arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۷۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۲

امام جمعه موقت تهران: میثاق ژنو دستاورد خوبی از آب درآمد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که میثاق ژنو دستاورد خوبی از آب درآمد، تصریح کرد: تحرک سیاسی نظام جمهوری و وزارت خارجه ایران اقدامات روشن‌گرانه‌ای در جهان داشت که جمهوری اسلامی به دنبال دانش هسته‌ای است، نه سلاح هسته‌ای.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که میثاق ژنو دستاورد خوبی از آب درآمد، تصریح کرد: تحرک سیاسی نظام جمهوری و وزارت خارجه ایران اقدامات روشن‌گرانه‌ای در جهان داشت که جمهوری اسلامی به دنبال دانش هسته‌ای است، نه سلاح هسته‌ای.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به مناسبت سالروز تولد عیسی‌بن‌ مریم(ع) به سخنی از این ایشان اشاره کرد و گفت: حضرت مسیح می‌فرماید همانطور که بدون درنظر گرفتن بوی روغن چراغ از نور آن بهره‌مند می‌شوید، حکمت حکیمان را بگیرید و ناراحت نشوید.

وی در ادامه خطاب به جهان مسیحیت با اشاره به از زمان پیروزی انقلاب ملت ایران و جمهوری اسلامی گرفتار چنگال غرب شده است، ‌اظهار کرد: البته مقصود من دولت‌ها و سردمداران دنیای مسیحیت است و به جهان مسیحیت می‌گویم که توجه داشته باشند استکبار و غرب در دنیای اسلام چه می‌کند.

امامی کاشانی با اشاره به موضوعات پیش آمده در مورد مسائل تکفیری و سلفی‌گری به گرفتاری‌های کشورهایی مثل سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: برای این‌که دنیای اسلام را متلاطم کنند، مسائل تکفیری را مطرح می‌کنند و چون طلوع اسلام واقعی از جمهوری اسلامی و ایران بوده است جنگ بین شیعه و سنی را درست می‌کنند تا برادران را به جان یکدیگر بیندازند و به دنیا بگویند که اسلام خون‌خوار و مسلمان جانی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که از روزی که جمهوری اسلامی ایران روی کار آمد دشمنان به دنبال برنامه ریزی برای زمین زدن آن بودند به مسائل سال 88 اشاره کرد و گفت: سال 88 لجاجت و جهالتی در داخل پیش آمد که استکبار پشت آن ایستاد و طمع کرد و امیدوار شد و آنانی که در داخل بساط را برپا کردند به غلط و اشتباه خود ادامه دادند و حرکتی برخلاف اصول نظام اسلام که دنیای غرب سردمدار آن بود شکل گرفت. پس دیدیم که آنها از هر موردی که پیش می‌آید می‌خواهند استفاده کنند تا به اصل نظام اسلام به خصوص جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

امام جمعه موقت تهران به میثاق ژنو،‌مسائل پیش آمده در آژانس و 1+5 اشاره کرد و گفت: این میثاق ژنو چیز خوبی از آب درآمد، در دنیای استکبار مواردی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده بودند و آن این بود که جمهوری اسلامی در صدد سلاح اتمی است در حالی که ما همواره تاکید داشتیم دانش هسته‌ای می‌خواهیم و شما می خواهید آن را از ما بگیرید چون اقتدار و عزت ایران را نمی‌خواهید، البته اساس این کار صهیونیسم‌ها هستند و الان هم در کنگره 27 نفر تحریم‌های اضافی بر ایران را امضاء کرده‌اند و با کمال تأسف می‌بنیم آمریکا با تمام وسعتی که دارد 5 درصد یهودی، 80 درصد کنگره را تحت تأثیر دارند. البته در نگاه ما یهودیان پاکیزه جهان حساب‌شان جداست و ما در مورد صهیونیسم‌ها حرف می‌زنیم.

وی با اشاره به این‌که صهیونیسم‌ها معتقدند ایران موجب ناامنی است، به تحرک سیاسی نظام جمهوری و وزارت خارجه ایران که اقدامات روشن‌گرانه‌ای داشته است اشاره کرد و افزود: کشور و ملت ایران منسجم و مقتدر است و هیچگاه اجازه نمی‌دهد از عزتش کاسته شود و همواره از قدرت و اقتدار و حقوقش دفاع و حمایت می‌کند و رهبر انقلاب نیز مسائل را همواره رصد، مدیریت و نظارت می‌کنند و دولت محترم نماینده این فکر است و با این تفکر کارش را پیش می‌برد.

