arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

بازگشت گلدکویست با نام جدید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی البرز گفت: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و حرفه‌ای متوجه شدند که یک شرکت تحت عنوان «نیوهایتس» با هدف تجارت (بیزینس) و در قالب تورهای مسافرتی در حال عضوگیری از سراسر کشور است.

سردار گودرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و حرفه‌ای متوجه شدند که یک شرکت تحت عنوان «نیوهایتس» با هدف تجارت (بیزینس) و در قالب تورهای مسافرتی در حال عضوگیری از سراسر کشور است.

فرمانده انتظامی البرز ادامه داد: با کمی مطالعه بر روی این شرکت و رصد فعالیت‌های آن مشخص شد که این شرکت از زیر مجموعه‌های شرکت‌های هرمی گلدکویستی است که اما چون مردم به ویژه جوانان و افراد جویای کار نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های گلدکویستی اطلاع و آگاهی کامل دارند این بار نام و قالب و شکل جدید مشغول به فعالیت شده است.

این مقام مسئول انتظامی با اشاره به اینکه افراد ساده‌لوح و جویای نام و ثروت بیشتر در معرض خطر  این شرکت هستند، گفت: این شرکت با شناسایی افراد ساده لوح و جویای نام و ثروت در ابتدا با دادن وعده‌های دروغین و واهی مبنی بر تحقق آرزوهای آنها با دریافت 4 الی 8 میلیون تومان از هر نفر آنها به عضویت خود در می‌آورند.

به گفته سردار گودرزی روش عضوگیری این شرکت نیز همچون شرکت‌های هرمی بوده و هر عضو می‌بایست 2 عضو جدید را معرفی میکرد تا از این طریق بتوان به سرمایه و سود مناسب برسد.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به نحوه کلاهبرداری این شرکت افزود: اعضای اصلی این شرکت پس از عضوگیری افراد جدید آنها را در مکان‌های نامشخص که در حالت قرنطینه به سر می‌برند شستشوی مغزی می‌کردند و سپس آنها را وادار می‌کردند تا به بهانه‌های مختلف مثل بیماری، گرفتاری، تصادف و غیره از بستگان، آشنایان و دوستان خود مبالغ هنگفتی قرض گرفته و به حساب شرکت واریز کنند تا در آینده بتوانند در تورهای مسافرتی این شرکت و طرح‌های تجاری آن حضور داشته باشند.

وی ادامه داد:  پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی تحقیقات گسترده مکان تجمع لیدرهای این شرکت که با برگزاری جلسات مخفیانه افراد ساده‌لوح را فریب و از آنها مبلغ بین 4 تا 8 میلیون تومان کلاهبرداری و به حساب خود واریز می‌کردند در یکی از مناطق شهرستان کرج شناسایی و به مدت یک هفته تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت تا اینکه با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه سر دسته و لیدر اصلی این شرکت با نام «ر-ع» که تحت تعقیب مراجع قضایی نیز می‌باشد به همراه 17 نفر دیگر از اعضای اصلی و جدید این شرکت دستگیر شدند.

این مقام مسئول انتظامی در پایان به شهروندان به ویژه جوانان در خصوص کلاهبرداری این شرکت‌ها هشدار داد و افزود: شهروندان به ویژه جوانان آگاه باشند که شرکت‌های هرمی تحت عناوین مختلف مثل شرکت نیوهایتس، گلدکویست و غیره در صدد فریب اعضا و در نتیجه کلاهبرداری از آن‌ها است. بنابراین ما توصیه می‌کنیم با افزایش آگاهی خود و مطالعه دقیق‌تر در خصوص نحوه فعالیت و کلاهبرداری این شرکت‌هااز عضویت در آنها خودداری کنند.
نظرات بینندگان