arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۲

افشاگر راز «جی.کی.رولینگ» محکوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وکیلی که نام اصلی نویسنده‌ی «نوای فاخته» را فاش کرد و موجب پرفروش‌ شدن جدیدترین رمان «جی.کی.رولینگ» شد،‌ به پردخت یک هزار پوند محکوم شد.

«کریستوفر گاسج» وکیلی است که با گفتن نام جی.کی رولینگ به همسرش "دسوت"، راز چند ماهه‌ نویسنده‌ هفت‌گانه‌ «هری پاتر» را افشا کرد و اکنون به حکم دادگاه انگلیس به پرداخت مبلغ یک هزار پوند محکوم شده است.

اگرچه با مشخص شدن نویسنده‌ اصلی «نوای فاخته» فروش رمان جنایی رولینگ چنان افزایش یافت که در صدر پرفروش‌ترین‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد رولینگ همچنان مایل بود خود را پشت نقاب «ریچارد گالبریث» پنهان کند.

گاسج در دفاع از خود گفت: فکر می‌کردم دارم با کسی صحبت می‌کنم که به او اعتماد دارم و آدم رازداری است. در حالیکه اقدام وی موجب افشا شدن نام رولینگ در نشریه‌ ساندی تایمز شد.

به گفته‌ ناشر «نوای فاخته»،‌ در عرض سه هفته اول انتشار این کتاب فروش آن تنها 1500 جلد بود، اما پس از افشای هویت اصلی نویسنده‌اش این رقم به 18 هزار نسخه رسید.

رولینگ که از برملا شدن رازش عصبانی بود،‌ در این‌باره گفت: از این اتفاق خیلی دلسرد شدم. تعداد کمی از اطرافیانم نام‌های مستعار مرا می‌دانند و من در کمال ناباوری دیدم زنی که تا چند روز پیش حتی نامش را هم نشنیده بودم‌، اطلاعاتی دارد که بسیاری از دوستان قدیمی من از آن محروم هستند.

خالق «هری پاتر» و «خلاء ناگهانی» در توضیح اقدام خود در راستای استفاده از نام مستعار افزود: خیلی دوست داشتم به ابتدای حرفه‌ای نویسندگی بازگردم و بدون تنش و انتظارات فراوان شاهد بازخوردهای بی‌آلایش باشم. تجربه‌ فوق‌العاده‌ای بود که دوست داشتم کمی بیشتر طول بکشد.

جالب است که «نوای فاخته» به قلم نویسند‌ه‌ گمنامی چون «ریچارد گالبریث» به چندین ناشر عرضه شد و هیچ یک حاضر به چاپ آن نشدند، اما اکنون فروش آن تا جایی رشد کرده که نام این رمان در بالاترین رتبه‌ وب‌سایت آمازون قرار گرفته است. 
نظرات بینندگان