arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۷
تعداد نظرات: ۲۰۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲

نذری‎های باکلاس در شمال تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ممکن است بعد از خواندن این گزارش تصورتان نسبت به هیئت ها و نوع نذری ها عوض شود و تصویر دیگری جایگزین آن شود، تصویری که مربوط می شود به محله های بالای شهر تهران و هیئت هایی که نه تمام ۱۰ شب اما در چند شب خاص نذری های جالبی می دهند.

به گزارش هفته نامه حاشیه، تصویر ذهنی شما هم از نذری های شب های محرم یک پرس قیمه و قرمه سبزی هیئتی در ظرف های یکبار مصرف است و چای دارچینی که ممکن است در خیابان ها با خرما و قند و نهایتا حلوا پخش شود؟ تصویر ذهنی شما هم از ۱۰ شب اول محرم برمی گردد به هیئت های شلوغی که ردیف به ردیف آدم نشسته و صدای همهمه و گریه های بچه ها به خصوص در قست زنانه اجازه نمی دهد تا با خیال راحت صدای روضه خوان را بشنوید و یک دل سیر گریه کنید؟

اسم محرم و دهه اول که می آید. شما هم یاد دسته های سینه زنی می افتید و بوی اسپند و علم کشی و شلوغی یک هیئت که می آیند توی خیابان و تا شام غریبان عزای امام حسین (ع) و اهل بیتش را برگزار می کنند و نذری می دهند و این ۱۰ شب را سیاه پوش می شوند؟ حالا ممکن است بعد از خواندن این گزارش تصورتان نسبت به هیئت ها و نوع نذری ها عوض شود و تصویر دیگری جایگزین آن شود، تصویری که مربوط می شود به محله های بالای شهر تهران و هیئت هایی که نه تمام ۱۰ شب اما در چند شب خاص نذری های جالبی می دهند.
۱- هیئت ویژه
شام شب هیئت
ظهر عاشورا، شام غریبان و سوم امام سه شبی هستند که یک هیئت در حوالی خیابان پاسداران نذری پخش می کند. اگر از اهالی این محل باشید حتما وصف نوع غذاهایی که در این شب پخش می شود را شنیده اید؛ غذاهای نامتعارف مثل میگو سوخاری و البته با کیفیت بالا. هیئتی که برای این سه شب پول زیادی خرج می کند و گفته می شود علی دایی هم یکی از بانیان این هیئت است. البته وقتی این مسئله را با دختر بانی اصلی هیئت مطرح می کنیم، آن را نه تایید می کند و نه تکذیب اما به دیگر سوالات ما پاسخ می دهد تا بدانیم چرا این هیئت این سبک نذری را انتخاب کرده و آیا در دیگر مناطق تهران هم نذری پخش می کند یا نه. طبق گفته های او، از حدود ۲۰ سال پیش این هیئت راه اندازی شده است.
اوایل تمام ۱۰ شب محرم نذری می دادند اما کم کم تبدیل به سه شب شد. چیزی که این هیئت را معروف کرده، نه غذاهای خاص که بیشتر به دلیل مداحان مشهور و روضه خوان هایی است که به اینجا می آیند. همین دلیل هم باعث شده تا در قسمت مردانه از همه تهران و به خصوص شرق تهران پا به این هیئت بگذارند و معمولا هم چندین سال است که پای ثابت این هیئت شده اند.
غذاهای این سه شب که یکی از ویژگی های اصلی هیئت خیابان پاسداران محسوب می شود از رستوران فارسی گرفته می شود و منو روز رستوران مشخص می کند که نذری هر شب چه غذایی باشد. به همین دلیل، هم کیفیت غذا بالاست و هم نوع غذاهایی که توزیع می شود، متنوع است. میگو سوخاری، کباب چنجه و کباب برگ غذاهایی بودند که سال گذشته بین عزاداران پخش شد.
در کنار غذای اصلی یک بسته که شامل سالاد، ماست، زیتون، ژله یا کارامل و نوشابه است هم به عزاداران داده می شود. البته این هیئت در قسمت خانم ها تنها برای فامیل مراسم برگزار می کند اما قسمت مردانه عزاداری مفصل و کاملی دارد که ورود برای عموم آزاد است.
بانیان این هیئت غیر از سه شب مفصلی که در خیابان های بالای شهر تهران برگزار می کنند، دو گاو هم در ظهر عاشورا در خیابان ۱۵ خرداد قربانی می کنند و گوشت آن را بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شده و البته اهالی همان محل توزیع می کنندو اینطور نیست که صرف نذری در خیابان های شمال شهر تهران باقی بماند.
گفته می شود بازیگران و افراد مشهور به این هیئت می آیند و اتفاقا همین مسئله یکی از دغدغه های بانیان هیئت است که مردم برای دیدن افراد مشهور پا به این هیئت نگذارند و صرف عزای امام حسین (ع) دغدغه اصلی عزاداران باشد.
خود بانیان هیئت تجربه حضور در هیئت های مرکز شهر را داشته اند و تفاوتی بین هیئت خودو هیئت های دیگر قائل نمی شوند و معتقدند هر کسی در حد توان خود برای عزاداری امام حسین (ع) کاری انجام می دهد و نباید با نوع غذا یا مداحانی که به یک هیئت می آیند، ارزش آن سنجیده شود.
۲- پولدارها کجا خرج می دهند؟
سوپرمیلیاردرها
آدم های مهم و به خصوص پولدار همیشه مرکز توجه بوده اند. همین اتفاق در محرم و هیئت هایی که ممکن است این افراد بانی آن باشند، جالب توجه است.
اینکه مثلا علی پروین در این شب ها کجا خرج می دهد و بانی چه هیئتی است یا علی دایی چه شب هایی و کجای تهران خرج می دهد، جالب توجه بوده. حالا در کنار این اسامی مشهور به برخی اسم ها می رسیم که این روزها به عنوان سوپرمیلیاردرهای ایران شناخته می شوند.

