arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۲

استیناف کسر امتیاز از پرسپولیس و تراکتورسازی را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احکام کسر1 امتیاز از دو تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی توسط کمیته استیناف صادر و به دبیرکل فدراسیون اعلام شد.

مهدی دادرس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رسیدگی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به احکام کسر یک امتیاز از دو تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی اظهار کرد: کمیته استیناف رسیدگی‌های لازم را درباره پرونده این دو تیم که به حکم کسر امتیازشان اعتراض کرده بودند، انجام داده و رای نهایی را برای ابلاغ به باشگاه‌ها به دبیرکل فدراسیون داده است.

این عضو کمیته استیناف در واکنش به اینکه ظاهرا حکم کمیته انضباطی در این باره تایید شده گفت: ما این احکام را مانند احکام کسر امتیاز بازی‌های قبل تایید کرده و برای اعلام و ابلاغ به دبیرکل فدراسیون داده‌ایم اما این احکام پیش از اعلام و ابلاغ از سوی دبیرکل فدراسیون وجاهت قانونی ندارد. مطمئن باشید کمیته استیناف رای صادر کرده خود را برنمی‌گرداند.

دادرس گفت: برخی صحبت‌های نادرست مطرح می‌شود که باید بگویم آنهایی که جعل عنوان کرده و خودشان را کارشناس جا می‌زنند و به برنامه نود پاورپوینت می‌دهند، جعل آیین‌نامه‌ای کرده و اقدام‌شان درست نبوده است. برخی از قوانین داخلی است و فیفا از آن حمایت می‌کند. سپ بلاتر هم در صحبت‌هایی که اینجا داشت، عنوان کرد که ممکن است برخی از قوانین کشورها متفاوت از سایر نقاط دنیا باشد و ما به همه آنها احترام می‌گذاریم به شرط آنکه خلاف اصول نباشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبق قانون فیفا یک بازیکن با دو کارت زرد از بازی بعدی محروم می‌شود در حالی که در ایران، ایتالیا، آلمان، امارات و... بازیکنان با سه تا هفت کارت زرد محروم می‌شوند. یا مثلا در انگلیس تا همین چند سال پیش جای کمک‌داورها برعکس بود. اینها یکسری قوانین داخلی هستند که متفاوت‌بودنشان از نظر فیفا ایرادی ندارد. کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون هم براساس اصول و قوانینی که مربوط به فوتبال خودمان هستند آرا را صادر می‌کنند.

دادرس همچنین در واکنش به صحبت‌های حمیدرضا صدر درباره حضور سپ بلاتر در ایران، تصریح کرد: از صحبت‌های ایشان که گفته بود فدراسیون از حضور سپ بلاتر در ایران ذوق‌زده شده بسیار متاسف و متعجب شدم. اداره کردن و هماهنگ کردن برنامه‌های فوتبال در سراسر دنیا و کار کردن با فدراسیون‌های بیش از 200 کشور در جهان کار آسانی نیست و ریاست فیفا در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. به نظرم این حرف‌ها ادای روشنفکری است که با عینک بدبینی زده شده است. ضمن اینکه ایرانی‌ها مردمان با ادب و مهمان‌نوازی هستند و طوری با بلاتر رفتار کردند که او مجبور شد بگوید ایران را کشوری باثبات و امنی دیدم. بهتر است دوستان به جای عینک بدبینی، از عینک واقع‌بینی استفاده کنند.
نظرات بینندگان