arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

توصیه رئیس اتحادیه طلا به خریداران طلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور ضمن پیش بینی تثبیت قیمت طلا تا پايان سالجاری، به مردم توصیه کرد طلا را برای مصرف خریداری کنند نه برای سرمایه گذاری و کسب سود و گفت: این سرمایه گذاری در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش مهر، محمد کشتی آرای، ظهر يكشنبه در نشست امضای تفاهم نامه ایجاد شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در استان سمنان در محل استانداري افزود: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال میلادی است و معمولا در روزهای پایانی سال میلادی نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی رخ می دهد و همین نوسانات به بازار داخل هم منتقل می شود؛ طبیعی است که قیمتها در بازار داخل دچار نوسان شود منتها نوسانات به صورت التهابی و شوک نخواهد بود.

وي گفت: سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در بازارهایی مثل سهام، اوراق مشارکت و بانکها بروند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: توان تولید انواع مصنوعات طلا و جواهر در کشور در بهترین شرایط، ۱۱۰ تن در سال است.

وی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در سمنان، افزود : ایجاد این شهرک صنعتی با هدف رونق هر چه بیشتر تولید طلا و جواهر و رفع فاصله تولید و مصرف مصنوعات طلا و جواهر در کشور پیش بینی شده است.

بخش مهم صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور از استان خراسان به افغانستان است

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه یک بخش مهم صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور از استان خراسان به افغانستان است، ادامه داد: وجود صنعت طلا و جواهر در سمنان فرصت مناسبی برای توسعه و رونق این صنعت در کشور است.

كشتي آرا با بیان اینکه احداث شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در سمنان این استان را به قطب این صنعت تبدیل می کند، اظهار داشت: ایجاد این شهرک نباید در یک بعد پیش بینی شود بلکه وجود صنایعی مانند سنگهای گرانبها، تولید سنگهای نیمه قیمتی و صنایع مربوط به نقره نیز توان ایجاد و توسعه در شهرک صنعتی تخصصی طلا و جواهر را دارد.

وي با اشاره به وجود زمینه مناسب سرمایه گذاری در بخش صنعت طلا و جواهر در استان سمنان، گفت: موقعیت جغرافیایی این استان و همجواری با هشت استان، موقعیت ویژه ای برای استان سمنان ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با اشاره به استقبال مسئولان استان سمنان از پیشنهاد ایجاد این شهرک تخصصی صنعتی طلا، افزود: این پیشنهاد به استانهای دیگر کشور نیز ارایه شد که تنها مورد استقبال مسئولان استان سمنان قرار گرفت.

کشتی آرای بر توسعه بعد علمی صنعت طلا و جواهر در شهرک تخصصی این صنعت در سمنان تاکید و تصریح کرد: وجود دانشگاه های مهم و تعداد قابل توجه دانشجویان در این استان زمینه رونق این صنعت را فراهم می کند.

شهرک تخصصی صنعتی طلا سمنان رویدادی مهم در سال حماسه اقتصادی است

فرماندار شهرستان سمنان نيز در این مراسم گفت: با توجه به سیاست ها و حمایت های دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت و رونق تولید و اشتغال با پیگیری ها و حمایت های استاندار و همکاری و تعامل مناسب دستگاه های متولی در این زمینه بستر لازم جهت آغاز فعالیت زون تخصصی صنعتی طلا و جواهر در شهرک صنعتی سمنان، فراهم شده است.

حسن سعدالدين با استقبال از سرمایه گذاران تخصصی در حوزه طلا و جواهرات گفت: از پتانسیل های شهرستان سمنان نیروی انسانی متخصص و نیروی کار آموزش دیده است که فعالیت پویا و رونق تولید و فعالیت شهرک صنعتی سمنان تاییدی بر این موضوع است.

وي با اشاره به اینکه در شهرستان سمنان کمترین مشکلات کارگری وجود دارد مهاجر پذیری و وجود بستر مناسب تولید و اشتغال را مهمترین فرصت جهت حضور سرمایه گذاران و نیروی کار در شهرستان سمنان دانست.

