arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

امام جمعه موقت تهران: ژنو ۲ بدون حضور ایران قطعا شکست می‌خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ژنو ۲ بدون حضور ایران قطعاً شکست خواهد خورد.

ّبه گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فشار آمریکا برای دعوت از ایران جهت حضور در کنفرانس ژنو ۲ گفت: ایران اسلامی نیازی به حضور در کنفرانس ندارد. اما بدون حضور ایران ژنو۲ قطعاً شکست خواهد خورد و راه به جایی نخواهد برد. آنها چه بخواهند چه نخواهند امروزایران یک قدرت برزگ در جهان است و حضور ایران حضور منطق و استدلال و دلسوزی را برای مردم را تداعی می‌کند و این‌‌ همان امری است که قدرتهای بزرگ نمی‌پسندند.

سخنران خطبه‌های نماز جمعه تهران در ادامه به حماسه ۹ دی ماه اشاره کرد و گفت: حماسه ۹ دی حماسه عشق به ابا عبداله بود.عزاداری سید الشهدا محور وحدت ملت ماست و مردم در برابر کسانی که روز ابراز عشق به ابا عبدالله را تبدیل به میدان جنگ کردند ایستادند و فتنه گران باید این پیام را بگیرند. دیگرانی هم که فتنه گر فرهنگی هستند و گاهی با قلمشان جایگاه معصومین را تهدید می‌کنند، بدانند مردم نسبت به امامان و مقدسشان حساسند و آنان روزی با خشم مردم مواجه خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حماسه ۹ دی را حماسه بیعت با نظام اسلامی و ولایت توصیف کرد و افزود: فتنه گران ۸ ماه به مصادف با ولایت آمدند. مردم به خوبی احساس کردند آن‌ها با نظام ولایت طرفند، بنابراین به میدان آمدند ونشان دادند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

وی در ادامه ۹ دی ماه را دارای پیام تبری از ولایت ستیزان همچنین نفرت از بیگانگان مداخله گر دانست و اظهار داشت: روان‌شناسی مردم ما چنین است که از بیگانگان مداخله گر بدشان می‌آید. نه تنها متدینین بلکه دیگران هم اینگونه هستند. پیام مردم در نهم دی ماه به مداخله گران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی این بود که فضولی موقوف! با این کار نفرت ما از شما چند برابر شد.

سید احمدخاتمی در ادامه به جنایات تکفیری ها در سوریه اشاره کرد و افزود: فقط یک نفر تکفیری بنا به اعتراف خودش ۳۵۰ نفر را کشته است. آنها در لبنان و عراق عملیات تروریستی انجام می‌دهند، ما به دولت عراق خدا قوت می‌گوییم و به آن‌ها عرض می‌کنیم که تروریست‌ها را قلع و غم کنند تا آرامش در عراق برقرار شود.

وی تاکید کرد: سرنخ همه این حوادث به دست آمریکاست. آمریکا جهان اسلام را نا‌امن می‌خواهد و عامل اجرای توطئه‌های آمریکا عربستان سعودی است. آمریکا و همپیمانانش برای رسیدن به اهداف شیطانی خود قصد دارند جهان اسلان را به آتش بکشند، اگر چه به لطف خدا نخواهند توانست. ما صمیمانه به علمای اهل سنت که خودشان نیز دل خونی از این تکفیری‌های دارند،پیشنهاد می‌کنیم به همراه علمای شیعه اعلام کنند این جنایت کاران خارج از اسلامند با این کار آبروی اسلام را بخرند.

سخنران خطبه‌های نماز جمعه تهران همچنین در خطبه اول خود ۵ نوع دفاع را بر شمرد و افزود: دفاع ناسیونالیستی، دفاع نژادی، دفاع فامیلی و دفاع حزبی چهار نوع دفاع هستند که حق در آن‌ها گم می‌شود. اما پنجمین نوع دفاع یعنی دفاع مومنانه مبتنی بر حق و دفاع از عمل خوب مومن است. خداوند نیز از رفتار درست و خیر مومن حمایت می‌کند.

سید احمد خاتمی ادامه داد: از جلوه‌های دفاع از مومن این است که در مجلس تخریب او شرکت نکنیم. نشستن در این مجالس حرام است، مگر انسان بتواند وضع را تغییر دهد.همچنین‌‌ همان طور که غیبت کردن حرام است شنیدن غیبت هم حرام است و در این راستا یکی از مهم‌ترین کار‌ها این است که نگذاریم ضد ارزشی جا بیفتد.

سخنران خطبه‌های نماز جمعه تهران همچنین به سالگرد ۱۹ دی ماه اشاره کرد و آن را حرکتی بزرگ و جرقه‌ای در تاریکی توصیف نمود و اظهار داشت: آفرین بر مردم قم که از سابقون انقلاب شدند.

وی همچنین سالروز شهادت شهید سرلشگرمنصور ستاری؛ شهیدسرلشگر احمد کاظمی و همراهانشان وسالروز ۷ دی ماه سال ۱۳۵۳ یعنی شهادت آیت الله غفاری که به دست شکنجه گران نظام طاغوت به شهادت رسید را تسلیت گفت.

نظرات بینندگان