۳- صف نذری
صفی برای نذری
یک پرس چلوکباب با برنج ایرانی و گوشت راسته گوسفندی به همراه یک پکیج همراه که شامل دسر و کارامل، نوشابه پپسی یا رانی، آدامس، ماست و سماغ داده می شود، یکی از نذری های خیابان شهر آراست که بین ۸۰۰ نفر توزیع می شود. البته ۲۰۰ پرس هم برای فامیل در نظر گرفته می شود. برای این نذری ظهر تاسوعا، مردم در خیابان های اطراف صف می کشند که آن هم خودش صفایی دارد تا از این نذری خاص که خرج زیادی برای آن شده است، استفاده کنند. خرجی که برای یک ظهر تاسوعا با چنین کیفیتی می شود، ممکن است با پنج شب نذری یک غذای معمولی برابر باشد.
۴- نوشیدنی های غیرمتعارف
چایی و بیشتر از چایی
فکر چای خوردن در خیابان های بالای شهر را از ذهن تان دور کنید. اینکه در بین دسته های سینه زنی شربت آبلیمو پخش شود یا به دلیل سردی هوا شیرکاکائو نذری دهند لااقل مربوط به خیابان های معمولی شهر تهران است. سال گذشته در شب عاشورا در میدان محسنی رانی توزیع می شد. البته این رانی به همراه یک پکیج کامل از کیک و بسته های خوراکی دیگر در بینن مردم پخش شد و به دت عزاداران امام حسین (ع) رسید.
به هرحال مهم این است که عزاداران امام حسین (ع) وقتی برای سینه زنی و علم کشی به خیابان ها می آیند، گلویی تازه کنندو پذیرایی شوند. اصلا هم مهم نیست که این پذیرایی با رانی های ۱۲۰۰ تومانی باشد یا شربت های معمولی.
۵- ظهر عاشورا
نیاوران، چنجه های ظهر عاشورا
در خیابن نیاوران هم هیئتی هست که ظهر عاشورا نذری می دهد. این نذری هم متفاوت است. هیئتی که غذاهایش را بین اهالی محل هم پخش می کند و به مردم کوچه و خیابان می دهد. یک پرس کباب چنجه ظهر عاشورای این هیئت است. جالب اینجاست با وجود چنین نذرهایی کسی دم در خانه برای گرفتن غذا صف نمی ایستد و همسایه ها وقتی زنگ در خانه شان زده می شود، متوجه می شوند که باید غذای ظهر عاشورای خودشان را تحویل بگیرند.
مجلس زنانه
حال و هوای روضه های زنانه در نقاط مختلف تهران
روضه های زنانه هم جدای از شب های محرم رونق زیادی دارد. این روضه ها معمولا در روز برگزار می شود. این روضه ها در بالای شهر و پایین شهر تفاوت عمده ای دارند. معمولا در جاهای مختلف روضه ها از ساعت ۳ ظهر شروع می شود و تا اغذان مغرب ادامه دارد. پذیرایی چای و خرماست و در روز عاشورا غذای نذری می دهند.
بچه ها از اعضای ثابت این روضه ها هستند که همراه مادرهایشان به این مجالس می آیند. در یکی از شهرهای اطراف ورامین هم قاعده و قانون جالبی در مورد مجالس روضه زنان حکمفرماست. به این صورت که خانم های اهل محل که حدود ۵۰ نفری هستند، همگی با هم در روضه ها شرکت می کنند و بعد از تمام شدن یک مجلس به صورت دسته جمعی به خانه یکی دیگر از اهالی محل می روند که در آنجا هم روضه امام حسین (ع) برپاست اما در شمال شهر قضیه تا حدودی متفاوت است. در محله قیطریه روضه ای مخصوص خانم ها از اول محرم برگزار می شود. هر روز یک میان وعده مانند آش، عدسی، حلیم و ... به مهمانان داده می شود.
اثری از حضور بچه ها نیست و در روز تاسوعا و عاشورا به عزاداران غذای نذری جوجه کباب یا چلوکباب می دهند. البته این تصور اشتباه است که در هیئت های بالای شهر افراد کمتری به هیئت ها می آیند. برعکس و با توجه به اینکه در کل تعداد هیئت های خیابان های بالای شهر تهران کم است، از معدود مجالس اینچنینی استقبال زیادی می شود. نکته اینجاست که بسیاری از آنها به هیئت های معروفی که در نواحی مرکزی و جنوب شهر هستند می روند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰۸
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
64
993
عزاداریه یا شکم چرونی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
موقعي كه از مسير اصلي عاشورا دور ميشيم ... آيا امروز دل شيعيان نياز به يه عاشوراي ديگه نداره ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
همه چیزمون شده چشم و هم چشمی متاسفانه
حوریه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خویش را
محمد مجیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
فلسفه غذای نذری برای سیر کردن شکم عزاداری بوده است که تمام مدت روز را در هیئت بوده و نتوانسته برای صرف غذا به منزل برود ولی الان تبدیل شده به پخش غذا بین تماشاچیان این مراسم و چه بسا بیشتر عزاداران بی غذا مانده و همسایه ها برای چند روز نهار و شام جمع کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
من خودم ازقشرمتوسطم ولی نمیفهمم این همه دشمنی شماروباثروتمندان خوب بنده های خداماباهم تعامل داریم وامام حسین رویه جوردرک کردیم ایناهم یه جور؟
این دشمنی باثروتمندان ازکجاناشی میشه؟
ایرانی
| Italy |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
امسال اصفهان بقدری نذری دادن که من تعجب کردم شاید به اندازه 1 ماه مردم نذری دادند یکی هم ساندویج نذری می داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
این چه طرز صحبت کردنه !؟
خود صاحب مجلس - امام حسین ع- نیت می دونه دیگه منو شما چیکار داریم که ذهن خونی کنیم و نیت افراد رو بخواهیم بسنجیم و توهین کنیم !!!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
یه روز پسر پنج ساله ی من که از مهد کودک برگشته بود، از قول مربی مهدش می گفت که با شروع محرم و بعدش صفر قرار است که دو ماه "غذا داری" کنیم! اولش به اشتباه کودکانه ش خندیدیم و بهش گفتیم: "غذاداری" نه مجید جان ! "عزاداری! ولی بعدش بهش حق دادم که راست میگه بچه! بعضی از ماها فقط "غذاداری" می کنیم نه "عزاداری"!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
کفر نگو مومن.........................خدا نیت دلها رو میدونه
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
ای کاش یه مطلب هم میزدی درمورد مراسم های شهرستانی ها که نه سوپر میلیاردر دارند و نه ....
همیشه ساده برگذار میشه،مطلب بزن از اون کارگری که 5000 تومان خالصانه در راه اطعام عزاداران امام میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
نیت بهانه است ،ببین عقل چی حکم میکنه . اتفاقا تو این روزا توصیه شده برای همدردی با مشقات امام حسین و اهل بیتش کمی دور شکم رو خط بکشیم. بماند ک تو این روزا بیشتر عقل باید کار کنه تا شکم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
30
444
راست کفتی حالم به هم خورد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
29
507
واقعا خيلي مهمه كه كي و كجا نذري جي ميدن؟ من متاسفم كه ايام عزاداري داريم به شكم و نذري فكر ميكنيم اينم شده براي بعضي ها يه قيافه . حسين تشنه اب نبود تشنه لبيك بود نه نذري اقايون و نه راه افتادن دختر و بسرا با قيافه ها و ارايشهاي وحشتنناك بشت سر دسته هاي عزاداري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
عزیزم نمیشه امام حسین روبرداری واسه خودت این یکی رونمیتونی
اون امام همس نه فقط چادری وریشی ها
امام همه اوناییه که عاشقشن حتی اگه مسلمون نباشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
آره امام همه اس و چون امام همه اس، همه باید حرمت شهادتشو نگه دارن.
قبل از انقلاب حتی مشوب خورا و ... هم توی این روزا دست از کارشون میکشیدن.
کسی نخواسته و نمیتونه امام حسین رو مصادره کنه. کسی هم نگفته امام حسین فقط مال چادری ها و ریشی هاس. ولی بی چادر و بی ریش بودن یه چیزه، آرایش غلیظ و بی ریشه بودن یه چیز دیگه. بی چادر بودن ایراد نداره ولی آرایش غلیظ توی عزاداری امام حسین بی حرمتیه. اسلام گفته وجه و کفین بیرون باشه. و برای حفظ همین اسلام شهید شده. درست نیس توی عزاداریش این وضعیت پیش بیاد. حالا روزای دیگه اگه کسی کار خلافی میکنه خودش میدونه و خدای خودش ولی اینجا صحبت بی حرمتی به امام حسینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
عزیزم امام حسین باآرایش دخترابی حرمت نمیشه حرمتش محکم واستواره مثل کوه وبه خاطرحجاب هم شهیدنشد
ول کنیداین ظاهراسلام روقضاوت ازروی ظاهرکارساده لوحانه ای نیست؟
کی ما میخوایم به عمق دین اسلام برسیم من نمیدونم.شمااگه اون موقع هم تشریف داشتیدوتوی هیات ابی عبدالله دهن کسی بوی شراب میدادازهیات بیرونش میکردی بدون اینکه یه لحظه فکرکنی شایدواسه توبه اومده
جانم فدای حسین که عشقش سنگ روآب میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
21
370
ای داد بیداد... ای داد بیداد!
پاسخ ها
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
ادمه پول صدنفرو خورده بعد میاد روز عاشورا خداتومن خرج میکنه تا ازش تعریف کنن.چی بگه ادم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اقامحمد بابت این حرفی که زدی اطمینان داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
وای برقضاوت های عجولانه وتهمتهای ناروا
خدایاخودت همه روهدایت کن
مهدی
|
Australia
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
12
425
به جای این کارا اون بخاری روستایی شین آباد رو پول می دادید عوض کنند یا پول مداوای اون بچه بیچاره رو که بجای درس آتش نصیبش شد بدین. امام حسین خنده اش می گیره از چشم و هم چشمی ما...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
نمیدونم چرا بعضی ها همه چی رو با هم غاطی میکنن.هر چیزی بجای خودش خوبه.اون کاری رو که شما گفتی خوبه ولی جای نذری دادن رو نمیگیره
ماندا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
گل گفتین. ولی مردم ما خودنما شدن، رسیدگی به اون بچه ها روی پرستیژشون تأثیر نداره!!!!
میگو نخورده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
بخدا اگه این نذری رو در محله های فقیر نشین میدادند از دیدگاه خودم بهشون نمره 20 میدادم و وافعا یک خانواده می توانست به لطف امام حسین برای چند ساعت معنی غذای خوب را می فهمیدند
ولی این نذری رو به آدم هایی میدن که یکی از یکی دیگه سیرتر و بی نیازتره
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اقا مهدی عزیز شما مطمئنی که بانیان این هیئتها به محرومان واقعی کمک نمیکنن؟ فقط درمورد چیزهای که میبینی قضاوت نکن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
13
248
نمیدونم چرا حس بدی پیدا کردم :((((
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
واقعا نمیدونی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
امام حسین نه محتاج نذری دادنه و نه محتاج عزادای ما اگر هرکسی به هر نیتی در این ایام نذری می دهید چه برای چشم هم چشمی چه برای واب آن اگر هدف آن یکی باشد آن هم این که مردم و این نسل جدید به به قول بعضی حضرات با موهای فشن و آرایش های آن چنانی که به خیابان ها می آیند بداند امام حسین که بوده و برای چه چیزی قیام کرده اگر همین را همه به صورت ریشه ای برای خود تجریه وتحلیل کنند خیلی از این مسائل حل می شود
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
پذیرایی از عزاداران حسینی مهم است، حالا قیمه باشد یا چنجه
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
127
45
متن نوشته مي توانست مودبانه تر باشد،داريد درمورد مجلس امام حسين (ع)صحبت مي كنيد.

