arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۲

ارایه لیست تصفیه 2 هزار نفره به اردوغان تکذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈبشر آتالایˈ معاون نخست وزیر ترکیه ادعای ارائه فهرست دو هزار نفر از مقامات ارشد دولتی از جمله روسای پلیس، دادستان ها، برخی از قضات، دانشگاهیان و روزنامه نگاران برای تصفیه به
ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، آتالای امروز - پنجشنبه - در گفت وگو با شبکه تلویزیونی خبر ترک، گفت: هیچ فهرستی از مقامات ارشد دولتی برای تصفیه تهیه نشده است.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به روند صلح دولت آنکارا با ˈپ.ک.کˈ گفت: دولت آنکارا برنامه ای برای اعلام عفو عمومی در برنامه ندارد.

ˈبرهان کزوˈ نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه امروز اعلام کرد که فهرست دو هزار نفر از مقامات ارشد دولتی از جمله روسای پلیس، دادستان ها، برخی از قضات، دانشگاهیان و روزنامه نگاران برای تصفیه در اختیار ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه قرار گرفته است.

کزو در پیامی در یکی از شبکه های اجتماعی عنوان کرد که گزارشاتی از جزییات یک ساختار موازی و باندهایی در درون دولت آنکارا که نام دو هزار نفر از مقامات ارشد ترکیه در آن وجود دارد، در اختیار نخست وزیر ترکیه قرار گرفته است.

رجب طیب اردوغان در پی عملیات فساد و ارتشا در ترکیه که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت این کشور از جمله دو نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه ترکیه شد، اعلام کرد که یک دولت موازی در دولت ترکیه وجود دارد.

وی رخدادهای اخیر در ترکیه را به عوامل خارجی و داخلی مرتبط دانست.

دولت آنکارا ، در پی عملیات ارتشا و فساد توسط دادستان استانبول، شماری از روسای پلیس استان های مختلف این کشور را عزل و یا به بخش های دیگر منتقل کرد.
نظرات بینندگان