arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۲

"گاز خنده" روش جدید پلیس سوئد برای سرکوب معترضان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس سوئد برای متفرق کردن زنان معترض این کشور از "گاز خنده" استفاده کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  پایگاه اینترنتی العربیه ، نیروهای ضد شورش در سوئد ، شیوه جدیدی برای متفرق کردن معترضان در این کشور بکار گرفته که در آن به جای گاز اشک آور یا آب گرم ، از "گاز خنده " یا اکسید نیتروژن استفاده شده است .

به گزارش یک روزنامه سوئدی، پلیس این کشور روز 30 دسامبر 2013 برای متفرق کردن تجمع شمار زیادی از زنان سوئدی که در استکهلم به تظاهرات پرداختند، از گاز خنده استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، زنان سوئدی در این تظاهرات خواستار اصلاح برخی از قوانین برابری جنسیتی بودند.

سخنگوی پلیس سوئد در این باره بیان داشت که «این شیوه را یکی از افسران نیروهای ضد شورش کشف کرد و تنها برای تظاهرات مخالف قانون و تجمعاتی که رفت و آمد مردم یا خودروها را مختل کند ، به کار خواهد رفت.»

وی افزود : این گاز نخستین بار روز دوشنبه تجربه شد ، تظاهر کنندگان پس استفاده از اکسید نیتروژن ، قادر به کنترل اعصاب خود نبودند و شروع به خندیدن کردند.

این پایگاه اینترنتی افزود: کارولین جورج هماهنگ کننده این تظاهرات گفت: پلاکاردهایمان را بالا بردیم و شعار دادیم ناگهان پلیس آمد ، و گمان کردیم که گاز اشک آور علیه ما استفاده خواهند کرد، اما متوجه شدیم که این گاز خنده آور است و پس از استفاده از این گاز ، شور و شوق خود را از دست دادیم و تظاهرات ما به یک نمایش تئاتر کمدی تبدیل شد.
نظرات بینندگان