در قست زنانه اجازه نمی دهد تا با خیال راحت صدای روضه خوان را بشنوید و یک دل سیر گریه کنید؟ !!!!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
17
250
این دوستان در کنار این هیئت ها بیشتر از اینا درمیارن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
100% همینه,واقعا"اینها دنبال عاشورا و نیت خیر هستند؟؟؟خدایا به دادمون برس.
ناشناس
|
South Africa
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
8
153
وای حسینا وای حسینا وای حسینا
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
8
212
کلاً با اینجور خرج دادن ها مخالفم و فکر می کنم برای معرفی شخصی که خرج میده باشه، چه بسیار افرادی هستن که برای انجام امور اینچنینی سازمانها و نهادهای خیریه رو در نظر می گیرند و نه کسی میفهمه که خرجی دادند و نه تبلیغاتی واسه کارشون می کنند. تا حالا به این فکر کردید که با این هزینه ای که هر سال تو کشور برای این 10 شب میشه چند تا یتیم رو میشه از فقر و بدبختی نجات داد و یا به چند تا بیمار سخت میشه کمک کرد؟؟؟؟ آیا این افرادی که اینجوری دم از امام حسین میزنن موقع خرج دادن یه کوچولو هم یاد حضرت علی که ناشناس تو شب های کوفه به یتیما کمک می کرد میوفتن؟؟؟ به قول سهراب که میگه چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
13
202
تازه میفهمیم که حسین چقدر مظلومه
پاسخ ها
عرفان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
یکی به من بگه چرا منفی دادن بعضیا...!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
از کجا فهمیدی؟؟
از نذری ها یا از نظرها؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
8
149
آقا تو رو هر کی دوست دارید حداقل دست از سر امام حسین بردارید!
الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر کلا سوف تعلمون!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
5
160
پس جای گرسنگان ویتیمان وفقیران کجا هستند امام حسین وسیره اش در عاشورا هم غریب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
5
116
وای بر ما و وای بر این نگاه ما به دین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
7
138
قربون امام حسين برم نذري براي امام حسين هيچ اشكالي ندارد اما رعايت حال مردم را هم بايد كرد. اگه به اين آقايوني كه نذري هاي اينچنيني ميدن بگي آقا امسال نذري در حد معمول و متعارف بده بقيه اش را خرج مستمنداني كن كه ماهي يكبار گوشت هم نميخورند بنظرتان چي جواب بدن ؟؟؟
محمدرضا
|
-
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
101
39
ولی من فکر میکنم این نوع متن نوشتن زیاد جالب نباشه. همه جا نذری میدن.
همه جا غذا میدن، فکر نمیکنم همه به خاطر نوع غذا صف بکشن، فکر نمی کنم الان رانی دادن اینقدر تعجب آور باشه که اینجوری بگین. مطمئناً همه به خاطر شکم نمیان
پاسخ ها
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
پس بخاط چی میان؟اگر این نذریها نبود عزاداران واقعی شناخته میشدند.من خودم دیدم که درماه شهادت حضرت علی(ع) عده ای برای یک مشت زلوبیا چه کتک کاری کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
8
132
این همه هزینه برای سیر کردن شکم سیران....نگاهی به دورو برمان بیاندازیم حتما محتاج را می یابیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
53
60
البته من موافق این بریزوباش هانیستم چون میشه نصف پولش روخرج مستمندان کردبابقیشم یه نذریه ساده داد.ولی ماکه ازنیت ایناخبرنداریم پس بهتره قضاوت نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
ببین خبر داری چرا در تهران فلکه اول و سوم و چهارم تهرانپارس داریم ولی دوم نداریم؟ میدونی چه ربطی به یک مسجدساز خیر و برجش در میدون اشراق داره؟ نیت؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
همه روبا یه چوب نزن دوست عزیز!
تقصیربدبختیه من وتوگردن همه پولدارهانیست!
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
8
127
هیچ فرقی نداره قیمه بدی یا میگو. مهم اینه که میشه چند تا عروس و داماد رو خوشبخت کرد.میشه چندتا فقیر رو سیر کرد و میشه چند تا پدر رو از شرمندگی خانواده اش در اورد.این ثواب داره یا یه ادم سیری مثل من بخورم این نذری رو؟
پاسخ ها
هاتف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
ندیدم سری به سر داری مگر بسیار سرها زیر پایش . میدونی یاد چی افتادم یاد دستهای بریده قمر بنی هاشم (سلام الله علیه ) فکر میکنید اگه ایشون بودند نامردیا رو میدید چی جواب میداد اگ مولا حسین علیه السلام بودند چی میگفتند کسی که پشتش به یادگار پدرش از جای کیسه ای که شبا بدوش میکشید زخم بود نمیدونم چی جواب میدن فقط میدونم حتما میگفتن مزد شهادت ما این نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
5
82
با ميراث حسين چه مي كنيم؟
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
122
26
ای ول. خدایی دمشون گرم. خدا برکت بده به سفرشون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
شکمو
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
117
28
دست از سر امام حسين و تكيه هاي حسيني برداريد. هر كسي اختيار مال خودش را دارد. ببينيد مي توانيد كاري كنيد كه نذري را هم همانندعلم ممنوع كنند.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
96
29
کی گفته بده؟ خیلی هم خوبه...آقا قدیم طرف خرما نذری میداده چون تمام داراییش میشده چندتا کارتن خرما برای ارزاق خونوادش حالا یک قسمتش نذری میداده...حالا من پنجشنبه ها میرم بهشت زهرا طرفو خودم میشناسم آنتی میلیاردر هست میاد یه ظرف خرما میاره برای فاتحه امواتش خیرات کنه...آخه ما فقرا خرما پخش کنیم اینا ه خرما پخش کنند؟ هر کی باید به توانش بده هر چی بیشتر بهتر..شما بهتره برید شهرهای سنی نشین ایارن ببینید که شیعه ها هم توش هستن ببینید چطور مردم همه دار و ندارشون برای آبروی شیعه و امام حسین خرج میکنند...غذا و ولیمه امام حسین سنت ماست وباید باشه همیشه تو این ایام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
وقتی دیدم به جای مولتی میلیاردر نوشتی آنتی... فهمیدم باید خیلی مطالعه کنی تا بفهمی عاشورا یعنی چی؟
ناشناس
| - |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
برادر من بحث این نیست که دارا و ندار هر کدوم چقدر و چه شکل میتونه نذری بده
بحث سر اینه که چرا این هزینه ها رو در جای مناسب خرج نمی کنن که دل اهل بیت شاد بشه . آخه خدا راضیه که یه عده گرسنه ، گرسنه تر و یه عده سیر ، سیرتر بشن ؟
اصلا فلسفه به یاد اهل بیت بودن رو کلا فراموش کردیم . این آقایون اگر میخوان معنویت این روزها رو حفظ کنن نباید جنبه غیر معنوی به مراسم بدن. که همه در حین عذاداری توی این فکر باشن خب امشب چه غذا و مخلفاتی میخوریم .
ناشناس
| France |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
منظورتون از آنتی میلیاردر، مولتی میلیارد هست؟! چون آنتی در زبان لاتین به معنای نفی است، مثل آنتی بیوتیک!
در ضمن در این مقاله به اصل سنت نذری و اطعام ایراد گرفته نشده دوست عزیز، بحث در این است که می توان از هزینه ها کاست و بجایش در امور خیر دیگر صرف کرد.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
4
135
ای کاش این نذورات به جاهایی داده میشد که واقعا نیازمند هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
یک عده از خودشون سیرتر هر شب سیر میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
2
55
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
حرف حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
3
64
بعضیا فکر می کنند اگر بیشتر دارند باید بیشتر تو این مراسم ها خرج کنند. البته مالشونه و اگه از راه حلال در آمده باشه خوب حق خرج کردنش رو هم دارند ولی به خدا این پولها اگر بره برای خرج دانشگاه این جوانهایی که آبرومندانه و در نهایت فقر دارند تحصیل می کنند و تعدادشون کم هم نیست یا بره برای ایجاد یک چرخه تولیدی دیگه توی کشور که همین جوانها بتونند برن سر کار و با خیال راحت ازدواج کنند ، تاثیری که می گذاره واقعا بیشتره.
مجید
|
United States
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
5
83
بخدا این ها عزاداری نمی کنند مهمونی میدهند !!!! برای کسب شهرت برای خودشون خرج میکنند . چقدر ما کارتن خواب داریم؟! چرا این هزینه ها خرج این کارتن خوابها نمیشود؟! چقدر دختر و پسر داریم که بخاطر مسائل مالی مجردند؟! خیلی سخت نیست پیدا کردن این جور آدمها. خرج دادن خوبه ولی نه اینهمه بریز و به پاش!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
72
ای که هر دم از حسین دم می زنی بریتیمان حسین سر می زنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
78
15
چرا بعضی از ما به خودمون اجازه میدیم که نیت بقیه رو بخونیم؟
کسی که پول داشته باشه چه اشکالی داره برای امام حسین خرج کنه؟
واسه عزاداران امام حسین هرچقدر هم خرج کنی بازم کمه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
به نحوه خرج کردن هم توجه کنید خواهشا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
آفرین منم موافقم
متاسفانه اسم مامسلمونه ولی درعمل!!!
قضاوت کارمانیست، ای جماعت به قاضی رفته خداهنوزهست
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
3
64
من مخالف دادن این نذری ها نیستم. چون به هرحال مردم در مساجد و دسته ها در حال عزاداری هستند و وقت غذا درست کردن ندارند. رستوران ها و مغازه ها هم که تعطیل است. اما کاش تعداد این غذاهای نذری کمتر بود و به جای آنکه این روزها غذا بدهند مواد غذایی بین محله ها و روستاهای فقیر تقسیم می کردند. مثلا به هر خانه چند کیلو برنج و روغن و سیب زمینی و ... می دادند. اینطوری اینقدر هم غذا در این روزها دور ریخته نمی شد. البته من کسانی را می شناسم که نذری خود را اینگونه می دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
16
50
قربون قیمه های امام حسین ...
داداش ما به همون قیمه ی امام حسین دل خوشیم .
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
خوبه، تو فعلا به همون قیمه امام حسینت خوش باش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
بله آقا علی خوردن قیمه امام حسین افتخاری که به هرکس نمی دهند ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اقای علی شما به چی دلخوشی؟به میگو؟کمبود داری؟
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
2
77
بياييد بعضي مردم جنوب شهرراببينيد كه حتي در خريد نان روزانه هم مشكل دارند واي برشما
مهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
2
22
خدمت تمام عزیزان

