arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲

پاکستان سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت پاکستان در واکنش به کشته شدن حکیم الله محسود رهبر طالبان در حمله پهپادهای آمریکایی، واشنگتن را به تخریب گفتگوهای صلح پاکستان با طالبان متهم و سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرده است.

 وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای گفته است دولت پاکستان مراتب اعتراض خود نسبت به حملات اخیر پهپادهای آمریکایی به خاک این کشور را به سفیر آمریکا تسلیم داده است.

چودری نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان امروز شنبه گفت کشته شدن حکیم الله محسود، تلاش های دولت پاکستان برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان  این کشور را ضربه زده است
.
وزیر کشور پاکستان در ادامه گفت قرار بود هیاتی از جانب اسلام آباد به وزیرستان شمالی برود و برای مذاکرات صلح  با رهبر گروه طالبان دیدار کند
.
مقام های پاکستانی در روزهای گذشته اعلام کرده بودند با گروه طالبان وارد مذاکره شده اند اما طالبان این موضوع را رد کردند.
 
ناظران می گویند کشته شدن حکیم الله محسود در حمله پهپاد های آمریکایی نه تنها گفتگوهای صلح دولت پاکستان با طالبان را دشوار خواهد کرد بلکه موجب تنش در روابط اسلام آباد و واشنگتن نیز خواهد گردید.
 
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته بود تا به حملات پهپادهای این کشور در پاکستان خاتمه دهد.
 
وزیر کشور پاکستان امروز گفت پاکستان در نظر دارد در همکاری های خود با آمریکا تجدید نظر کند.
 
مقامات آمریکایی تا کنون درباره اظهارات وزیر کشور پاکستان واکنش نشان نداده اند.
 
سخنگوی اداره امنیت ملی آمریکا امروز در واکنشی محتاطانه گفته است نمیتواند خبر کشته شدن حکیم الله محسود را تائید کند اما معتقد است که در صورت صحت این خبر، طالبان پاکستان ضربه بزرگی را متحمل شده اند.
 
خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد منابع رسمی دیگر در دولت آمریکا کشته شدن حکیم الله محسود را تائید کرده اند.
 
نظرات بینندگان