امامی کاشانی تاکید کرد: دنیای غرب و استکبار بداند که پرونده‌اش سیاه است و مراقب باشند این پرونده را قطورتر نکنند چون تاریخ داوری می‌کند که جمهوری اسلامی از روز اول باصفا حرکت کرده و شما اهل دروغ بوده‌اید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: جمهوری اسلامی مورد اعتماد است و به وعده و میثاق خود پایبند می‌ماند چون نظامی که براساس اسلام استوار باشد و رهبری اجتهاد و عدالت داشته باشد براصولش محکم می‌ایستد و شمایید که با مردم و تاریخ روبرو هسیتد پس بدانید هرکاری کنید دنیا قضاوت می‌کند و پرونده‌تان سیاه‌تر می‌شود.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی بر این میثاق پایبند است، گفت: غرب و استکبار با قضاوت دنیای مسیحیت روبرو است و به شما می‌گویم هیچگاه به این کشور طمع نکنید چون این کشور بر اصول خود استوار است تکیه کرد و ذره‌ای از اصول خود پایین نمی‌آید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که ما درپس پرده وجود اقدس امام عصر(عج) را داریم که به ما کمک می‌کند، تصریح کرد: ما در زیر لوای امام عصر(عج) هستیم و او امور را جلو می‌برد و گرفتاری‌هایی که گاهی با آن مواجه می‌شویم به خاطر گناهان من و شماست پس باید از گناهانمان استغفار کنیم.

امامی کاشانی در ادامه به اهمیت مسئله وقف اشاره کرد و افزود:در اهمیت وقف باید بگویم که همچون صدقه جاریه است. پس از صدقه جاریه غفلت نکنید که با حساب و نظام پیش می‌رود و مدیریت دینی دارد پس امیدواریم کسانی که تمکن دارند از این توفیق محروم نشوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به سالگرد فرمان امام خمینی(ره) درباره حفاظت از هواپیماها توسط سپاه اشاره کرد و گفت: از آن زمان تاکنون هیچ هواپیما ربایی رخ نداده است و سپاه با هشیاری به این وظیفه خود عمل کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که عفت یعنی آدمی خود را میان شهوت و غضب مهار کند گفت: نقطه اعتدال را عفت می‌گویند و شاخصه‌های عفت در مسائل مربوط به شهوت است و زندگی پاکیزه در دامن ازدواج و داشتن فرزندان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از سوره فرقان با بیان این‌که پایان برای انسان‌های وارسته است گفت: یکی از نشانه‌های بندگان خدا این است که از خدا می‌خواهند از همسرنشان فرزندانی که بشر را هدایت می‌کند و معیار تقوا باشند، داشته باشند.

وی با بیان این‌که حفظ عفت به ازدواج و داشتن همسر پاکیزه است به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در همین ارتباط اشاره کرد و افزود: تکامل آدمی به دو اصل همسر و تقوا استوار است. پس به جوانان می‌گویم که چشم‌چرانی لذت‌های تباهی است و لذت آن چیزی است که باقی و ابدی باشد.

امامی کاشانی تصریح کرد: در دنیا، پاکی زندگی به ازدواج است و در برزخ و آخرت هم ادامه طهارت و پاکی دنیا است و باید توجه داشته باشیم که اگر حب به خدا داشته باشیم فرمان او را اطاعت می‌کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
8
26
پس از هاشمی تنها امیدمان به ایشان هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
4
44
هروقت ایشان نماز میخوانند کوچکترین استرسی به جامعه وارد نمی شود ...
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
4
34
دم آقای امامی کاشانی گرم
مختار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
31
آقایان افراطی اگر فرمایشات حضرت ایت الله را شنیدید و خواندید : اسقفار کنید و از خدا بترسید.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
5
40
جای هاشمی خالیست در نماز جمعه...
ناشناس
|
CANADA
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
21
خدا را شکر که دلال های تحریم امروز را خلع سلاح شدند ولی باید مراقب توطئه های بعدی ایشان باشیم که در میدان آن ها و بنفع آن ها بازی نکنیم. انشا الله.
نظرات بینندگان