arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۲

کشته شدن 2 تن از حامیان اخوان‌المسلمین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع امنیتی مصری اعلام کردند که در درگیری‌ها میان حامیان اخوان‌المسلمین با ساکنان منطقه سیدی بشر و الرمل در شرق اسکندریه دو تن از حامیان اخوان المسلمین کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الوطن العربی، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت که از حامیان اخوان‌المسلمین است، اعلام کرد که این دو کشته از حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر بودند.

در همین راستا، وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حامیان محمد مرسی یکی از خیابان‌های اسکندریه را بسته و برخی از مغازه‌ها را آتش زدند و به شلیک گلوله پرداختند.

در این بیانیه آمده است: ساکنان منطقه سیدی بشر و الرمل در شرق اسکندریه به تبادل آتش با تظاهرکنندگان حامی اخوان پرداختند که بر اثر آن دو تن از حامیان اخوان المسلمین کشته و سه تن از افسران پلیس زخمی شدند.

وزارت کشور مصر تاکید کرد که پلیس توانسته اوضاع را تحت کنترل بگیرد و 10 تن را بازداشت کند.

منابع امنیتی مصر خاطرنشان کردند که این دو تن بر اثر اصابت گلوله کشته شده‌اند.

رسانه‌های رسمی مصر گزارش دادند که نیروهای امنیتی ای کشور برای متفرق کردن حامیان محمد مرسی در قاهره و شهر الزقازیق گاز اشک‌آورشلیک کرده و از آب‌پرفشار استفاده کردند.

منابع تصریح کردند: صدها تن از دانشجویان دانشگاه عین شمس در شمال قاهره راهپیمایی برگزار کرده و مسیر منتهی به ساختمان وزارت دفاع را بستند و شعارهایی علیه پلیس و ارتش مصر سردادند.

آن‌ها خاطرنشان کردند: پلیس مصر در ابتدا به سمت معترضان از آب پرفشار استفاده کرد. اما زمانی که آن‌ها برای بستن راه اصرار ورزیدند گاز اشک آور شلیک کرد.

شاهدان عینی در شهر الزقازیق گفتند نیروهای امنیتی به سمت دانشجویان معترض در این دانشگاه گاز اشک آور شلیک کردند.

منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی 10 دانشجو را در محوطه دانشگاه بازداشت کردند.

شاهدان تصریح کردند: دو خودروی زرهی پلیس وارد محوطه دانشگاه شده تا معترضان را متفرق کنند.
نظرات بینندگان