arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲

معاون وزیر کار: چالش جدی بازار کار جمعیت 36 میلیونی زیر 25 سال است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی وجود جمعیت 36 میلیونی زیر 25 سال در کشور و بالا بودن سرمایه سرانه ایجاد شغل را از چالش‌های جدی و پیش روی بازار کار ایران عنوان کرد.
 
حسن طاهی به خبرگزاری  ایسنا گفت:‌ در حال حاضر جمعیت میلیونی بیکار در ایران، وجود تورم و نبود همخوانی و تناسب لازم میان سطح دستمزد و بهره‌وری از چالش‌های موجود بازار کار به شمار می‌رود.
 
وی گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بالا بودن سرمایه سرانه ایجاد یک شغل مولد و ناپایداری فعالان و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، بازار کار کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.
 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بازار کار ایران را نیازمند بازسازی و اصلاح بسیاری از ساختارهای آن دانست.
 
طاهی در ادامه به تشریح بسته حکمرانی در بازار کار پرداخت و گفت: در حال حاضر اتخاذ سیاست‌های بهبود فضای کسب و کار و خلق فرصت‌های شغلی به تنهایی نمی‌تواند به بهبود بازار کار کمک کند لذا بسته سیاستی حکمرانی در بازار کار را تدوین کردیم.
 
وی اظهار کرد: منظور از حکمرانی در بازار کار، ظرفیت ایجاد هماهنگی از طریق بازار کار، دولت و نهادهای مدنی بوده و هدف از اجرای آن نیز دستیابی به کار شایسته است.

نظرات بینندگان