ضریب بالای امنیت و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در سمنان

فرماندار سمنان ضریب بالای امنیت و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران حوزه طلا و جواهرات را در شهرستان سمنان فرصت جدیدی برای سرمایه گذاری داخلی دانست و گفت: با توجه به فاز بندی اجرای این طرح، شهرستان سمنان میزبان متخصصان و سرمایه گذاران طلا و جواهرات کشور است و با آغاز فعالیت این شهرک شاهد رونق تولید و تامین نیاز بازار داخلی و گسترش و توسعه صادرات کشور در طلا و جواهرات در چند سال آتی و سامان دهی و تمرکز این صنعت خواهیم بود.

سعدالدین با دعوت از تمام متخصصان و سرمایه گذاران طلا و جواهرات در کشور گفت: استقبال برندهای مهم در این حوزه جهت سرمایه گذاری و شرکت و فعالیت در زون تخصصی صنعتی طلا و جواهر شهرستان سمنان گویای تحولی بزرگ در بخش تولید و اشتغال خواهد بود که این اراده سرمایه گذاران بخش خصوصی و با حمایت های بخش دولتی زمینه تحقق حماسه اقتصادی را بیش از پیش فراهم می کند.

ساماندهي صنعت طلا با استقرار شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در سمنان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه امکان تولید و توسعه صنعت طلا و جواهر به صورت متمرکز تاکنون در کشور وجود نداشته، اضافه داشت: با استقرار شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در سمنان، ساماندهی این صنعت نیز امکانپذیر می شود.

الله محمد آقايي با اشاره به اينكه برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه مرحله های اول و دوم ایجاد این شهرک صنعتی انجام شده اظهار داشت: ایجاد رشته های دانشگاهی به صورت علمی – کاربردی و هنرستان از نیازهای دیگر رونق این شهرک صنعتی تخصصی در استان سمنان است.

وي با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای فعالیت و رونق صنعت کشور، گفت: این شهرک صنعتی با هدف تمرکز و رونق بیشتر صنعت طلا و جواهر کشور ایجاد می شود و اهمیت جهانی صنعت طلا و جواهر و گردش مالی بالای این صنعت نیز از دیگر دلایل ایجاد این شهرک تخصصی صنعتی است.

فراهم آمدن امکانات برای ورود سرمایه گذار خارجی در شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر سمنان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به زمینه سازی برای استقلال این شهرک صنعتی در آینده، افزود: تمام همکاریها و هماهنگی ها برای رونق و توسعه هر چه بیشتر این شهرک تخصصی صنعتی در سمنان پیش بینی و انجام شده است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن برنامه ها، مشارکت سرمایه گذار خارجی در آینده نیز در شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر سمنان امکان پذیر است.

آقايي با بیان اینکه دولت یازدهم به دنبال ایجاد فضای رقابت بین المللی برای فعالان اقتصادی و تولید کشور است، اظهار داشت: در دوره مدیریت مسئولان دولت یازدهم و به ویژه در برنامه ریزی ها برای ایجاد شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در سمنان، شرایط فعلی ناشی از تحریمها مدنظر نبوده بلکه حمایت از تولید داخلی به شکلی برنامه ریزی شده که امکان رقابت بین المللی در آینده فراهم باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به اینکه در ایجاد شهرک صنعتی تخصصی طلا و جواهر با استفاده از تمام ظرفیتها و امکانهای قانونی برای ایجاد و توسعه صنایع جانبی طلا و جواهر در حد امکان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: تولیدکننده به دنبال شرایط مناسب و آسان تولید است و در استان سمنان این شرایط برای تولیدکنندگان فراهم است.

ذخیره قطعی سنگ طلا در استان سمنان بیش از سه میلیون تن

علی پورنبوی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این مراسم گفت: ذخیره قطعی سنگ طلا در این استان بیش از سه میلیون تن و استخراج سالانه از این ظرفیت ۲۳۸ هزار تن است و همچنین شش هزار و ۴۰۰ تن ذخیره سنگ فیروزه در این استان سمنان برآورد شده است.

اولین شهرک تخصصی صنعت طلا و جواهر کشور در سمنان ایجاد می شود

با انعقاد تفاهم نامه ای بین استاندار سمنان و رئیس اتحادیه طلا و جوهر کشور، اولین شهرک تخصصی صنعت طلا و جواهر در شهرک صنعتی سمنان ایجاد می شود.

بنا براین تفاهم نام زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع برای احداث این شهرک تخصصی صنعتی در نظر گرفته شده است.

در این نشست نشست تفاهم نامه ایجاد شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر در سمنان به امضای محمد وکیلی استاندار سمنان ومحمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور رسید.

نظرات بینندگان