arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۷۶۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۲

دولت در برابر افراطیون تعلل نکند

* حسین راغفر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو كميسيون اصل90 مجلس از بررسي گزارش تخلفات اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كه دروغ‌‌پردازی زنجیره‌ای برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری نسبت به دولت در این چند روزه همچنین کارشکنی‌های مختلف که در چند ماهه اول دولت شاهد آن بوده‌ایم هدفی جز ضربه زدن به دولت ندارند. هجمه به رئیس‌جمهور و حاشیه‌سازی برای دولت مختص کشور ما نیست و در برخی کشورهای منطقه نیز شاهد بوده‌ایم که به مخالفت با دولت قانونی و مردمی کشور پرداخته‌اند و باعث فلج کردن و منحل شدن دولت نیز شده‌اند.

در این زمان آنچه اهمیت پیدا می‌کند نوع برخورد دولت با این مخالفان است؛ زیرا این افراد منتقدین دلسوز دولت و مردم نیستند. کسانی هستند که به خاطر در خطر افتادن منافع فردی‌شان به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا بتوانند منافع گذشته را حفظ کنند و آنها را از دست ندهند. دولت در برخورد با این دسته تاکنون تعلل کرده است و این تعلل و عدم اقدام اساسی در برابر این افراد سبب خواهد شد تا به مخالفان این فرصت داده شود تا بتوانند در آرامش خاطر و با فکری باز نقشه‌ها و برنامه‌های خود را برای ضربه زدن به دولت پیاده کنند و به اهداف غیرمردمی و منفعت‌طلبانه خود برسند.

دولت با رویکرد منفعلانه‌ای که در مقابل این دسته پیش گرفته است، زمینه‌های حرکت علیه خود را سبب خواهد شد. تبلیغات وسیعی علیه دولت صورت گرفته است که متاسفانه اقدامات دولت در زمینه معیشتی مردم این زمینه را فراهم می‌کند تا مخالفان راحت‌تر بتوانند به اهداف خود که فلج کردن و ایجاد تغییرات اساسی در دولت است، برسند.

یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که مخالفین دولت در آن قرار گرفته‌اند و مهم‌ترین بخش اساسی و حیاتی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود حوزه اقتصادی است. این افراد تندرو اکثر نهادهای اقتصادی را تحت سیطره خود گرفته‌اند و هر تغییری در این حوزه مساوی با از دست دادن منافع این گروه است. این دسته از تغییر مشی دولت در حوزه اقتصادی و فضای کسب و کار به شدت احساس خطر کرده‌اند و تمام تلاش خود را خواهند داشت تا دولت را برای تغییر در این حوزه ناکام گذارند.

منافع این افراد طی سال‌ها با رانت‌ها و زد و بند‌های اقتصادی متفاوت به دست آمده است و دولت برای مقابله با آن‌ها باید با تغییر مدیریت‌های سریع و حساب شده این افراد را از جایگاه قدرتی که به دست آورده‌اند، خارج کند. دولت باید با صراحت تمام و آشکارا مسائل را برای مردم توضیح دهد و مشکلاتی که با آن درگیر است را با مردم در میان گذارد. لازمه خصوصی‌سازی در بخش‌های گوناگون برای مردم توضیح داده شده و به آنها گفته شود که خصوصی‌سازی، رقابتی شدن اقتصاد و کاهش هزینه‌ها از ابزارهای ارتقای بهره‌وری در کشور خواهد بود. دولت علاوه بر مشکلات مشخص مانند تورم، اشتغال، تعطیلی واحد‌های صنعتی، بیکاری و... در حوزه اقتصادی با چالش‌های فراوانی روبه‌روست و افراد بسیاری قصد کارشکنی و اخلال در کار آن را دارند بنابراین بهترین راه برای خنثی کردن این کارشکنی‌ها بیان کردن این مشکلات توسط رئیس‌جمهور به مردم است.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
4
115
... بدهکاران دیروز طلبکاران امروز شده اند و به جای اینکه اتعدال حرف اول را بزند تندروهای جناح شکست خورده میداندار شده اند. با این وضعیت مردم از دولت دلسرد خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
با بابک زنجانی ها هم برخورد شود
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
5
89
تاخت وتازها ازدوره احمدی
نژاد بیشترشده انگارکسی پیام انتخابات مردم را نشنیده است اگرپیام انتخابات را گسی درک نند هزینه ان را ملت می پردازد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
معلومه دیگه جلوی سودجویی خیلی‌ها داره گرفته می‌شه و اونها هم ساکت نمی‌مونن!
behzad
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
4
56
قاطعیت دولت با استفاده از ابزارهای قانونی و استفاده از پتانسیل جامعه لازم و واجب است ولی ضمن سرعت و قاطعیت باید از هرگونه التهاب و تنش دوری کند در کنترل درآوردن بنگاههای خصولتی و شبه دولتی و اصلاح ساختار بانکها و بستن راههای رانت و فرارهای مالیاتی و افزایش قدرت خرید مردم و حذف یارانه نقدی باید گامههای اساسی خود را بردارد و گرنه تعلل فضای بی تفاوتی در جامعه و فضای رانتخواری در افراطیون را تقویت خواهد کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
2
16
دقیقا.. واقعا جالبه کسانی که فقط 4 میلیون رای دارند همه کاره شدند. استاندارو شهرداد و فرماندار.. تو شهرستانها هنوز لباس شخصیها حرف اول می زنند. هنوز فضای دانشگاها امنتی هست. دولت از چی کی ترسه کهفضا را عضو نمی کنه مردم امیدوار بشن به رایی که دادند..
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
13
تعلل با این قوم لجوج خیانت به مردم است و رانت خواران را جری تر خواهد ساخت.در دوره ای آقای خاتمی و نتیجه مدارای ایشان با این انحصارطلبان را همگی مشاهده کردیم !؟ بنابراین حرکت انفعالی در مقابل افراطیون جز میدان دادن به آنها و مایوس کردن مردم از دولت تدبیر و امید چیزی در پی نخواهد داشت لذا باید محکم و استوار و در عین حال آگاهانه و شناخت کامل نسبت به تسهیل و تسریع امور تدابیر لازم اندیشیده شود تا به سرمنزل مقصود که همانا ایران آباد و آزاد است دست یافت.
دوستدار انقلاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
2
16
هر موقع مصلحت از قانون کنار رفت قانون .قانون میشود ب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
13
اگر دولت فعلی واقعا با این افراد خیلی سریه و قاطع برخورد کند و وامها و ... مالیاتها و .... رانتهای آنها را به سیستم صحیح بانکی و مالی کشور برگرداند ، مطمئن باشید که خیلی زود میتوان به بازسازی اقتصاد کشور امیدوار بود.
کسانی که به واسطه رابطه های خود و خدمات آنجنانی به دو دولت قبلی .... وامهای میلیاردی گرفتند که با این تورم و افزایش قیمتها و ..... الان بدون هیچ اثر مثبتی در جامعه و کشور صاحب ثروتهای چند صد میلیاردی شده اند.
نمونه اش همان فردی که سند شکایت بانک کشاورزی از او در رسانه ها هم پخش شد. که البته این یکی است از چند هزار و .......

فقط قاطعیت و سرعت در عمل......
محمد خالقي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
23
جان كلام همين است اگر تعلل كند راي ملت را بي اعتبار خواهد كرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
0
9
دولت خيلي نرم رفتار ميكنه ومحل سوء استفاده افراطيها شده،مردم حق دارند از رييس جمهورشون بپرسند كه ايا شما منافع گروهي اندك ولي گستاخ را به منافع مردم ترجيح ميدهيد؟
نظرات بینندگان