arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

جهانگیری: رسیدگی به مشکلات آبادان و خرمشهر سیاست جدی دولت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری رسیدگی به مشکلات خرمشهر و آبادان را سیاست جدی دولت دانست و گفت: دولت مصمم است با راهکارهای مناسب این مشکلات را در حداقل زمان ممکن برطرف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

جهانگیری در این جلسه با اشاره به سفر اخیر نوری مالکی نخست وزیر عراق به ایران و مذاکرات صورت گرفته در خصوص اروندرود، خاطر نشان کرد: توافقاتی برای لایروبی اروند رود شکل گرفته و قرار است کارگروهی متشکل از مسوولان دو کشور این موضوع را تا اجرای کامل پی گیری کنند.

وی با اشاره به طرح های پیشنهادی در خصوص اصلاح محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند، اظهار داشت: برای اصلاح این منطقه و ایجاد منطقه آزاد نیازمند بررسی های همه جانبه هستیم و باید در صورت تصمیم برای انجام این کار، الگویی مناسب و متفاوت از مناطق آزاد موجود در کشور تعریف کنیم.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید مسائل گمرکی و تردد مناسب ساکنین این منطقه در نظر گرفته شود، گفت: ورود و خروج مردم به مناطق آزاد یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا محدودیت و مانع برای ساکنین این منطقه ایجاد نشود.

جهانگیری از اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی خواست با تشکیل جلسات مستمر با نمایندگان دستگاه های ذیربط در خصوص ضوابط تاسیس مناطق آزاد و موضوع منطقه اروند به جمع بندی برسند و نتایج را برای تصمیم گیری اعلام کنند.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از الزامات، تعهدات و مستندات مورد نیاز برای بررسی ایجاد یک منطقه آزاد تجاری – صنعتی و تشکیل یک منطقه ویژه اقتصادی، تعدادی از صورتجلسه های کارگروه تخصصی شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

برخی از مصوبات جلسه عبارتند از:

افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، طرح جامع منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس (جلفا)، طرح جامع منطقه آزاد توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم، افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و الحاق جزیره هنگام به محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم.

وزیران نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در این جلسه حضور داشتند.
نظرات بینندگان