arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۲

تولید مواد مخدر صنعتی توسط گروهک «داعش»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروهک تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان داعش تولید انواع مواد مخدر در چندین کارخانه‌ داروسازی حلب را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق ، همچون گروه‌های تروریستی «القاعده» و «طالبان» در افغانستان که این کشور را به مزرعه‌ای برای کاشت و تولید هروئین تبدیل کرده‌اند، هم اکنون شاخه‌های این گروه‌های تروریستی که مهمترین آنها در گروه تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان داعش نمود پیدا می‌کند، همان خط مشی را در سوریه دنبال می‌کنند.

تولید قرص میت خطرناک‌ترین مواد مخدر مصنوعی توسط داعش

بنابر اطلاعات به دست آمده از منابع محلی تنها یک ماه پس از تسلط گروه تروریستی «داعش» بر چندین کارخانه دارو سازی در حلب، موسوم به کارخانه‌های دارو سازی «آسیا» اقدام به تولید قرص‌های مخدر از این کارخانه‌ها کرده که در کشورهای غربی به قرص «میت» معروف هستند و از جمله خطرناک‌ترین و قوی‌ترین قرص‌های مخدر مصنوعی به شمار می‌آید.

نکته قابل تامل این است که این قرص‌ها به هیچ یک از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یا عربستان سعودی صادر نمی‌شوند، بلکه داعش از آنها برای عناصر خود و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در شمال سوریه و هم مرز با ترکیه استفاده می‌کند.

به این ترتیب و بنابر شهادت اهالی این مناطق هم اکنون بسیاری از عناصر داعش و «جبهه النصره» و گروه‌های به اصطلاح اسلامگرای حلب از این قرص‌ها استفاده می‌کنند و از جمله معتادان به آن هستند.

مهمترین خصوصیت و ویژگی این قرص‌ها آن است که به مصرف کننده آنها شجاعت موهوم و خیالی می‌دهد، از آن نوع شجاعت‌ها و دلیری‌هایی که در تروریست‌هایی همچون جزرة و احمد عفش و عبد القادر الصالح و غیره مشاهده شد که شب‌ها و روزهای پیاپی در خیابان‌های حلب به گشت زنی و عربده کشی مشغول بودند، چون یکی از اثرات مهم این قرص‌ها از بین بردن خواب آلودگی و فقدان اشتها و کاهش وزن در افراد است و سپس بروز علایمی همچون خواب چندین روزه و مستمر و غیر عادی در آنهاست.

کسانی‌که چنین قرص‌هایی را استفاده می‌کنند، در بیداری دست به اقدامات جنون آسایی می‌زنند و آن را حمل بر شجاعت و دلیری خود می‌گذارند، در حالی که بیانگر آشوب و ناآرامی و عدم تعادل و موازنه روانی و روحی است، به گونه‌ای که به محض از بین رفتن آثار این قرص‌ها به افرادی بزدل و ترسو تبدیل می‌شوند.

این درحالی است که این منابع محلی تاکید می‌کنند، برای سهولت مصرف و خرید و فروش این قرص‌ها فتواهایی نیز از سوی مفتی‌های سلفی و وهابی صادر و تصریح شده، از آنجا که این قرص‌ها در فرد مومن ایجاد نیرو و توان می‌کنند و فرد مومن از آنها در راه مبارزه در راه خدا و جهاد استفاده می‌کند، بنابراین هم خرید و فروش و هم مصرف آنها جایز و حلال است!!
نظرات بینندگان