arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۲

عجیب اما باورکردنی؛کورتانیدزه ی 42 ساله در جام تختی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس فدراسیون کشتی گرجستان اعلام کرد که قصد دارد در سن 42 سالگی بار دیگر به میادین کشتی بازگردد.

به گزار ش ایسنا، الدار کورتانیدزه رقیب دیرینه علیرضا حیدری که حالا رئیس فدراسیون کشتی گرجستان است، با تغییر قوانین و اوزان هوای جوانی به سرش زده و اعلام کرده می خواهد در سن 42 سالگی بار دیگر به میادین بازگردد.

کورتانیدزه که در فینال مسابقات جهانی 2002 تهران و 2003 نیویورک علیرضا حیدری را شکست داد اما در المپیک آتن مغلوب او شد، در نشستی خبری اعلام کرد: "در حال حاضر زیر نظر ریواز میندوراشویلی(قهرمان وزن 84 کیلوگرم المپیک پکن) تمرین می کنم و برای تورنمنت تختی کاپ در تهران ثبت نام کرده ام و قصد دارم در وزن 97 کیلوگرم کشتی بگیرم."

الدار کورتانیدزه در نشست خبری

در این کنفرانس خبری قهرمانانی نظیر ریوزا میندوراشویلی و گئورگی گوگشلیدزه حضور داشتند.

اما نکته جالب تر این که پسر الدار کورتانیدزه یعنی نودار کورتانیدزه در همین وزن در تیم ملی گرجستان کشتی می گیرد و رقابت پر و پسر در یک وزن در جهان کشتی بی سابقه خواهد بود.

افتخارات کورتانیدزه

کورتانیدزه برای اولین بار 21 سال قبل یعنی در مسابقات جهانی 1993 مدال نقره جهان را در رده بزرگسالان بر گردن آویخت و در المپیک آتلانتا پائین تر از رسول خادم و خادارتسف از روسیه به مدال برنز رسید. برنز مسابقات جهانی 1997 و برنز المپیک سیدنی دیگر مدالهای او بودند تا این که در سال 2002 برای اولین بار در تهران قهرمان جهان شد و در جهانی 2003 نیویورک بار دیگر بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

الدار کورتانیدزه

نقره سال 2005 آخرین مدال جهانی او در کشتی آزاد بود. 10 مدال طلا، نقره و برنز اروپا را هم باید به عناوین کوه عضله ای سالهای نه چندان دور کشتی جهان اضافه کرد.

پس از سال 2005، کورتانیدزه بارها از کشتی خداحافظی کرد اما بازگشت نا موفقی داشت و حتی در مسابقات جهانی کشتی ساحلی در سال 2009 هم اول نشد و نقره گرفت. سال 2009 آخرین باری بود که کورتانیدزه کشتی گرفت و پس از آن رئیس فدراسیون کشتی گرجستان شد اما حالا باز هم هوای کشتی به سرش زده و می خواهد در تهران به روی تشک برود؛ جایی که برایش خوش یمن بوده و برای اولین بار در آنجا قهرمان جهان شده است.

نظرات بینندگان