arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۲

کیش - نیویورک، مبدأ و مقصد پرواز میان ایران و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: بخش خصوصی باید از فرصتی که دولت در روابط خارجی فراهم کرده است، استفاده کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینکه نخستین گام در شکل‌گیری روابط اقتصادی، راه‌اندازی پرواز مستقیم میان ایران و آمریکاست، اظهار کرد: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و پیشنهاد ما این است که مبدأ و مقصد این پرواز، کیش- نیویورک یا تهران - نیویورک باشد چراکه خیلی از توریست‌ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا وارد کیش شوند و درآمد توریستی خوبی برای ایران فراهم شود. حجازی تصریح کرد: راه‌اندازی مسیر چارتر میان ایران و آمریکا زمینه‌سازی شده و صحبت‌هایی نیز با مسئولان کشور انجام شده است. در این مرحله مقامات سازمان هواپیمایی کشوری منتظر مجوز مقامات آمریکایی هستند و دو شرکت هواپیمایی داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت اعطای مجوز، قراردادی را با شرکت‌های داخلی برای فروش بلیت چارتری منعقد کنند. وی افزود: اگر بخش خصوصی بتواند تحریم هوایی را در بخش پروازی به آمریکا لغو کند، کار بزرگی صورت گرفته است زیرا بسیاری از شرکت‌های خارجی از این تحریم سود می‌برند. برخی از کشورهای منطقه و غیرمنطقه از گسترش روابط ایران و آمریکا نگران هستند.

دو شرکت هواپیمایی ایرانی قادر به پرواز به آمریکا هستند

حجازی خاطرنشان کرد: شرکت‌های ماهان و آسمان هواپیمای قادر به پرواز مستقیم به ایالات متحده را در اختیار دارند که براساس ظرفیت اعلام شده، این پرواز، 34 صندلی تجاری و 180 صندلی اقتصادی دارد. وی افزود: ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند به‌طور مستقیم بلیت این پرواز را بخرند و بدون ویزا وارد کیش شوند و سپس در صورت نیاز، از آنجا درخواست ویزا کنند و داخل کشور شوند. عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: نخستین حرکت بخش اقتصادی برای کار تجاری با آمریکا، پرواز مستقیم است و به‌زودی خبرهای خوبی در این زمینه از دو طرف این پرواز، اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان