arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۲

دولت برای اتمام پروژه‌های عمرانی کشور نیازمند 400 هزار میلیارد تومان اعتبار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت برای اتمام تمام پروژه‌های عمرانی موجود در کشور نیازمند 400 هزار میلیارد تومان اعتبار است، بنابراین دولت با موافقت و نظر مجلس در تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی غربال‌گری انجام داده است و آنها را نسبت به درصدهای پیشرفت تفکیک کرده است.
حجت‌الاسلام مجید انصاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره عملکرد مالی بودجه سال جاری اظهار داشت: عملکرد بودجه سال جاری بسیار نامطلوب بوده است و تقریبا تمام اعتبارات بودجه به امور اجرایی تخصیص پیدا کرده است.  
 
وی با اشاره به تخصیص بیش از 50 هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی در بودجه سال جاری گفت: به نظر نمی‌رسد تا پایان سال جاری نیز بیش از 10 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه به پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا کند و این در حالی است که دولت یازدهم مبلغی حدود 34 هزار میلیارد تومان را به صورت واقع‌بینانه برای سال آینده به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده است.  
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از چالش‌های فراروی دولت همواره هزینه‌های جاری محسوب می‌شود، افزود: از اوایل انقلاب مرسوم بوده که بودجه جاری و عمرانی به صورت 50 درصد تحقق پیدا می‌کرده است و در چند سال اخیر هزینه‌های جاری سیر صعودی پیدا کرده به طوری که تقریبا تمام هزینه‌های دولت در سال 92 به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا کرده است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت برای اتمام تمام پروژه‌های عمرانی موجود در کشور نیازمند 400 هزار میلیارد تومان اعتبار است، بنابراین دولت با موافقت و نظر مجلس در تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی غربال‌گری انجام داده است و آنها را نسبت به درصدهای پیشرفت تفکیک کرده است.  
 
انصاری در ادامه با  اشاره به لایحه بودجه 93 که دولت در زمان قانونی و مقرر آن را تقدیم نمایندگان کرد، گفت: اگر دولت و مجلس با یکدیگر به یک نظر مشترک نرسند و نگاه ملی به دستگاه‌های اجرایی و بررسی بودجه نداشته باشند احکام آن عملیاتی نخواهد شد .  
 
با بیان اینکه دولت در تدوین لایحه بودجه سال آینده واقع‌بینانه عمل کرده، تصریح کرد: بودجه آینه تمام نمای واقعیت‌ها است و دولت نیز در تهیه این لایحه صادقانه عمل کرده است و برای رضایت نمایندگان تنها به اعلام اعداد و ارقام نجومی بسنده نکرده است.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های موفقیت‌آمیز سیاست خارجی دولت بیان داشت: فعالیت‌های سیاست خارجی در چند ماه اخیر گشایش‌های بسیار خوبی را برای ما فراهم کرده است که امیدواریم در سال آینده نیز این گشایش‌ها موجب تسهیل انجام امور شود. 
نظرات بینندگان