arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۲

توصیه ناجا به هیئت‌های عزاداری و تکایا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای فرارسیدن ماه محرم الحرام و شهادت مظلومانه أباعبداللّه الحسین (ع) و یاران با وفایش را به ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی تسلیت گفت.

متن اطلاعیه نیروی انتظامی به شرح ذیل است:

السلام علیک یا اباعدالله الحسین(ع)

"محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است."

حضرت امام خمینی(ره)

"عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم‌ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است. عاشورا مظلومانه‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد.

حال و هوای این ایام عاشقان اباعبدالله(ع) را بی‌تاب کرده و در لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی » به سوگ و ماتم می‌نشینند و استمرار عزاداری و حرکت دسته‌های سوگواری حسینی در طول تاریخ موجب زنده داشت پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » شده است.

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری نظم و امنیت برای عزاداران اباعبدالله و تسهیل ترافیک و امداد خواهد شتافت تا شاهد شکوه هرچه بیشتر این مراسم سنتی و مردمی پیروان ولایت باشیم.

از مردم و عزادار انتظار دارد با خدمتگزاران خود همکاری داشته باشند و همچنین توصیه می‌شود هیئت و دسته‌های عزاداری حسینی با صیانت از این نهضت عظیم از اقداماتی که موجب وهن یا بدعت است جلوگیری کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نیروی انتظامی توجه شهروندان را به منظور ایجاد نظم و امنیت هرچه بیشتر مراسم عزاداری، به نکات زیر جلب می‌کند:

1- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

2- به هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری تاکید می‌شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی‌نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

3- مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابرعمومی که موجب مسدودشدن خیابان یا کندی عبور و مرور می شود، پرهیز کنند.

4- به مسئولان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را کنند.

5- مراکز 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود".
نظرات بینندگان