arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

استاندار جدید آذربایجان شرقی: فرهنگستان زبان و ادبیات آذری تأسیس می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: با همکاری وزارت نیر و و سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همت مردم آذربایجان حیات را به دریاچه ارومیه باز می گردانیم. 
 
به گزارش نصر نیوز، دکتر اسماعیل جبارزاده عصر امروز در آئین معارفه خود در مجتمع پتروشیمی تبریز افزود: احیای دریاچه ارومیه به عنوان میراث فرهنگی و زیست محیطی کشور در دستور کار و اولویت کاری استانداری آذربایجان شرقی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همانطوری که ریاست محترم جمهوری نیز در اولین جلسه هیئت دولت بر ضرورت احیای این دریاچه تاکید کرده اند، : با همکاری وزارت نیر و و سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همت مردم آذربایجان حیات را به دریاچه ارومیه باز می گردانیم.

جبارزاده در ادامه با اشاره به دیگر وعده رئیس جمهور به مردم آذربایجان شرقی گفت: ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات آذری دِین من است و همانطوری که دکتر روحانی وعده آن را داده اند تلاش می کنیم تا این فرهنگستان را تاسیس کنیم.

وی در ادامه از اساتید و اندیشمندان زبان و ادبیات آذری خواست تا وی را در این مسیر یاری دهند.
استاندار جدید آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اولویت های کاری خود در سکانداری آذربایجان شرقی گفت: زمینه ورود سرمایه گذاران خصوصی را به استان باز می کنیم و با فراهم نمودن شرایط مناسب نمی گذاریم برخی از ناملایمات موجب شود شهروندان عزیزمان ترک وطن کنند.
نظرات بینندگان