arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

عبدالله گل: وجود هرگونه دولت موازی غیرقابل قبول است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه گفت: وجود هرگونه دولت موازی در دولت آنکارا قابل تحمل نیست.


به گزارش ایرنا، رییس جمهوری ترکیه روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیون ˈخبر ترکˈ با ابراز نگرانی از ادعاهای برخی از مقامات دولتی مبنی بر وجود دولت موازی درون دولت آنکارا به منظور سرنگونی آن گفت: وجود چنین باندهای موازی قابل تحمل نیست.

ˈرجب طیب اردوغانˈ و برخی دیگر از مقامات دولتی ترکیه در پی آغاز عملیات ارتشا و فساد در این کشور که منجر به دستگیری برخی از منتسبان به دولت ترکیه و 2 نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه این کشور شده است، از وجود دولت موازی در درون دولت آنکارا به ویژه در ادارات پلیس و قوه قضاییه این کشور خبر داده اند.

رییس جمهوری ترکیه افزود: اگر چنین ادعاهایی صحت داشته باشد باید از هر حیث مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع قابل قبول نیست و شفافیت در این خصوص در جوامع مدنی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گل درباره درخواست هایی برای دخالت در رخدادهای اخیر در این کشور گفت: برگزاری نشست هایی در این خصوص لازم است ولی قوای مختلف نباید فراتر از قدرت خود عمل کنند.

وی افزود: نظام ترکیه یک نظام ریاستی نیست بلکه یک نظام پارلمانی است و من به منظور افزایش هماهنگی نهادهای دولتی تمام تلاش خود را انجام خواهم داد.

رییس جمهوری درباره ارتباط بین تظاهرات ضد دولتی در ترکیه و عملیات ارتشا و فساد در این کشور اظهار داشت: من ارتباطی بین این دو رخداد مشاهده نمی کنم.
نظرات بینندگان