arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

هوای تهران ناسالم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: امروز- چهارشنبه - هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و شهروندان بهتر است از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای حفاظت محیط زیست استان تهران، وضعیت کیفی هوای تهران به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق، در شرایط ناسالم قرار دارد.

مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران در ادامه این اطلاعیه به شهروندان توصیه کرد که از تردد و فعالیت های غیر ضروری خودداری کنند و بیماران قلبی ، ریوی و سالمندان از حضور طولانی مدت در فضاهای باز پرهیز کنند.

پرهیز از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزشی در فضای باز، مراقبت از کودکان و خردسالان (در سنین مهد کودک، پیش دبستانی و دبستان) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز، استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان، خودداری از هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا شود مانند سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری، تردد با وسایط نقلیه معیوب و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریزشدن بنزین و سایر سوخت ها از دیگر توصیه های این مرکز است.

براساس این اطلاعیه وضعیت کیفی هوا از لحاظ سایر آلاینده های هوا در وضعیت سالم قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان