arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۲

بانکوک میزبان مسابقه فوتبال ایران و تایلند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ امروز جمعه ۲۴ آبان از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در بانکوک به مصاف تایلند می‌رود.

به گزارش مهر رقابتهای فوتبال مقدماتی جام ملت های آسیا در گروه دوم روز جمعه با برگزاری دیدار تیم های ملی تایلند و ایران در ورزشگاه راجامانگلا پیگیری می شود که طی آن شاگردان کارلوس کی روش برای نزدیک شدن به این رقابتها به پیروزی و کسب سه امتیاز نیاز دارند. آنها برای رسیدن به سرزمین کانگورو به سه پیروزی دیگر در دیدارهای برگشت نیاز دارند که تایلند اولین گام آن است.

 میزبان ایران در این بازی با 10 گل خورده و بدون امتیاز در قعر جدول چهار تیمی گروه دوم قرار دارد و تاکنون نتوانسته برابر ایران به پیروزی برسد. تیم های ایران و تایلند تاکنون 13 بار در رویدادهای مختلف برابر هم به میدان رفته اند که حاصل آن 10 پیروزی برای ایران و سه تساوی بوده است.

 شاگردان کارلوس کی روش که روز 23 مهرماه در ورزشگاه آزادی با دو گل سیدجلال حسینی و رضا قوچان نژاد برابر تایلند به پیروزی 2 بر یک دست یافتند بسیار امیدوارند که برابر این تیم حتی در خانه اش به یک پیروزی دیگر دست پیدا کنند و تا حدودی زیادی خیالشان برای صعود به جام ملت های 2015 استرالیا را قطعی کنند.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران در سه بازی گذشته خود برابر تیم ملی کویت به تساوی رسید و برابر تیم های لبنان و تایلند به پیروزی رسیده و با 7 امتیاز در صدر جدول گروه دوم قرار دارد. کویت با 5 امتیاز دوم است و لبنان با 4 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است.

 کی روش که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی تلاش می کند ترکیب اصلی اش برای حضور در برزیل را شناسایی کند، از دیدارهای مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا به عنوان دیدارهای تدارکاتی استفاده می کند. او درشرایطی تیمش را دراختیار گرفته که پس از صعود به جام جهانی تنها یک دیدار برابر تایلند در ورزشگاه آزادی انجام داده و این دومین بازی تدارکاتی تیم او به شمار می رود.

 با این حال کی روش تلاش کرد بهترین های فوتبال ایران و برخی بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ
های خارجی را به اردو دعوت کند تا بتواند ترکیبی یازده نفره را برای حضور در برزیل انتخاب کند اما به نظر می رسد کمبود بازی های تدارکاتی باعث شده تا تیم ملی ایران نتواند زیبایی های یک فوتبال ایرانی را به تماشاگرانش هدیه کند.

 باید دید این بار کی روش از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی درترکیب اصلی تیمش استفاده خواهد کرد یا مثل دیدار رفت با تایلند آنها را نیمکت نشین خواهد کرد. در این میان شاید دانیل داوری دروازه بانی که در بوندس لیگا بازی می کند سوژه مورد نظر اهالی فوتبال خواهد بود. باید دید کی روش از این دروازه بان استفاده خواهد کرد یا همچنان حراست از دروازه را به رحمان احمدی خواهد سپرد.
نظرات بینندگان