arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۲

زندانی‌ها از تهران می‌روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: تاکنون تعداد زیادی از زندانیان که دوران محکومیت خود را در تهران می‌گذراندند به زندان‌های شهرستان‌های محل سکونت خود منتقل شده‌اند.

به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی در مورد انتقال زندانیان از تهران به زندان‌های محل سکونت‌شان، گفت: این انتقال در حال انجام است و سیاست کلان سازمان زندان‌ها این است که زندانی بعد از قطعیت محکومیتش به شهرستان محل سکونت خود منتقل شود.

وی ادامه داد: البته موارد خاصی در این راستا وجود دارد که نباید فرد زندانی به زندان شهر یا شهرستان محل سکونت خود منتقل شود. مثلا اگر فردی از شهرستان به تهران آمده و در تهران مرتکب جرم کلاهبرداری شده باشد را نمی‌توان منتقل کرد؛ زیرا مالباختگان و شاکیان وی در تهران حضور دارند و در این صورت دسترسی آنها به فرد کلاهبردار سخت می‌شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار کرد: مواردی وجود دارد که به لحاظ وضعیت پرونده و پیگیری شکات و همچنین لزوم در اختیار بودن فرد زندانی جابجایی را انجام نمی‌دهیم، اما سیاست کلان ما مبنی بر جابجایی زندانیان است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای جابجایی زندانی باید مدیرکل زندان‌های استان‌های مبدا، مقصد و مرجع قضایی موافقت کنند، خاطرنشان کرد: برای انتقال زندانی ممکن است مرجع قضایی با توجه به مواردی که در پرونده وجود دارد و ما از آن مطلع نیستیم انتقال فرد زندانی را به شهرستان مناسب نداند.

وی افزود: در واقع آخرین مرجعی که باید با انتقال زندانی موافقت کند دادسرای مجری حکم است و در حال حاضر جمع کثیری از زندانیان به زندان‌های شهرستان‌های محل سکونت خود منتقل شدند.
نظرات بینندگان