arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲

"فعلا واردات میوه نداریم"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرزاد بلندی گفت: واردات امسال بسیار کم بوده است و اگر محصولی وارد شده است محدود و یا به صورت قاچاق بوده است چرا که از مبادی قانونا محصولی وارد نمی‌شود و در بخش عمده فروشی‌ هم ندرتا کالای وارداتی به جز موز می‌بینیم.
 مدیر مرکز مطالعات بازار سازمان میادین، میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر تامین همه‌ میوه‌های زمستانه در داخل کشور، گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان واردات میوه نداریم.

به گزارش ایسنا، فرزاد بلندی گفت: واردات امسال بسیار کم بوده است و اگر محصولی وارد شده است محدود و یا به صورت قاچاق بوده است چرا که از مبادی قانونا محصولی وارد نمی‌شود و در بخش عمده فروشی‌ هم ندرتا کالای وارداتی به جز موز می‌بینیم.

وی با بیان اینکه محصولات اصلی پاییزه شامل سیب و مرکبات است، گفت: اوج برداشت سیب زرد و قرمز لبنان مهرماه است اما ظاهرا میزان تولید سیب زرد و قرمز لبنان کاهش داشته است و علت کاهش عرضه محصول هم کاهش تولید در استان آذربایجان غربی به عنوان بزرگترین تولید کننده سیب در کشور است. البته صحت این اخبار ، دلیل آن و میزان کاهش را جهاد کشاورزی باید تایید کنند.

مدیر مرکز مطالعات بازار سازمان میادین شهرداری تهران، افزود: استان آذربایجان بزرگترین تولید کننده است و تغییر در میزان تولید این استان تاثیر عمده‌ای در بازار سراسر کشور دارد؛ البته سیب پاییزه استان تهران در منطقه دماوند تولید می‌شود که خوشبختانه امسال وضعیت تولید در منطقه دماوند مطلوب بوده است و حتی نسبت به سال‌های گذشته رشد هم داشته است.

وی در خصوص تولید مرکبات در شمال کشور گفت: برداشت نارنگی در شمال کشور در نیمه دوم آبانماه و اوج برداشت پرتقال هم نیمه دوم آذرماه است. اواخر آبانماه که اوج برداشت نارنگی است و همزمان با عرضه این محصول عرضه پرتقال هم آغاز می‌شود و موجب ایجاد ثبات در بازار می‌شود.

نظرات بینندگان