arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

حراج املاك مه آفرید خسروی در 25 استان آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حراج املاك و مستغلات مه آفريد خسروي متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ مالی در 25 استان کشور در قالب مزایده آغاز شد.

به گزارش مهر، بعد از اعلام حكم نهايي متهمان پرونده فساد سه هزار ميلياردي سخنگوي دستگاه قضا اعلام كرد كه اجراي حكم اعدام مه آفريد خسروي متهم رديف اول اين پرونده منوط به اجراي ساير احكام در مورد اين متهم است. به نوعي اين متهم بايد ابتدا رد مال كرده و بدهي بانكها را پرداخت كند.

اين در حالي است كه بعد از شناسايي اموال و مستغلات مه آفريد خسروي براي پرداخت بدهي هاي بانكي، وكيل قانوني اين متهم با هماهنگي دستگاه قضايي تصميم به فروش اين اموال گرفته تا حكم رد مال را اجرا كنند.

صبح امروز برخی رسانه ها بدون ذكر نام و در قالب آگهي فروش املاك به صورت مزايده اموال و مستغلات متعلق به گروه اميرمنصور آريا (مه آفريد خسروي) را منتشر كرد. اين املاك در تهران، شهرري، البرز، لواسانات، دماوند، فيروزكوه، مازندران، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوين، كردستان، كرمان، كرمانشاه، گلستان، گيلان، مركزي، لرستان، هرمزگان و يزد بوده و خريداران مي توانند بر اساس جدول مترژ و نرخ پايه در اين مزايده شركت كنند.

در اين ليست چهار صفحه اي املاكي به چشم مي خورد كه از نظر قيمت و متراژ قابل توجه و تامل است.

زمين 53 ميليارد توماني در بلوار ارتش
در اين آگهي انواع زمين، ساختمان و فروشگاه و پاساژ به چشم مي خورد كه قيمتهاي پايه اين املاك با صفرهاي زياد اهميت پرونده فساد بزرگ بانكي را بيشتر از قبل پررنگ تر مي كند. به عنوان نمونه دو قطعه زمين در بزرگراه ارتش به مساحت 1600متر با مجوز پاساژ و اداري و مسكوني اعلام مزايده شده كه قيمت پايه آن 30 ميليارد تومان است. همچنين در همين بزرگراه زمين ديگري هم به مزايده گذاشته شده كه قيمت آن بيش از 23 ميليارد عنوان شده است.

مزايده 74 زمين و ملك "مه آفريد" در شهر تهران
بر اساس اين آگهي بيش از 74 ملك و مستغلات و زمين مه آفريد در شهر تهران، 15 ملك در شهرري، 22 ملك در كرج، 3 ملك در لواسانات و 6 ملك در دماوند و فيروزكوه به مزايده گذاشته شده است.

زمين 9 هزار متري در محله پارك چيتگر: 19 ميليارد تومان
زمين 1200 متري در خيابان ميرداماد تهران: 5 ميليارد تومان
گاراژ در خيابان منوچهري تهران: 2 ميليارد تومان
زمين پمپ بنزين راكد در جاده مخصوص كرج: 1.2 ميليارد تومان
ساختمان 2400 متري در خيابان انقلاب تهران: 8 ميليارد تومان
ساختمان 1800 متري در خيابان لاله زار تهران: 9.6 ميليارد تومان
حراج سينما جمهوري و كارخانه آجر نسوز

مه آفريد بيش از 4 باغ ويلايي، 4 زمين كشاورزي و پاركينگ و كارخانه هاي خود را براي پرداخت طلبش به بانكها به مزايده گذاشته كه مي توان به كارخانه آجر نسوز به قيمت حدود 2 ميليارد تومان و يك خانه در مقابل سفارت انگليس اشاره كرد.

در ميان متن اين مزايده فروش يك سينما هم قابل تامل است. اين سينما به نام سينما جمهوري حدفاصل خيابان فلسطين و ابوريحان است كه به قيمت حدود 2 ميليارد و نيم به مزايده گذاشته شده است.
نظرات بینندگان