arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۲

افخم :تروريست‌ها به دنبال ايجاد تنش در فضاي سياسي عراق هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: راه حل اصولی مبارزه با پدیده شوم تروریسم و ریشه‌کنی آن در عراق در سایه وحدت و همدلی همه اقوام و طوایف این کشور و همکاری گسترده کشورهای منطقه با دولت عراق امکان‌پذیر است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «مرضیه افخم» در مورد تحولات اخیر عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، یکبار دیگر بر لزوم توسل به گفت و گو به عنوان تنها راهکار حل اختلافات سیاسی داخلی عراق تاکید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات دولت عراق در قبال گروه‌های تروریستی در مناطق غرب این کشور گفت: ایران همراه با جامعه بین‌المللی، اکثریت جریان‌های سیاسی داخلی عراق و نیز مردم این کشور از اقدامات دولت عراق در برخورد با گروه های مسلح تروریستی که در ماههای اخیر با نفوذ از کشور بحران زده سوریه سعی دارند، مردم بی‌دفاع عراق را آماج عملیات تروریستی خود قرار دهند حمایت می‌کند.

افخم گفت: گروه‌های تروریستی در کنار اقدامات خرابکارانه تلاش می‌کنند با هدف قرار دادن فرایند سیاسی عراق به ویژه در زمانی که جریان‌های سیاسی خود را برای انتخابات آینده پارلمانی آماده می‌کنند، ثبات موجود در فضای سیاسی را به سوی واگرایی و تنش هدایت کنند.
نظرات بینندگان