arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

ناطق نوری: ایستادگی مردم به این معنا نیست که انتقادی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان، کارمندان و دادگاه‌ها گفت: بدانید مردمی که امروز ارباب رجوع شما هستند، همان مردم 9 دی، روز قدس و 22 بهمن هستند و باید آنها را تحویل بگیریم و به آنها شخصیت بدهیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم ترحیم مرحوم سیدعلی‌اکبر پرورش در مسجد سید اصفهان، با اشاره به فرارسیدن 9 دی اظهار‌ کرد: مردم با حضور به‌موقع و با شعور خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کردند.

وی با بیان اینکه "دشمنی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی همواره بوده و خواهد بود"، افزود: این حضور به موقع و هوشمندانه مردم است که توطئه‌های آنها را خنثی کرده و انقلاب را پیش برده است.

ناطق نوری، حضور مردم را نه فقط صِرف ادای دِین بلکه یک تکلیف دانست و گفت: این حضور پیام‌هایی دارد که یکی از این پیام‌ها خطاب به مسئولان کشور است که مردم پای استقلال، ارزش‌های انقلاب، امامت، ولایت و اقتدار انقلاب ایستادند.

رئیس اسبق مجلس تصریح کرد: البته این حضور و ایستادگی به این معنا نیست که مردم به وضع موجود انتقادی ندارند، بلکه مردم می‌گویند آنجا که ما باید حاضر شویم، هستیم و مسئولان نیز باید به وظایف خود نسبت به این مردم به درستی عمل کنند.

وی خطاب به مسئولان، کارمندان و دادگاه‌ها گفت: بدانید مردمی که امروز ارباب رجوع هستند، همان مردم 9 دی، روز قدس و 22 بهمن هستند و باید آن‌ها را تحویل بگیریم و به آنها شخصیت بدهیم.

ناطق نوری در ادامه صحبت‌های خود، مرحوم پرورش را استاد اخلاق و معلم تعلیم و تربیت و هم‌رزم خود اعلام کرد و افزود: کمتر از دو ماه قبل خبر فوت مرحوم عسگراولادی نیز اینچنین مرا متأثر کرد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری به تفکر معتدلانه مرحوم پرورش و دوستانش در دهه 60 اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان من، مرحوم پرورش و مرحوم عسگراولادی به عنوان وزرای کشور، آموزش و پرورش و بازرگانی دولت وقت نامه‌ای خطاب به حضرت امام(ره) نوشتیم که عده‌ای به دنبال دولتی کردن مردم هستند و ما به دنبال مردمی کردن دولت و این در حالی است که هنوز تفکر دولتی کردن مردم در اذهان برخی از مسئولان وجود دارد.

وی همچنین با انتقاد از بازنشستگی زودتر از موعد اساتید دانشگاه‌ها گفت: ابتدای انقلاب اسلامی سالم‌ترین نیروها را از آموزش و پرورش به عنوان مسئولان شهری در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها استفاده می‌کردیم.

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی، مقام معلم را مقامی والا برای علی‌اکبر پرورش دانست و تصریح کرد: مقام معلمی بالاتر از هر مقامی در نزد خداست. سپس انبیا، ائمه هدی و کسانی که دنباله‌روی آن‌ها انسان‌ها را هدایت کرده و ارشاد می‌کردند قرار دارند که استاد پرورش یکی از این شخصیت‌ها بود.

نظرات بینندگان