arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

داعش انتقام گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به انفجارهای اخیر لبنان و خصوصا انفجار روز پنجشنبه در ضاحیه که پایگاه اصلی حزب الله در لبنان محسوب می شود از این اقدام به عنوان انتقام داعش از حزب الله یاد کرده است.

السفیر نوشت در حالی که ابهاماتی درباره هویت عامل انفجار منطقه ضاحیه و شیوه اجرای آن وجود دارد، دوربین های مداربسته، آنچه را قبلا روزنامه السفیر منتشر کرده بود، تایید کردند.

السفیر پیشتر اعلام کرده بود، راننده خودروی بمبگذاری شده از آن پیاده نشده بود بلکه در حالی که در خیابان نزدیک شورای سیاسی حزب الله رانندگی می کرد این خودرو منفجر شده بود.

در حالی که تا این لحظه، هیچ گروهی مسئولیت خود را در انفجار روز پنج شنبه نپذیرفته است، السفیر اطلاعاتی پیدا کرده است مبنی بر اینکه مراجع امنیتی رسمی، احتمال می‌دهند گروه اسلامی عراق و شام (داعش) در این انفجار دخیل بوده است و بعید است که جبهه النصره در آن دخالت داشته باشد.

افسران قدیمی لبنان می‌گویند که جبهه النصره وابسته به القاعده با عقاید داعش مبنی بر اجرای عملیات تروریستی در خارج همسو نیست بلکه وظیفه اصلی خود را جهاد در سوریه و تمرکز بر قدرت نظامی در این کشور می‌داند.
نظرات بینندگان