arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

اشتراک اینترنت در مخابرات بر چه اساسی تعیین می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: اشتراک اینترنت بر اساس آخرین مصوبه‎ی سازمان تنظیم 1 به 8 صورت می‎گیرد و این اشتراک برای تمام سرعت‎ها به همین منوال است، ولی در جایی که ما مشکلی برای ارائه‎ی بیشتر پهنای باند به مشترکان نداریم، ممکن است که اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم.

دکتر "داوود زارعیان" در خصوص وضعیت فعلی اشتراک اینترنت بین مشترکان، گفت: اشتراک اینترنت طبق قانون و بر اساس آخرین مصوبه‎ی سازمان تنظیم 1 به 8 صورت می‎گیرد و این اشتراک برای تمام سرعت‎ها به همین منوال است.

به گزارش سیتنا، وی در عین حال تاکید کرد: اگرچه طبق قانون اشتراک 1 به 8 است، ولی در جایی که ما مشکلی برای ارائه‎ی بیشتر پهنای باند به مشترکان نداریم، ممکن است که اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم. البته به نظر من اگر مشترکین سرعت 512 کیلو و یا 1 مگ داشته باشند، به هر حال اینترنت با کیفیت بهتر در اختیارشان قرارگیرد و این اشتراک 1 به 8 مشکلی برایشان ایجاد نمی‎کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در خصوص رتبه بندی شرکت‎های ارائه دهنده‎ی خدمات اینترنت توسط سازمان تنظیم، گفت: معمولا رتبه بندی نیازمند یکسری شاخصه است. شاخصه‎ها هم باید به شرکت‎های PAP اعلام شود. در خصوص رتبه بندی پیشین، اولین مطلب این بود که ما شاخصه‎ها را در اختیار نداشتیم و نمی‎دانستیم که این شاخصه‎ها چه بودند و البته اصراری هم نداریم که این شاخصه‎ها اعلام شود؛ چرا که حتما این شیوه‎ی کاری، سیاست سازمان تنظیم مقررات است.

وی ادامه داد: نکته‎ی دوم این که در رتبه بندی شرکت‎ها، مقایسه‎ی شرکتی مثل شرکت مخابرات ایران با سایر شرکت‎ها از نظر آماری و منطقی معنادار نیست. به عنوان مثال وقتی ما از سوی قانون گذار اجبار داریم به 10 هزار دفتر روستایی اینترنت 64 بدهیم پس مقایسه‎ی ما با PAPهایی که این اجبار را ندارند منطقی نیست و معنایی ندارد؛ و یا به عبارتی دیگر زمانی که یک PAP به تنهایی به اندازه‎ی همه‎ی PAPهای دیگر مشترک دارد، این مقایسه، قیاس مع الفارق است یعنی خیلی جای مقایسه وجود ندارد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بایستی در ارزیابی‎ها تجدید نظر شود و این تجدید نظر بدین معنا نیست که ما اول بشویم و یا نه. ما اصراری هم بر این بحث نداریم و معتقدیم که در ساختارمان در حال ایجاد تغییراتی هستیم که این تغییرات قطعا به نفع مشترکین در آینده خواهد بود.

زارعیان در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: قبول داریم که ما دارای ساختار دولتی بودیم و همچون شرکت ‎های PAP چابک و سریع نبودیم، اما از طرفی دیگر مقایسه ما با آنها درست نیست. به خاطر این که شما نمی‎توانید ما را که به اندازه‎ی 10 تا PAP به مشترکین سرویس می‎دهیم و مجبوریم که نیازهای دولت را هم تامین کند، همچنین نیازهای آنی دولت را هم پاسخگو باشیم، موظفیم در انتخابات فعال عمل کنیم و در حوادث غیرمترقبه هم فعال باشیم را با سایر PAPها مقایسه کنید.

وی ادامه داد: بایستی در این حوزه‎ها اندیشمندانه‎تر برخورد شود. فرض کنید در حوزه‎ی تلفن ثابت، ما 27 میلیون و 800 هزار تلفن ثابت داریم. یک اپراتوری هم وجود دارد که 10 هزار تلفن ثابت دارد. واقعا چگونه می‎توان این دو را باهم مقایسه کرد و یا در تلفن همراه چگونه می‎شود ما را با اپراتور تلفن همراه کیش مقایسه کرد؟

زارعیان در عین حال تاکید کرد: در کل کار ارزیابی و رتبه بندی اقدام موثری است. بایستی ارزیابی‎ها و رتبه‎بندی‎ها بر اساس شاخصه‎هایی کاملا علمی توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود و حب و بغض سیاسی و رقابتی، تاثیری در نتایج نداشته باشد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: این‎ها نکاتی است که مورد تایید ماست. ضمن اینکه معتقدیم که به تدریج سازمان‎های نظارتی در ایران هم در این حوزه‎ها ورزیده می‎شوند و این ورزیدگی موجب خواهد شد که این نقاط ضعف و مشکلات موجود را حل نمایند.

زارعیان در پایان تاکید کرد: ما به عنوان شرکت مخابرات ایران بایستی تلاش نماییم هم کیفیت سرویس را افزایش دهیم و هم در پشتیبانی دقت بیشتری داشته باشیم و باز هم معتقدیم که تفاوت‎های مطرح شده باید دیده شود.
نظرات بینندگان