازجویی منکر اتهام قتل شد. بازپرس پرونده نیز با توجه به دلایل موجود علیه هادی، برای او کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح روز شنبه متهم به قتل به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت که در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای هادی تقاضای مجازات قانونی کرد. سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

برادر مقتول در شکایت خود گفت محمد به موادمخدر اعتیاد داشت و هر از گاهی برای تهیه مواد به دره پونک می رفت. یک روز او به من گفت چند نفر در آنجا وی را کتک می زنند به همین خاطر همراه محمد به دره پونک رفته و برادرم، هادی را به عنوان ضارب خود به من نشان داد.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به هادی از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

پسر جوان که در پرونده خود سابقه سرقت و حمل سلاح دارد با رد اتهامش، گفت: من در دره پونک چوب دار بودم یعنی بالای دره می ایستادم و به معتادان اجازه می دادم برای تهیه مواد به پایین دره بروند و اگر ماموری را در آن محل می دیدم به قاچاقچیان خبر می دادم. یک روز از یک افغانی گوشی تلفن همراهی گرفتم که بعد مشخص شد سرقتی است و به خاطر آن دستگیر شدم. 45 روز مانده بود که از ندامتگاه آزاد شوم که ماموران سراغم آمده و مرا به اداره آگاهی بردند. در آنجا متوجه شدم مرا به اتهام قتل محمد دستگیر کرده اند. در ابتدا منکر آشنایی با محمد شده اما بعد اعتراف کردم که او را در دره پونک دیده اما هیچ وقت مرتکب قتلش نشدم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
نظرات بینندگان