arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۲

خبری از پرواز مستقیم ایران - آمریکا نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو روز بیشتر تا پایان سال 2013 میلادی باقی نمانده و بر اساس وعده‌های داده شده باید از ابتدای سال جدید میلادی اولین پرواز مستقیم ایران - آمریکا برقرار شود اما به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هنوز خبر جدیدی در این زمینه نیست.

به گزارش ایسنا، با توجه به عنایت رییس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و آمریکا صادر شد و بر اساس رایزنی‌های انجام شده، به احتمال قوی پرواز در این مسیر در سال جدید میلادی باید برقرار شود.

چندی پیش قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از احتمال آغاز پروازهای مستقیم ایران به آمریکا خبر داده و گفته بود اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و بیشتر در حد صحبت بوده است اما دو طرف علاقه‌مندی‌های خود را نشان داده‌اند.

همچنین برای برقراری این پرواز، سه شرکت‌ هواپیمایی ایرانی از جمله ماهان، هما و آسمان و چند شرکت خارجی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل هما نیز این شرکت که قبلا پرواز مستقیم به نیویورک داشته درحال حاضر نیز چهار فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دوربرد با ظرفیت سوخت گیری بالا دارد که برای پرواز طولانی روی اقیانوس مناسب هستند.

پرورش چندی پیش گفته بود منتظر دریافت مجوز برای برقراری این پرواز هستیم و با توجه به انجام پرواز به هامبورگ، فرانکفورت و دیگر نقاط اروپا، برای برقراری این پرواز نیز مشکلی نیست.

اما علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نیز نسبت به برقراری این پرواز تمایل نشان داده‌اند فعلا خبری از انجام این پرواز مستقیم نیست.
نظرات بینندگان