arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲

پیش بینی سرما برای غرب کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان هواشناسی وزش باد و کاهش دما در مناطق غربی را برای دو روز آینده پیش بینی کرد.

سازمان هواشناسی در آخرین پیش بینی خود اعلام کرد که در دو روز آینده به تناوب برای استان های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، مرکز، دامنه های البرز، دامنه های مرکزی و شمالی زاگرس و به تدریج شمال شرق و شرق بارش باران، رعد و برق و وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود.

بنابراین پیش بینی بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.همچنین از اواخر وقت روز یکشنبه از سمت شمال غرب و غرب کشور از مقدار بارش کاسته شده و از سمت شرق بارش برای مناطق شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت.

هوای استان ها

پیش بینی ها نشان می دهد که در سه روز آینده برای آذربایجان شرقی، طالقان، البرز و کوهین قزوین بارندگی پیش بینی می شود. در کرمانشاه، خوزستان، لرستان، هوا سرد خواهد شد.

استان‌های مرکزی، تهران ،‌قم و سمنان فردا  دوشنبه با بارش باران به صورت پراکنده مواجه خواهند بود. همچنین شمال اصفهان نیز بارندگی به صورت پراکنده حاکم خواهد بود که فرداشب به بعد هوای صاف و سرد به شکل بارز خود را نشان می‌دهد. امشب آذربایجان،‌ اردبیل، کردستان و زنجان منتظر هوای بسیار سرد باشند. همچنین به غیر از پایتخت، استان های کهکیلیویه و بویراحمد، لرستان، شمال شرق خوزستان بارندگی دارند.

هوای تهران

بررسی های سازمان  نشان می دهد که در مهرماه امسال شهروندان تهرانی حتی یک روز هوای پاک تنفس نکردند و از ابتدای پاییز22 روز هوای پایتخت ناسالم بوده است. با این حال برای دو روز آینده هم هوای تهران نیمه ابری و بارش  باران  پیش بینی می شود. یعنی شاید هوای پاک به سراغ تهران بیاید، البته فقط شاید. اما امشب هوای تهران ابری است دمای آن به 7 درجه بالای صفر می رسد، یعنی بسیار سرد نخواهد بود، اما از فردا شب این دما کاهش یافته و به 6 درجه می رسد و هوا صاف می‌شود.

نظرات بینندگان