arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

مردم کرمان در معرض سیل

فرماندار عنبرآباد با اشاره به آغاز بارندگی شدید در این شهرستان از در معرض سیل قرار گرفتن هزار خانوار این منطقه خبر داد و خواستار دوری مردم از مسیرهای سیل خیز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار عنبرآباد با اشاره به آغاز بارندگی شدید در این شهرستان از در معرض سیل قرار گرفتن هزار خانوار این منطقه خبر داد و خواستار دوری مردم از مسیرهای سیل خیز شد.

به گزارش مهر؛ طی 24 ساعت گذشته بارندگی های استان كرمان شدت گرفته است این بارندگی ها همه استان را در برگرفته و بخصوص در شهرستانهای جنوبی كرمان ادامه دارد. شدت بارندگی در كرمان به حدی در دو هفته اخیر بوده كه بیش از 80 درصد مجموع بارندگیهای سال گذشته گزارش شده است.

ولی محمد مشایخی، فرماندار عنبرآباد اظهارداشت: بر اثر بارندگیهای سال گذشته سیل‌بندهای اطراف مناطق سیل خیز اكثرا تخریب شده اند و سیل هفته گذشته نیز این مسئله را تشدید كرده است.

وی ادامه داد: وضعیت عنبرآباد بگونه ای است كه دشتهای اطراف به سمت مراكز جمعیتی شیب دارند و همین مسئله هزار خانوار را در معرض سیل قرار داده است.

مشایخی افزود: هم اكنون نیز بارندگی ها طی 24 ساعت گذشته آغاز شده و ستاد بحران در فرمانداری عنبرآباد تشكیل شده است.

وی گفت: در سیل هفته گذشته بیش از 200 روستا آسیب جدی دیده اند كه شامل واحدهای مسكونی و زیربنایی میشود. فرماندار عنبرآباد از احتمال ریزش برخی از این خانه ها در صورت سیل مجدد به دلیل غیر مقاوم بودن خبر داد.

وی ادامه داد: سیل هفته گذشته خسارات سنگینی را نیز به كشاورزی و دامپروری منطقه و همچنین تاسیسات زیر بنایی وارد كرده است.

وی همچنین از تشكیل جلسه فوق العاده ستاد بحران در این شهرستان خبر داد. او از دستگاههای مختلف خواست از تمام توان خود برای خاكریزی و ساماندهی مسیر رودخانه ها قبل از جاری شدن سیل استفاده كنند.

نظرات بینندگان