الم یعلم بان الله یری؟
پیراسته فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
77
13
کارشان درست است،دستشان درد نکند وخداوند اجرشان دهد.
هرکسی به احترام امام حسین(ع)دوست دارد یک قدمی بردارد ودرلیست محبان سیدالشهداء قرارگیردوخداوندهم وعده داده که اجرهیچکس را ضایع نمی کند.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
دوست من, باهات کاملا" موافقم
هزارتا لایک مال خود خودت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
آفرین پیراسته فر
مانبایدمیزان عشق حسین دردل مردم روبسنجیم یعنی اندازش نیستیم حسین مال همس هرکی که عاشقشه
مردم به خاطرفشاری که روشون بوده وهست ناراحتن ودنبال مقصر
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
59
16
ولی بنظر من هرکی هر خرجی واسه این مراسما بکنه خدا حتما قبول میکنه;
با هر هزینه ای, هر مدلی و کیفیتی, هر تیب و قیافه ای, و با هر عقیده و نظری ...
آیا تو از نیت همون خانم بقول خودت بدحجابه خبر داری؟
چشما رو باید شست, و دلا رو باید صاف کرد, همین
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
زندگی اصول داره
اهل بیت حرمت دارن
منکه کلا مخالفم بعضی ها با این حچاب و ظاهر میان تو هیأتها .
حداقل از نزدیک دیدیم که چه بگو بخند و چشم چرانی راه میندازن . این شبها واقعا جای این کارهاست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
دوست ناشناس خیلی ببخشیدولی اگه هیات ، هیات دلیه که صاحبش آقاست پس جناب عالی لازم نیست مخالف باشی عزیزم
ائمه مال همه مردم جهانن مگه اینکه بخوای خلاف حرف خداحرف بزنی
salman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
4
40
وسط همه این نظرها من می خوام بگم "سماغ" اشتباه است و "سماق" درست است
عموعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
3
64
دوران صفویه دارد تکرار میشود ایندفعه با پول نفت وگاز ودرامد های سرشار .اگر رانت ورانتخواری نبود چطور ممکن بود عده ای یک شبه میلیاردر شوند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
جیگراونایی که یه شبه پولدارمیشن نمیان هیات حسین
سعید 1973
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
52
اگر این هزینه ها معقول و منطقی صورت می گرفت مثلا مشکلات مالی بیماران نیازمند ، خانواده های ناتوان و امثالهم را حل می کرد قطعا خداپسندانه تر بود گمان نکنم عطش روز عاشورای اصحاب ابی عبدالله با این نوع غذاهای چرب و نوشیدنی های آنچنانی سنخیتی داشته باشد متاسفانه ما راه را به غلط میرویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اره فقط قیمه های ماباخلوص نیته؟!!؟!؟
ازخدابترسید اینقدردرموردبنده هاش قضاوت نکنید
آخه دوست من کل مملکت شده خانواده های ناتوان کجاشودرست کنن؟ایناسیاست کلان دولت رومیطلبه
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
33
27
دلم بدجوری هوای مخرم تهرون وسینه زنی ونذریهاشو کرده البته ابنجا توی تورنتو مسجد ایرانیان در خیابان بی ویو،سینه زنی ونذری برفراره ولی خال وهوای ایرون، یک چیز دیگس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
عزیزم هرجاهستی دلتوحسینی کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
58
9
به نظر من هیچ اشکالی در این کار نیست هر کسی بر اساس اون چیزی که نذر داره وتوانایی داره عمل میکنه شاید همین ادم به موقع به مستمندان هم کمک میکنه .اشخاص دارا هیچ لزومی نداره که به فکر فقرا باشن این دولته که باید براشون کار و موقعیت ایجاد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
اشخاص دارا هیچ لزومی نداره که به فکر فقرا باشن این دولته که باید براشون کار و موقعیت ایجاد کنه
سخت در اشتباهی . متأسفم
ما آدما نباید به داد هم برسیم ؟
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی را بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
حدیث : اگر کسی صبح کند و به فکر اصلاح امور مسلمین نباشد مسلمان نیست...
کسی یعنی من و شما و ایشان یعنی از بچه اول بلوغ تا پیران نزدیک مرگ... یعنی از فقیر ترین مردم تا غنی ترین مردم.... یعنی از عامی ترین فرد تا رئیس جمهور از زندانی تا رئیس قوه قضاییه ..... از سرباز صفر تا سر لشکر از بی سواد تا برنده جایزه خوارزمی و چهره بین المللی... از توپ چمع کن تاسوپر ستاره فوتبال....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
شمانمیخوادفردوسی بخونی حتمادولت مردان آدم فضایین؟خوب زیک گوهریم دیگه!
عزیزم بدبختیه من وتومحتاج سیاست گیریدرست دولت درسطح کلانه تعدادقشرمتوسط تواین 8 سال چندبرابرشده وفقراله شدن
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
ناشناس 10:45 رحم کن. این شعر به سعدی علیه الرحمه تعلق داره نه به فردوسی!!!
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
21
16
معامله با خدا مي كنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
4
32
امام که مظلوم بود.
کل یوم عاشورا. عاشورا هنوزم هست. مستمندانی که مظلوم مانده اند حسین زمانه اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
متاسفم که حسین رونشناختیم وهرجابه نفعمونه ازش مایه میزاریم
آخه برادرمن یکم فکرکن وحرف بزن یعنی چه مستمندان حسینن؟؟!!
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
25
28
قربون خيابون 17 شهريور تهرون خودمون كه اين شبا انگار تكيه اي از بهشته قربون اون پيرغلامي كه چايي رو با تمام خلوصش مي‌ريزه قربون اون كسي كه دم در كيسه كفش به عزادارا مي‌ده و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
منفی اشتباه زدم
دکتر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
50
مدتهاست مراسم محرم به یک تجمع پرشور اجتماعی تبدیل شده و اصل ماجرا بسیار کمرنگ...!
به امید اصلاح روند سوگواری امام حسین(ع) و توجه بیشتر به عمق تفکر ایشان در زیستن شرافتمندانه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
احسنت.بیشتراین تغییرنگرش رومدیون صداوسیمای ضرغامی هستیم که امام حسین رودر 10 روزعزاداری خلاصه کرده وباشعاردهن پرکن شوروشعوحسینی جلومیادولی دریغ از ذره ای عمل فقط مردم روتشویق به تجمع بدون شناخت میکنه
خوشحالم که توحرف دل خیلیاروزدی علی آقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
4
32
هر کس می تونه هر جوری که تشخیص می دهد مفید واقع میشه نذر کنه ولی کاش توی این تشخیص درست عمل کنیم
ایراندخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
26
سلام
عزاداریتون قبول
متاسفانه یک کلمه یادگرفتیم دلت صاف وپاک باشه بقیه اش مهم نیست !
گی گفته ؟کدوم روایت وآیه ای اینو گفته ؟ بگین ماهم بدونیم.
صافی دل تو اعمال افراد نمود داره، دروغ میگیم، اسراف میکنیم، تهمت میزنیم، بداخلاق هستیم،حجب وحیا نداریم، حق الناس میکنیم و... تازه دلمونم پاکه ،فکر کنم با سفیدکننده پاکش کردیم که اثر نداشته!!!!!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
7
6
ربطی ندارد اگه تو نیویورک هم می دادن بازم از این حرفا می زدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
نه اون موقع ضرغام تی وی ازش مستند میگوهای بی آلایش نذری میساخت 400 بارهم پخشش میکرد
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
4
8
انتخاب ، ممنون از اطلاع رسانی به موقع ،
فردا عازمیم
:)
جلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
13
نذری؟؟؟؟اینا هم چشم و هم چشمی و ریاست. اینا واسه اینه که همه حرف اینا رو بزنن. وگرنه کسی که حسین رو بشناسه نمیتونه اینقدر پول داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
وای ازدست شما کی اینوکرده تومغزشما که مومن فقیره وائمه ازهمه فقیرتربودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداازش نگذره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
بالایی
پول حلال و طیب و طاهر به همین راحتی بدست نمیاد که راحت خرجش کنن.اونم این مدلی.
علیر ضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
0
17
ای کاش به جای اینکه سیران سیر تر شوند فکری به حال فقیران می کردند و پولشان را درست مصرف می کردند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
8
دلبندم سماق درست است نه سماغ

