arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۲

"آغاز درمان دختران شین‌آبادی/ 5 سال طول می کشد"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر شین‌آبادی امروز در بیمارستان بستری شده‌اند و از امشب عمل‌های جراحی آنها آغاز می‌شود گفت که یک و نیم میلیارد تومان از سوی دولت برای درمان آنها اختصاص یافته است.

رسول خضری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما از دولت می‌خواستیم که بهترین درمان و بهترین خدمات برای این عزیزان فراهم شود و با توجه به اینکه آنها عمدتا خانواده‌های فقیری دارند و برخی از آنها به دلیل درگیر شدن در مشکلات درمان فرزندانشان شغل خود را از دست داده‌اند، یک مستمری برای این دختران پرداخت شود که آنها حداقل یک پشتوانه مالی داشته باشند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان دختر شین‌آبادی امروز در بیمارستان محب حضرت فاطمه زهرا (س) بستری شدند و عمل‌های جراحی آنها نیز از امشب یا فردا آغاز خواهد شد، دولت نیز یک و نیم میلیارد تومان برای ارائه خدمات ویژه درمانی به آنها اختصاص داده و این مبلغ روز پنجشنبه واریز شده است.

خضری با اشاره به دیدار روز گذشته خود با وزیر بهداشت درباره روند درمان دختران شین‌آبادی یادآور شد: ما در این دیدار به این نتیجه رسیدیم که برای درمان این دانش‌آموزان از ظرفیت اعضای هیات رییسه انجمن جراحان پلاستیک کشور که بالاترین سطح جراحی پلاستیک خاورمیانه را به خود اختصاص دادند، استفاده شود و دولت هم هزینه‌ها را متقبل شود اما اولیای دانش‌آموزان گفتند ترجیح می‌دهند همین‌جوری که از سال گذشته عمل جراحی فرزندان آنها را در بیمارستان محب حضرت فاطمه (س) انجام داده به کار خود ادامه دهند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: تیم درمانی دختران شین‌آبادی یک پروسه پنج ساله را برای درمان آنها پیش‌بینی کرده‌اند و قرار است هر سال یک میلیارد تومان به بیمارستان داده شود تا خدمات ویژه‌ای به این دانش‌آموزان ارائه شود. البته در پزشکی نمی‌توان زمانی را برای بیمار سوختگی تعیین کرد بلکه اثرات سوختگی تا آخر عمر با افراد است و به همین دلیل ما اصرار داریم به این دانش‌آموزان مستمری تعلق بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته هیات دولت وقت مصوب کرده بود هزینه‌های درمان و داروی دانش‌آموزان شین‌آبادی را تا آخر عمر به آنها پرداخت کند.
نظرات بینندگان