arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۲

چرا تندروها از اهانت به هاشمی خشمگین شدند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه قانون نوشت: 
در سفری که هیات پارلمانی اروپا به ایران داشت، گذشته از حاشیه‌های دیدار این هیات با نسرین ستوده و جعفر پناهی، بحث‌های فراوانی حول محور بی‌احترامی‌که برخی معتقد هستند تاریا کرونبرگ، رئیس هیات پارلمان اروپایی نسبت به آیت‌ا... هاشمی‌داشته، برپا شده است. این نکته که آیا این زن اروپایی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان توهین کرده است یا خیر به جای خود ولی اینکه اعتراض علیه این اقدام از دهان افرادی به گوش برسد که چشم دیدن آیت‌ا... هاشمی‌را ندارند و برخی از آن‌ها آرزوی مرگ وی را در محافل خود از خدا می‌خواهند جای درنگ و تامل دارد.

 دشمنان ديروز، دوستان امروز
در همین راستا رسانه هايي که سیاست‌های افراط گرایانه آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست چند روزی است که تلاش دارند این اقدام هیات اروپایی را به پای وزارت امور خارجه بگذارند و انگشت اتهام را به سوی مردان دیپلماسی کشورمان ببرند. این رسانه ها می‌نویسند: «آیا عزت ملی ما در سیاست خارجه چنان تنزل یافته است که رئیس یک گروه پارلمانی از اروپا به خود اجازه می‌دهد، توهینی آشکار -بر خلاف تمامی‌قواعد عرف دیپلماتیک- به مسئولان کشورمان روا دارد؟ کدام دستگاه کشوری، تنظیم کننده این ملاقات‌ها بوده که حتی در خصوص رعایت پوشش لباس و ادای آداب رسمی‌ملاقات‌های این چنینی، گوشزد نکرده است؟ و چرا اساسا باید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که از جایگاه بالایی برخوردار است، با گروهی که پیش از آن با چندی از فتنه گران در سفارت یونان ملاقات کرده‌اند، وقت دیدار داشته باشد؟!»

 تلاش براي هجمه به وزارت خارجه
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌هاي زنجیره‌ای دیگري که مربوط به تندرو‌های راستگراست در این چند روز کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و با ادعای اینکه وزارت خارجه بد عمل کرده است تلاش دارند چماقی جدید علیه دستگاه دیپلماسی بر دست بگیرند. آن‌هایی که در تمام دور مذاکرات هسته‌ای قصد داشتند تا مردان دیپلماتیک ما را که به تعبیر مقام معظم رهبری، فرزندان انقلاب هستند، واگرا نشان دهند.

 دلسوزي براي مخالفت
این دشمنان، دوست نما که خود را دلسوز آیت‌ا... هاشمی‌نشان می‌دهند بر خلاف فرمایشات رهبری که فرمودند همه باید دولت را حمایت کنیم با فرافکنی دولت دکتر روحانی را متهم می‌کنند و می‌نویسند: «اکنون وزارت خارجه باید صریحا پاسخگوی عزت از دست رفته باشد و توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است که حضور شکوهمند دولت‌های متعدد و مختلف در مراسم تحلیف ریاست جمهوری یازدهم در آغاز دولت تبدیل به رفتار تحقیر آمیز خانم کرونبرگ پس از ۱۰۰ و اندی روز از عمر دولت شده است؟! آیا این گونه به دنبال احیای عزت ایرانی بودیم؟! از این جهت لازم است تا این مسئله از طریق مجرای دیپلماسی پیگیری شود.»

 سوء استفاده به سبك افراط
تندروهای راستگرا که در ادامه سخنانشان نشان می‌دهند نمک روي زخمشان از کجاست با سوءاستفاده از بیانیه برخی دلسوزان در انجمن‌های اسلامی‌دانشگاه‌ها می‌نویسند: اعتراضات بحق جنبش دانشجویی در خصوص دیدار این تیم با دو فتنه گر هنوز بی‌پاسخ مانده است و وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی‌هر کدام تقصیر را گردن دیگری می‌اندازند و هیچ کس توضیح مشخصی در این خصوص نمی‌دهد؛ اگرچه همه به این امر واقفند که امنیت ملی و حاکمیت نظام نقض شد!

 حافظه ضعيف تندروها
این دوستان که حرمت شکنی‌های هشت سال گذشته در کشور را فراموش کرده‌اند با هجمه به رسانه‌هایی که با سعه صدر با مسائل برخورد کردند را متهم می‌کنند و می‌گویند: اسفناک این است که رسانه‌های خبری به خصوص رسانه‌های حامی‌دولت و آقای رفسنجانی به وظیفه خود عمل نکردند و از این بی‌احترامی‌به مقام ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به راحتی عبور کردند. در این خصوص هر چند از صدا و سیما انتظار می‌رفت در روز وقوع این دیدار و نه چند روز بعد، این تصاویر را پخش می‌کرد تا به فضای شفاف اطلاعات کمک کند اما لازم می‌دانیم از شبکه خبر به علت این اقدام روشن گرایانه و هرچند دیرهنگام تشکر کنیم و خواهان این رویه در رسانه‌ها هستیم.

 تلاش براي زهر ريختن
از سوی دیگر مخالفان اعتدال با بزرگ نمایی شرکت نکردن رئیس جمهور در جلسه‌های مجمع تشخیص سعی دارند به هر نحو زهر خود را به دولت بریزند. این جریان در حالی به سه جلسه غیبت حسن روحانی انتقاد می‌کنند که احمدی‌نژاد در سال‌های ریاست جمهوری خود به تعداد انگشتان دست هم در مجمع  حاضر نشد.
نظرات بینندگان