لطفا" دقت کنید
پاسخ ها
ریحانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
اتفاقا للی جان سماغ درسته تو اشتباه کردی دلبندکم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
0
19
خانه از پایبست ویران است...محرم و غاشورا که هیچ به نظر من تو جامعه ایی که بغضی مجبورن به خاطر پول کلیه هاشونو بفروشن حج رفتنم گناه محضه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
ببخشیدخدا جان شماحکم من روچی میدین؟
چندتانمازقضاوروزه قضاهم دارم گاهی تارمویم رانامحرم دیده
برم جهنم؟
ازخدابودن درجایگاه قضاوت دست بردارید
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
16
ما کلا زود منحرف میشیم.اگر کسی از دور به این نذری گرفتن ما نگاه کنه فکر میکنه واقعه کربلا بر اثر گرسنگی و قحطی بوده است.
پیام
|
Luxembourg
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
9
یاد امام و شهدا مونده هنوز تو دل ما ...؟!
جادوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
7
اونقدر مردم فقیر و محتاج در همین کشور داریم؛ اونقدر فقر آگاهی و دوری از فرهنگ و رشد داریم که بیداد می کنه. اینها ریاکاری و اسراف و اترافه. اگر هم نداریم بزرگان خوب بود مردم رو جهت میدادن به بدبختهایی مثل فیلیپین و آفریقا که از گرسنگی دارن جون میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
عزیز من پاکستان وافغانستان و....... بس نبودحالا میخوای به فیلیپین وآفریقاکمک کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
30
کاش فلانی بجای ده شب نذری سود وام بانکشو کمتر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
ای ولللللللللللللللللل
خار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
12
بادآورده را باد می برد.
کوکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
12
4
دوستان ؛ ناراحت نشین در عوض یه محسناتی هم داره. بذارین اونور آبی ها و کشورای دیگه که به ما گدا بدبخت میگن تو پوزشون بخوره و بگن ایرانیها به کوری چشم حسودان هم عالی میخورن هم عالی به دیگران خرج میدن . مثلا نفتخیزیم ها ، اونم با اینهمه دشمن. مخصوصا این شبه ایرانیهای خائن اونور آب که بیشتر حالشون گرفته میشه که ما خوب زندگی میکنیم.شکر خدا تو این روزا به برکت غذای امام حسین هیچکس تو ایران گشنه که نمیمونه هیچ ، غذا اضافه هم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
ولی دوست عزیز اگر اونور آبیا ببینن که پولدارای ایران چطوری تو فکر مردم پایین دست هستن بیشتر از این اتحاد و همدلی ایرانیا میترسن و ضمنا جنبه مثبت اخلاقی هم داره که بقیه هم یاد بگیرن که مسلموناچقدر پیرو امامانشون هستند و توصیه های ایشان رو دقیق اجرا میکنن
بنظرم بهتره کمی وسعت فکریتون بزرگتر کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
30
از بوی قیمه ای که با نون حلال کارگری و صداقت دل تهیه میشه مستم....
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
18
امیدوارم نظر من رو هم منتشر کنید چون دلم خیلی به درد اومد، همیشه پول و پولدار بوده و برده و برای ارضای حس تمایز طلبی خودشون از این قبیل کارها هم انجام دادند و میدهند و به دلایلی که ذکرش اینجا جایز نیست همواره در هر دوره ای از تاریخ حرفشون برو داشته و برنده هم بودند اما همیشه در بزنگاه تاریخ این پا برهنه بودند و هستند که سینه سپر کردند و وسط میدون بودند ولی متاسفانه ثمر اون از خود گذشتگی ها رو همین ها بردند ، ای آقا ، چی باید گفت ، شاید این رسم روزگار باشه...
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
18
با اين جور نذري ها عذادار واقعي امام حسين معلوم نمي شه.كاري نكنيم كه مردم رو واسه شيكم بكشونيم خيابون بعد تا ديديم جمعيت زياده بگيم به به عجب ثوابي كردم غافل از اينكه 90 درصد واسه شيكم اومدن.يه چلو قيمه امام حسين اگر مي دادن جمعيت بيشتري رو سير مي كرد يا ميگو سوخاري؟مسلما با توجه به قيمت چلو قيمه.متاسفانه خود باني ها مشغول خودشون بودن تا....
اين همه كميته امداد خونواده هاي يتيم مي شناسه بريد پر و بال اين بندگان خدا رو بگيريد طوري كه كسي نشناستون.
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
13
با آرزوی قبولی همه عزاداریها در پیشگاه حضرت حق
به قول جناب دکتر علی سالهاست که بیشتر یک مراسم پرشور اجتماعی داریم چیزی شبیه کارناوال با تمی غم بار
من به وجود همه عزیزانم احترام می گذارم حتی آنان که به قولی ظاهرشان عجیب و غریب باشد
هر حضضوری می تواند دعوتی باشد از جانب پروردگار پس مهربان باشیم و بردبار با هم
مگر عزیزان ما شیعیان دوستدار امامان معصوم در برابر لشگریان عمر سعد های امروز کم نیستیم؟؟؟؟
هر چه می خورید و می نوشید نوش جان ،نماز را در هر شرایطی سر وقت بخوانیم و بفهمیم حسین جان حسین نازنین شفاعت می کند تا بیشتر ر مسیر حق قرار بگیریم
با هم باشیم ،با عشق محمد ،علی و فاطمه به هم عشق اشته باشیم تا شیطان را رسوا کنیم،نا امید کنیم
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
10
4
ولی بنظر من هرکی هر خرجی واسه این مراسما بکنه خدا حتما قبول میکنه;
با هر هزینه ای, هر مدلی و کیفیتی, هر تیب و قیافه ای, و با هر عقیده و نظری ...
آیا تو از نیت همون خانم بقول خودت بدحجابه خبر داری؟
چشما رو باید شست, و دلا رو باید صاف کرد, همین
جیم جیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
6
9
ساندیس هم میدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
6
9
چه میگو چه قیمه مهم نیست مهم اینه اگر گرسنه یا اگر تشنه باشیم باز در مقابل ظلم بایستسم.پیام عاشور نپذیرفتن ذلته
اذم معروفا وثروتمندا برای گرفتن رانت بیشتر اینکارو می کنند وگرنه بقیه سال کجا هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
8
وقتي دينداري نه بعنوان يك ارزش بلكه در مواردي رانت و امتياز است پس تظاهر به ان سطحي و منفعت طلبانه است نه واقعيت رهايي بخش دين از قيد تفاخر و بيعدالتي
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
2
7
جایی ننوشته پولدار و شهرت دار نیاید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
8
شهرت طلبی و .......آیا امام حسین برای شکم قیام کرد که وقتی محرم میشود عده ای بدنبال نذری فلان جا و فلان محله میروند و صف های کیلومتری تشکیل میدهند.بهتر است این آقایان بجای اینگونه خراجی ها خانه ای برای بدبخت بیچاره ها تهیه کنند که صوابش از هزاران پرس غذا بهتر واما حسین راضی تر خواهد بود.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
8
عجب مسابقه ی با حالی .
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
17
وقتی محرم تبدیل میشه به یک نمایش که فقط یک سری کارا توش تکرار میشه و پیام و درس عاشورا فراموش میشه چه انتظاری میشه داشت ... وقتی سینه می زنیم و اشک می ریزیم ولی بلافاصله تو رانندگی حاضر نیستیم یک لحضه بایستیم تا یک عابر رد شه ...این فقط یه نمونه بود ...... به قول دکتر شریعتی : حسین (ع) بیشتر از انکه تشنه اب بود تشنه لبیک بود اما افسوس که بجای افکارش زخم های تنش را نشانمان دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
روح معلم شهید شاد باشه انشالله که سخنرانیاش ارامش بود واسه دل های ما..
کاربر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
20
اگه واقعا به فکر ثوابش هستن ببرن اینارو جاهایی که واقعا گرسنه وجود داره خوردن این نذری ها گناه داره
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
4
15
فقط بگم بعد از خوندن حالم داره بهم میخوره تنفر تنفر تنفر
صالح
|
Oman
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
5
http://www.khabaronline.ir/detail/322370/society/urban
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
الهی بمیرم .گریه ام گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
7
7
هر کس بتوان خودش نذری میده،حالا بعضی ها بیشتر ولی نباید همیشه لیوان پر رو ببینیم و شاید اون طرف لیوان یه جایی یه روزی به یتیمان و نیازمندان همین آقایون کمک میکنند...
البته نذری امام حسین شفا میده حالا چه با خرما چه با گوشت.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
2
25
وقتی مداحش داره شبی 10 میلیون میگیره میخوای این چیزا نباشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
ببخشید میخواستم مثبت بدم اشتباهی منفی شد!
من یه بار تو اتوبوسی بودم که تو ایام عاشورا داشت میرفت به سمت یه منطقه ی مرفه دیدم 4-5 تا مرد سیاه پوش که می گفتن و می خندیدن و سیگار دود می کردن نشستن از حرف زدنشون فهمیدم مداحن! دارن میرن مداحی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
2
8
البته در مورد این افراد و نیتشون قضاوت صفر و یکی نمیشه کرد، الله اعلم ،اما من می گم هر کدام از ما به صورت مستقیم و غیر مسقیم آدم های های فقیر را میشناسیم و اینکه ما تو این مملکت کمیته امداد و بهزیستی داریم ، اولویت با این افراده نه اونی که شکمش سیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
2
11
نذری امام حسین ع جای خود ،کاش کاری می کردیم که آمار جرم و جنایت به علت فقر و نداری کاهش یابد.
فهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
2
6
مهم نیت است.
مهم رضایت خداوند است .
اگر رضایت خدواند در تمام کارهای انسان ها باشد. هدف اصلی تامین شده است .آیا هدف امام حسین رضایت تمام و کمال خدواوند نیست ؟
عزیزان:
درست است که اختلاف طبقاتی زیاد شده ، بیائید فکرهای مان را با سرشک خالصانه برای امام مظلوم مان پاک کنیم.
امام حسین الگو و ملاک بنده گی خالصانه است. همه ما داریم سعی و تلاش می کنیم ، خود را شبیه به ایشان کنیم ، تشخیص سعی واقعی هر کس و سر درون قلب و ها ونیت ها با خداوند مهربان و یگانه است. و حسین یک معیار و اندازه برای دیگر بندگان است.این نیز یک نوشته خالصانه برای رضای خداوند است. التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
6
10
داشته باش و خرج کن.هم در بالای شهر هم در پایین شهر.برکت غذا به نام امام حسین علیه السلام است نه به نوع غذا. ما در اتابک هیئت داریم و دوستانمان در پاسداران. ان اکرمکم عنداالله اتقیکم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
حضرت رسول با پول حضرت خدیجه اسلام را گسترش داد.مهم نحوه استفاده از پول است نه داشتن آن.برای نذری هم نیست مهم است چه در شمال چه در جنوب.
قاسم آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
3
9
امروز 2گروه عزاداری در قاسم آباد گیلان که هر کدام شون خود را صاحب امامزاده رکوع می دانند به جان هم افتادند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
باعث تاسفه واقعا
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
4
1
درود بر شما
جسارت نباشد چرا نظر من را درج نکردید؟
آیا هنوز بررسی نشده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
11
حسین (ع) هنوز مظلوم است

چون وقتی محرم می‌آید...

