arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲

برنامه خانه هنرمندان در دهه دوم محرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر عامل خانه هنرمندان ضمن تشریح برنامه های خانه هنرمندان گفت: اجراهای نمایش های آیینی و مجالس تعزیه و شبیه خوانی، برگزاری نشست های تخصصی و نمایشگاه های مناسبتی از جمله برنامه های این نهاد فرهنگی است.

«مجید سرسنگی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه دهه نخست ماه محرم بیشتر اختصاص به عزاداری ها و سوگواری های مردمی دارد گفت: بر همین اساس و با تکریم رفتار مذهبی مخاطبان طبق سنت هر ساله بنا داریم تا با اجرای برنامه های متنوع هنری و فرهنگی به استقبال دهه دوم ماه محرم برویم.

وی با اشاره به آنکه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری خانه هنرمندان از جمعه (24 آبان ماه) تا یکشنبه (سوم آذرماه) به شکل اختصاصی با محوریت دهه دوم ماه محرم گره خورده است گفت: دراین ایام با در نظر گرفتن دو محور آیینی و پژوهشی برنامه های مختلفی را برای ارائه به عموم مخاطبان با سطح سلیقه و جهان بینی های مختلف آماده کردیم.

سرسنگی در تشریح برنامه های اجرایی و نمایشی خانه هنرمندان در دهه دوم محرم به اجرای پرده خوانی مرشد «رجبعلی صالحی» از تربت حیدریه، غمنامه خوانی و سوگواری «الحان محرم» و «پرده خوانی» در فضای باز خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و افزود: اجرای تعزیه مجلس «مسلم بن عقیل» و نشست «چگونگی کارکرد نشانه های متعالی شده در تعزیه» از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برای عموم مخاطبان به صحنه خواهد رفت.

مدیرعامل خانه هنرمندان با تاکید بر این مساله که مواردی چون اجرای الحان تعزیه، پرده خوانی و اجرای آیین های نمایشی و مذهبی همه روزه طی یک دهه اخیر در فضای باز باغ هنر اجرا خواهد شد ادامه داد: نشست «حماسه دینی و عرفانی از نقاشی های قهوه خانه ای»اجرای تعزیه مجلس حضرت ابوالفضل(ع) و نشست «شعر و محرم» با حضور «سهیل محمودی» از دیگر برنامه های این محیط هنری در دهه دوم ماه محرم است.

وی به اجراهای عمومی تئاتر در سالن های خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: همچنین نمایش «پایین گذر سقاخانه» در دو اجرا در ساعت های 18 و 19 و 30 دقیقه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان و نمایش «بی سرزمین تر از باد» نیز هر شب ساعت 20 و 30 دقیقه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

مدیرعامل خانه هنرمندان از تهیه آلبوم های صوتی باکیفیت با محور دیوان شاعران بزرگ ایرانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت آلبوم از شاعرانی چون فردوسی، گلستان و بوستان سعدی، حافظ و نظایری از این دست آماده شده و به زودی روانه بازار خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه های متعد در حوزه تجسمی اشاره کرد و افزود: در این ایام و با توجه به نزدیک شدن به سالگرد زلزله بم، نمایشگاه نقاشی را با هدف جمع آوری کمک های نقدی برای بازماندگان زلزله بم و آذربایجان برگزار خواهیم کرد و در این ایام سعی می کنیم با برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های مختلف فرهنگی با همراهی مردم عزادار و نوع دوست ایرانی مبالغی را برای کمک به بیماران جمع آوری کنیم.

سرسنگی تصریح کرد همچنین در این مدت و در ادامه برگزاری سلسله نشست های شب های ایرانشهر، «شب علی حاتمی» سینماگر شهیر و فقید کشورمان با حضور اساتید بزرگ ایرانی برگزار خواهیم کرد و امیدواریم در این ایام بتوانیم با جلب نظر سلیقه عموم مخاطبان برنامه های مفیدی را به آنها ارائه دهیم.
نظرات بینندگان