arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

روزنامه انگلیسی ادعا کرد: خواهر امیر قطر مؤثرترین فرد دنیای هنر! + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه انگلیسی خواهر امیر قطر را به عنوان مؤثرترین فرد در هنر معاصر دنیا معرفی کرد. این روزنامه با این حال تأکید کرد که قطر هنوز از دموکراسی بسیار فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "آرت ریویو" امروز (پنج شنبه) تأکید کرد که "المیاسه بنت حمد بن خلیفه آل ثانی" خواهر دوم امیر قطر که مسئول اداره موزه‌های این کشور است، سالانه یک میلیارد دلار در بازار هنر دنیا پول تزریق می کند.


این روزنامه نوشت که امیر نشین کوچک و ثروتمند قطر، در تلاش است تا جایگاهی مناسب را در زمین هنر در جهان برای خود ایجاد کند. و دختر امیر قطر در سال 2012 پس از خرید یک تابلو به قیمت 250 هزار دلار، جنجالی را به راه انداخت.


اداره موزهای قطر سال گذشته نیز در لندن هزینه برگزاری نمایشگاه یک هنرمند به نام "دامیان هرست" در لندن را برعهده گرفت.


المیاسه در سال 2011  در فهرست تأثیرگذارترین افراد در هنر معاصر، جایگاه نوزدهم را کسب کرد و سال قبل نیز به جایگاه یازدهم رسید. و امسال هم توانست اسامی مهمی را پشت سر بگذارد و در جایگاه نخست قرار بگیرد.


البته این مجله انگلیسی در کنار تمجید از خواهر امیر قطر، تأکید کرد که رژیم "آل ثانی" این امیرنشین کوچک را به صورت "استبدادی" اداره می کند، و قطر هنوز به "نظامی لیبرال" تبدیل نشده و همچنان از "دموکراسی" فاصله دارد.
نظرات بینندگان