... صاحب بزرگترین بنگاه ملک و ماشین شهر، یکماه تکیه راه می‌اندازد

وخودش در روز تاسوعا سر مردم گل می‌مالد و ۱۱ ماه هم سرشان شیره!

حسین (ع) هنوز مظلوم است

چون وقتی محرم می‌آید...

... سامورایی! شب ها در تکیه لخت می‌شود و میانداری می‌کند
و روزها مردم را لخت می‌کند و زورگیری ...!

حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
آقای ... تا پایان اربعین تمام پاساژش را سیاه می‌کند
و تا آخر سال هم مشتری‌هایش را!

حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی خورشید عصر عاشورا غروب کرد
او هم می‌رود
تـا ســـال بـعد !
تــا یـــاد بـعد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
خیلی عالی نوشتی!
دمت گرم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
5
19
قیمه امام حسین رو با میگو که سهله، با خاویار هم عوض نمی کنم.. ی صفای دیگه داره... قشنگی نذری به سادگیشه
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
20
10
هر چی در این مراسم ها خرج کنی چند برابرش را خدا دوباره بر میگردونه.کسانی که دارند و خرج نمیکند یکبار امتحان کنند به ببینند چه میکنه این دستگاه امام حسین.
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
5
هر چی در این مراسم ها خرج کنی چند برابرش را خدا دوباره بر میگردونه.کسانی که دارند و خرج نمیکند یکبار امتحان کنند به ببینند چه میکنه این دستگاه امام حسین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
4
چراما گاهی وقتها خیلی بی انصاف میشویم مگر امام حسین مال گداها ویا مال طبقات پایین جامعه است ویا بر عکس عزیزان دوست داشتن امام حسین عشق و ایمان است که ثروتمند فقیر وغنی ویا غیر مسلمان نمی شناسد حتمن شما ان مسیحی ویا ان زرتشتی ویاان کلیمی را دیده اید با چه عشق وشوری دراین مراسم شرکت میکند وبا چه شوقی غذای نذری امام را میگیرد هر چند این غذا را ممکن است یک ادم ثروتمند داده ویا مردم عادی ما هردو به یک نیت انهم امام حسین عزیزان چرا ما دوست داریم که اگر یک نفر پولدار بود فوری به او انواع و اقسام تهمت ودزدی وغیره به او میبندیم اینو میدانید همین پولدارها وثروتمندان جامعه هستند که برای سایر اقشار جامعه کار وشغل درست شده در نتیجه ازاین ثروت اقشار پایین جامعه هم استفاده میکنند وشما ازکجا میدانید که انها درامور خیریه شرکت نمیکنند شما امار مدارس و دیگر مو سسه هایی را از طرف اینها در کشور ساخته شده را نمی بینید فقط یک غذای نذری انچنانی را میبینیدپول داره به عشق امام حسین خرج میده اووظیفه ندارد برای مردم رفاه ازدواج ودیگر مشکلات مردم را رفع کند ولی در حد توان کمک میکند البته من ثروتمندوپولدارنیستم ولی کمی باید واقعیت های جامعه را درک کنیم
پژمان عارفی
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
4
من سالها بچه هیئتی بودم از هیئت زینبیه تهرانپارس تا مهدیه ولی الان در خونه عزاداری میکنم چون وقتی بیرون میام (منزل طرف نیاوران) میبینم اگه ماها هر گناهی میکردیم در این ایام بچه مثبت بودیم حالا این ایام شده محل خلاف - تازه هم صاحب هیئت ها بیشترشون فقط برای چشم هم چشمی و مطالبات اینده اینطوری خرج میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
2
درد بيدردي علاجش آتش است همين موجودات كه نميدانند خوني كه از مردم مكيده‌اند چگونه دفع كنند حامي سياستهاي ضد يارانه و مسكن مهر و... هستند و آروغهاي از سرِ سيري ميزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
نگوووو!!
الف شین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
9
2
بطور کاملا اتفاقی رای اصلاخ طلبا هم تو این مناطق بیشتره !!!!

اگه گفتید ربطشو !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
رای اصلاح طلبا توی مناطق محروم سیستان وبلوچستان و کردستان و... اینا هم بیشتره، بیشتر که چه عرض کنم، درو می کنن رای ها رو. اگه گفتی ربطشو!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
3
دادن نذري ميگو خيلي هم خوبه ىبه شرطي كه كساني اونرا ميل كنند كه درعمرشون ميگو نخورده اند وتازه ثواب هم داره
اكگر بتونند اين ميگو را به افراد كم درامد برسونند ،خيلي كار كرده اند،وگرنه همون قيمه هم خوشمزه است
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
9
3
برو فکر نان کن که خربزه آب است!! به جای عزادارری واسه امام حسین یه کم از زندگیشون درس بگیرید! آدمی که 1400 سال پیش شهید شده چه نیازی به عزاداری من و شما داره؟خدا تو قرآن گفته مردگان در روز قیامت حتی از دعای خیری که در حقشون می کنید اظهار بی اطلاعی می کنند! حالا شما برین کل سال رو عزاداری کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
برو عمو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
و همان خدا گفته "هرگز نپندارید که شهدا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می گیرند" و همان خدا گفته کسانی که در راه خدا جهاد می کنند شهیدند و ما معتقدیم امام ما سید الشهداء سرور و آقای شهیدان است. حالا شما دوست داری اینطوری فکر کن ولی ما معتقدیم امام ناظر بر عزاداری ما است. ضمنا ما هر سال عزاداری می کنیم تا یادمان باشد که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، عزاداری می کنیم تا یادمان نرود که این دنیا بازیچه است و سرای آخرت باقی است. اینکه هر کسی از بیاد آوردن حماسه جسین(ع) چه توشه بر می دارد به من و شما مربوط نیست. مجلس عزاداری مجلس ذکر (یاد آوری) است و انسان همیشه نسیان دارد. قرآن خدا هم برای ذکر و یادآوری نازل شده حالا شما برو و کل سال را بفکر آب و نان باش
irani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
3
دوست عزیز اقای الیاس : اگر خرجی دادن ونذری به مستمندان برسه حتما همینطوره که شما میفرمائید اما متاسفانه اینطور نیست .تا من یادمه وبوده خورش قیمه امام حسین یا هر غذای دیگه طعم وبوی خاص خودشو داره .وخوردن یه قاشقشم نعمتیه اما متاسفانه این قضیه شده جنبه خودنمایی و .... حتی دادن یه پلاستیک کوچیک نخودچی وکشمشم همون معنی رو داره. علم وکتل که از مسیحیا به ما رسیده البته با مسیحیت من مشکلی ندارم چون هر دین برای خودش ومن قابل احترامه بجز خرافه پرستیش مثل کارهایی که من وشما میدونیم چیه.اما متاسفانه اصل مطلب یعنی فلسفه وجودی امام وقیام ایشون بهتره از یادمون نره .در تاریخ زیادن کسانی که مانند امام خود وخانوادشونو فدای کلام خداوند کردند اما چرا امام حسین زنده موند این مهمه . ایکاش همه نذری دار ها همه نذریشونو به فقرای شهر میدادند ایکاش هیئتها یه کارتن خواب رو رو هیئتشون راه میدادند ایکاش سخنوران ومداحان به جای غلو کردن در رابطه به عاشورا وتاسوعا کمی به فلسفه قیام میپرداختن . این درست نیست که تمام هدف امام وفلسفه ایشونو در غالب آب و .... گنجوند واز اصل مطلب صرف نظر کرد . ودر آخر اینکه شما میفرمائید هرچی خرج کنی خدا چند برابرشو میده ! این معامله برای صفای دله وعشق به امام حسینه یا یه معامله مالی؟ اگر امید داری که خرج کنی وخدا پند برابرشو بده یه بار نیت کن خدایا خرج میکنم وچیزی ازت نمیخوام وفقط به پاس این خرج من صلح و آرامشو در جهان حاکم کن. ایا با این دعا بازم خرج میدی؟ یا 1000 تومن خرج میکین که 10000 تومن گیرت بیاد؟
متسفم برای اینگونه تفکرات شما وسایر تفکرات شبیه این .
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
1
3
سلام واسه امام حسین هرکی به اندازه توانی که داره می تونه نذر کنه .اگه یه ادمی که خدا بهش لطف کرده و داده بیاد به اندازه یه ادم معمولی (وضع مالی )خرج کنه شما بهش چی میگی.واسه اهل بیت اگه می خوای نذز کنی بهترینشو نذر کن اینو همه علما وصاحب نظران قبول دارن یا علی
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
2
2
ولی بنظر من هرکی هر خرجی واسه این مراسما بکنه خدا حتما قبول میکنه;
با هر هزینه ای, هر مدلی و کیفیتی, هر تیب و قیافه ای, و با هر عقیده و نظری ...
آیا تو از نیت همون خانم بقول خودت بدحجابه خبر داری؟
چشما رو باید شست, و دلا رو باید صاف کرد, همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
4
3
بابا پول خودشونه دلشون میخواد اینجوری خرج کنن مگه دارن کار خلاف شرع انجام میدن اگه با این پول به چند تا جوون کمک میکردن بهتر بود ولی این کارشونم که گناه نیست
اوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
3
3
شما را قسم می دهم به آبروی زهرا پاک نکنید چرا با آبرو و اعتقاد مردم بازی میکنید علی دایی هر سال محرم در اردبیل است خیرتر از آن است که شما فکر می کنید اردبیلی ها برای او جان فدا میکنند به خاطر انسانیت و مردم داریش همیشه خدا از تاسوعا تا سو امام هم در اردبیل است آزاده بودن وصیت امام است لااقل آزاده باشید و دروغ ننویسید
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
4
برخی ها برای رسیدن به مقاصدشان به راحتی از امام حسین (ع) و محرم سوء استفاده می کنند ، اما به قول آیت ا... بهجت "او می بیند ..."
احمدیان
|
United Kingdom
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
6
نظر من اینه که اکثر این آدمها برای خودنمایی اینکارها را میکنند اگر واقعا نیت انسان کمک و ثواب کردن باشه هزینه این غذاها رو به مستمندان واقعی اش میرسونه نه به افراد مرفه که تا بحال گرسنگی را نفهمیدند این هزینه ها رو بدن به اون بچه های کار خیابونی یا به آدمهای مریضی که توان هزینه درمان بیماریشونو ندارندو هزاران هزار مورد دیگه که توی کشور ما فراوونند به خدا امام حسین هم بیشتر قبول میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
3
وقتی اقای مطهری در حماس حسینی از انحراف اصل کر بلا به وسیله چندتای مداح خبر میداد ونسبت به این موضوع هشدار داد کسی توجه نکرد حالا شما امدید انحراف از عرفه نذری صحبت میکنید اگر می خواهید این بساط نباشد باید به اصل عاشورا برگردیم یا الثارات الحسین ، یا ابوالفضل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
3
8
حسین تشنه اب نبود تشنه لبیک بود افسوس به جای نشان دادن افکارش زخمهایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی ابی معرفی کردند. دکتر شریعتی

افسوس از عاشورا دور شده ایم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
2
9
ما ایرانی ها شور عزاداری را در آوردیم زیرا به نظرم همه این ها دشمنان امام حسین هستند چون سیاسی کاری ، ریا ، خود نمائی و ... به جای خلوص و صداقت شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
1
12
در همه جا (نه فقط اینجا) نه افراط خوبه نه تفریط
گرسنه ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
1
13
همه اش بخاطر پول های باد آورده ومسخره می باشد امام حسین از کارها خوششون نمیاد اگه واقعآ داری وپول حلاله شکم گرسنه را سیر کن نه اینکه شکم شکم گنده ها را سیر کنی به قرآن خدا همه این افراد می شناسدوبخاطر خودنمایی این کارها را می کنن
كنگوني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
0
امسال در عاشورا در شهرستان كنگان و در حسينيه كوزه گري براي نهار ماهي شير كيلويي 15 هزار تومان پختند و اينطور نيست كه فقط مردم خاص و پولدار سر اين سفره نشسته باشند و شايد قريب به 2000 نفر اين خوراك را خوردند و به خانه ها هم بردند..دادن ماهي و ميگو در كنگان بسيار رايج و عادي مي باشد و هيچكس پز اين خوراكي ها را نميدهد
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
1
اگر این هیئت ها میدونستن امام حسین برای چی کشته شد هیچوقت پولشون خرج مراسم امام حسین نمیکردن اینها همش برای پزدادن و چشم هم چشمی هست نه برای امام حسین
hamidreza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
0
حسین غریب ، یا مظلوم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
2
راستش نمیخوام بگم ثروتمند بودن بده یا نذری دادن بده اما میخوام بگم سلام به اون ثروتمند واقعی که مالشو حلال بدست آورد سلام به اون ثروتمندی که برا بدست آوردنه ثروتش تلاشی در خور اون ثروت داشت و درود بیشتر به اون ثروتمندی که اگه جایی تونست دست نیازمندی رو بگیره اسمشو مخفی نگه میداره که خودنمایی نکرده باشه سلام به اون ثروتمندی که با اینکه خونه خودش اون بالاست اما عزاداریش رو دوست داره تو جمع مردم پایین داشته باشه سلام به اون ثروتمندی که میدونه امام حسین برا مبارزه با ظلم رفت به میدون نه قرمه سبزی و چنجه و ... و در عین حال میخوام بگم سلام به اون نیازمندی که به راحتی دستشو دراز نمیکنه سلام به اون نیازمندی که نیت تلاش رو داره سوای از اینکه وضع جامعه چی باشه و سلام بر اون نیازمندی که میخواد با تلاش از نیازمند بودن رها بشه اما نمیتونه - ثروتمند واقعی و نیازمند واقعی از نظر من اینایی هستن که گفتم خارج از این دو دسته میشن ثروتمندانی که... یا نیازمندانی که میخوان نیازمند بمونن.... امام حسینی که ظلم رو به معنای واقعی چشید همه کس و کارشو جلو چشاش کشتند بازم کم نیاورد خودش رفت جلو همون امام حسینی که روز عاشورا بعنوان نفر آخر رفت وسط میدون هزار تا زخم خورد افتاد رو زمین اما تا شنید میخوان به خیمه ها و زن و بچه ها حمله کنن دوباره از زمین پاشد.... اون قدر تلاش کرد تا سرشم بریدن... همون امام حسینی که میخواست بگه ایستاده بمیرید... همون امام حسینی که درس اخلاق رو انطور به تاریخ داد که اگه دین ندارید آزاده باشید... امام حسین درس آشپزی نداد درس اخلاق داد امام حسین نگفت حتما برام نذری آنچنانی بدید اما کاری کرد که بشه بهش گفت مرد... کاری کرد که تو تاریخ موندگار بشه.... کاری کرد کرد که آدم هر سال هم با شنیدن مظلومیتش از درون بسوزه... حق نگه دار
روناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام عبادتهای خالصانه همگی قبول نماز اول وقت و حجاب و امر به معروف ونهی از منکر هدف ارباب بود اما این روزها همه چیز پر رنگ است جزپیام عاشورا از خدا فرج آقا را بخواهید و راه حسین را ادامه دهید شیعه غریب است ای خانم محترم حسین ارباب همه هست اما آیا حسین دوست دارد تو در مجلس او مثل مراسم عروسی وارد شوی زینب به حال این شیعه اشک میریزد درد میکشد آیا اگر پدر تو را در حضورت سر ببرند و یکی یکی خوانواده ات پیش چشمت بمیرند باز هم اینگونه حرف بزنی خون حسین ریخته نشد که تو با چهره رکیک در هیات حاضر شوی حسین مال تو نیست تو دل زینب را خون کردی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
ای کاش هزینه این نذری ها نقدی تحویل کمیته امداد و بهزیستی میشد تا بین نیازمندان واقعی پخش میشد
حاج محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام ایمان به خدا و ائمه فرد غنی یا فقیر نمیشناسد چرا فکر میکنید فردهای ثروت دین ضعیف دارند باید در ترویج دین حسادت ها کنار بگذاریم و با تمام توان بر حضرت امام حسین (ع) و شیعه تبلیغ کنیم وفکر باز داشته باشیم . اجر همه انها با اقا امام حسین (ع)
تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
1
تا قرن پنجم هجری تقریبا تحریفی صورت نگرفته بود و عزاداریها هم در شان امام حسین ونهضت عاشورا برگزار میشد اما در سده های 6 و 7 در زمان تیموریان عزاداریهای یک کمی منحرف شد و از سده نهم که صفویان روی کار آمدند قضیه عاشورا واژگون شد و فقط قیام عاشورا را را به گریه کردن وصل نمودند در حالیکه اصلا چنین نیست باید اصل و هدف قیام عاشورا به مردم فهمانده شود نه اینکه فقط گریه کنند و نذری بدهند پولدارها غذاهای آنچنانی بدهند ، در این چند روز من هم به هیئت زیاد رفتم هم در تلویزیون گوش دادم همه مداحها به نبود آب و تشنه بودن امام حسین اشاره میکنند و میگویند سه روز در خیمه ها آب نبود در حالیکه این دورغ محض است ، در فقه شیعه اگه شما وضو بگیرید و این وضوی شما باعث شود که آب تمام شود و یک سگ از تشنگی بمیرد حق نداری وضو بگیری ، این مسئله را وقتی ما میدانیم امام حسین هم می دانست اگه آب نبود چرا صبح عاشورا 72تن غسل شهادت کردند پس این هم یکی از تحریفات است، این نوع نذری دادن یک نوع تحریه قیام عاشوراست ، یا دسته های شاه حسین گویان که بیشتر در شهرما تبریز راه می افتند یک نوع تحریف قیام عاشوراست، مسجدی با یک میلیارد تومان هزینه ساخته میشود خالی است درش بسته است اما خیابانها را یک هفته مانده به محرم از ساعت 10شب دسته ها میبند تا یک بامداد ، ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
اگه واقعاً قصد خير دارن برن اين 10 شب ديگاشونو جنوب شهر بزنن نه اون محله هايي که همه سيرن و فقط مي خوان واسه 1 ماهشون غذا جمع کنن. طفلي اين همسايه ما 2 روز تاسوعا عاشورا همش تو راه کوچه ما و کوچه بقلي بود ما فکر مي کرديم ميره دعا و نيايش بعد فهميديم هي ميرفته التماس مي کرده غذا بگيره بهش ميگفتن برو بعداً بيا. بالاخره اومد با 20 30 تا غذا. عصرشم دو تا دختراشو خبر کرد بيان واسه خوشونو و شوهراشونو خونواده شوهراشون غذا ببرن، مادر فرداکار!!!
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
به نظر من یک غذای ساده در نظر بگیرید و ده شب رو غذا بدید و فقط طوری نباشه که تو عزای امام حسین قسمت خواهران فقط اقوام خود بیایند بگذارید همه بیایند بلکه به واسطه اشک یکی از این بیگناهان امام زمانمان ظهور کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
حسین بیشتر ازآب تشنه لبیک بودافسوس که به جای افکارش زخم های تنش را نشانمان دادندوبزرگتریت دردش را بی آبی نامیدند...........شریعتی
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
هنوز هم حسین غریب است!

گرچه باید در غمش بگریستن ای خوشا یک دم حسینی زیستن

میدونین موقع دفن شهدای کربلا ، بدن امام حسین رو چه جوری شناسایی کردند؟
امام سجاد ، سیدالشهدا رو از روی شانه هاش شناخت
بخاطر اینکه حسین(ع)همچون پدر غذای یتیمان رو در مدینه بر دوش خمل میکرد

اگر قرار بر اشرافی گری بود و نه استیفای حق مظلوم و محروم ، عاشورایی پدیدار نمیشد
وای برما که هنوز بویی از چرایی قیام حسین نبرده ایم
کورش
|
United Kingdom
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
باسلام من ازنذری دادن ناراحات نیستم خداانشالاه برای همه نذری دهنده هابیشتر بده من خودم همه ساله به اندازه 50نفرغذای نذری برنج وخورشت میدادم ولی الان 2سال هست به علت مشکلات مالی که مجبورشدم حتی فرش زیرپایم راهم بفروشم تا دارو ومشکلاتم رابرطرف کنم رابفروشم ولی متاسفانه کسانی رامیشناسم که فقط وفقط برای اینکه بهش بگن حاجی فلانی امسال فلان غذاراداده همچین شلوغکاری میکنه که 20تامحل باخبرمیشن بعدهمین آقا ازمشکلات بنده باخبره (خداراشکر محتاج به یک همچین آدمهایی نیستم )بهتر نبود میامد به من میگفت فلانی اگر نیازمالی داری روکمک من حساب کن؟افرادی مثل من خیلی زیاد هستند بخدا ثوابش هزاران هزاربار بیشترازاین است که بیایی به این صورت نذری بدهی ظمنا من زمانی که نذری درست میکردم خداشاهده حتی خودمان هم نمیخوردیم میگشتم توخیابان به کسانی میدادم که واقعا نیازمندبودندمثل مامورای زحمتکش شهرداری وامثال آنها پخش میکردم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
اینا میزان ارادت سرمایه دارا به امامشونو نشون میده
همه چی که با گدابازی نمیشه
هرکس یه وسعی داره
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
تهران ك فقط بزرگه.نه مراسماش عاشوراييه نه هيئتاش.وقتي ميري بيروون انگار همه از تالار عروسي اومدن همه تيپهاي انچناني و بد حجاب.وايي بحال ما ك كلا همه چيو زير سوال برديم.
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام یکی از پیامهای امام حسین اعتلای جامعه توحیدی و به دور از تجمل و ریا و رعایت اخلاق بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
کسایی که 11ماه نزول میخورن اجناس ضروری مردمو احتکار مکنن وپول روی پول میذارن بعد همون پولو خرج امام حسین میکنن فکر میکنن با این خرجها تطهیر میشن وامام حسین اینا رو با خودش میبره بهشت
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
1
عزاداری امام حسین برای درک این موضوع که همه چیز بر محور اخلاق است یعنی دروغ نگیم ریا نکنیم حسادت نورزیم همدیگرو دوست داشته باشیم مال حرام نخوریم اشتباهاتمونو توجیح نکنیم کینه ورزی نکنیم غیبت نکنیم راحت اشتباهات همدیگرو ببخشیم......
واقعا نمودونیم برای چی عزاداری می کنیم...
اول خودمونو اصلاح کنیم بعد جامعه رو.
متاسفانه در این روزگار شاهد مرگ اخلاق در جامعه هستیم...
تمام رذایل اخلاقی بر جامعه در حال حاکم شدن است...
هادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
نيت مهمه و بس.
در اينكه عده اي يكشبه ره صد ساله ميپيمايند شكي نيست و از بازار آشفته اقتصادي كه رو به اضمهلال هست ماهي ميگيرند و ثروت هاي كثيف بدست مي آورند شكي نيست.
دست همه تو جيب همديگر است.
فداي امام حسين شوم كه در اينجا هم غريب است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
لطفا تو جلسات امام حسین اینقدر اجتهاد شخصی نکنید همه ما یک جاهایی ضعف داریم وفقط دنبال موعظه دیگرانیم امام حسین مربوط به یک گروه نیست هرکس خودش میدونه واعمال خودش مجلس امام علیه اسلا م صاحب داره اوضاع روزگار اگر نامنظم است ای ناظم الامور تو کارت منظم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
پس انحراف شدن دین فکر میکنید از کجاست ؟
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام من صحنه ای دیدم که هنوز یادم نمی ره مردی با ماشین و دوتا خانم امدن هیت . به دفعات زیاد مرده می رفت شربت با طعمهای مختلف می اورد تعجب کردم چه جوری این همه را می خوره با کمال تعجب دیدم ضرفهای نوشابه بزرگ وقیف اورده پر می کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
چه قدر غلط املایی!
حقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
با سلام
عنوان خیلی بدی انتخاب کردید
نذری با کلاس و بی کلاس نداره همه نذری ها با کلاسند چون در مدرسه امام حسین هستند
این شمایید که با این دید نگاه میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
چشم و هم چشمی و فخر فروشی جامعه ایران را بلعیده. اینهمه ریخت و پاش در این ایام عین اصراف و هدر دادن منابع است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
همه ميگو ها و چنجه و كبابا ي طرف..... شله ي طرف ديگه.....هيچي شله مشهدي ها نميشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
غذای محرم به برنج وکشمش ویا عدس قیمه معروفه هم خدا وهم خلق خدا راضی اند واگر توان دارند پول اضافی جمع کنند و خیرات که خودشان می دانند وحتما در روز مراجات زیادی دارند بدهند.
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
4
2
نمی دونم پولدار بالا شهری تهران که بیست سی میلیون پول گل ماشین عروس می ده اسراف نیست اما به امام حسین که می رسه اسراف می شه؟؟؟ آدمایی که میلیاردر هستند چرا برا خرج امام حسین سنگ تموم نذارن؟؟؟ الاعمال بالنیات الهی که نیت هامون درست باشه ...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
1
توی قم که به اندازه ی مردم همه ی ایران نذری میدن! قبلا برای نذری گرفتن صف بود حالا برای نذری دادن!!! نمی دونم به کجا داریم میریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
1
0
من فکرمی کنم اگربه همه مامی رسیدنظرمان عوض میشد!هزاراحسنت وبارک الله می گفتیم..پس بیاییدآنچه حق است بگوییم.این افرادخیرازمیان اینهمه نظرات متفاوت کدام راانتخاب کنند؟شمابگوئید...پس بگذارید خودشان هرجورخواستنددراین خیمه گاه وبااین خاندان باشندخودشان به کرم ضرت کم کم راه راپیدامی کنند. من وتوچکاره ایم؟
هرکسی ازظن خودشدیارمن/ازدرون من نجست اسرارمن
این آقایان بهرنیتی که هست دراین اردوگاه حسینی هستند پایین شهرهم خرجی مخفیانه می دهندهمانطورکه ذکرشددرخ 15خردادگاووگوسفندمی کشند.شایددیده بالاشهریهای محترم بااین نوع غذامانوس ترندچه ایرادداردآنهارابااین نوع پذیرائی یه مجالس دعوت کنند!من وشماپایین شهری به همان قیمه افتخارمی کنیم.سفره کر حضرت برهمه نوع افرادگسترده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
1
0
بوي درافتادن با امام حسين عليه السلام مي دهد. تجربه ثابت كرده آقا با كسي شوخي نداره.حواستون بيشتر جمع كنيد. البته اگه آقا لطف كنه و بهتون فرصت بده!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
3
اینها که فرمودید هیئت های غذاداری هستند، نه عزاداری!
نظرات بینندگان