arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

شمارش معکوس برای اعلام خبر مرگ آریل شارون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسوولان بیمارستانی در تل آویو که ˈآریل شارونˈ نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در آن در کما به سر می برد، اعلام کردند که وی امروز (یکشنبه) با مرگ ˈقریب الوقوعˈ مواجه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از تل آویو، وضع جسمانی شارون 85 ساله که به دلیل ویژگی ها و فیزیک بدنی اش به ˈبولدوزرˈ معروف است، از روز چهارشنبه و پس از به وجود آمدن مشکلات جدی کلیوی برای وی در پی یک عمل جراحی رو به وخامت گذاشت.

ˈزیو روتشتاینˈ رییس بیمارستان ˈتل هاشومرˈ که شارون در آن در کما به سر می برد، گفت: وی همچنان در معرض خطر مرگ قریب الوقوع قرار دارد، اگرچه قلبش بهتر از تصور ما دوام آورده است.

وی افزود: من بیش از قبل بدبین هستم، زیرا عملکردهای حیاتی وی به ویژه وضعیت کلیوی اش بهبود نیافته است.

وی اضافه کرد: نمی توانم آینده را پیش بینی کنم، اما راه ممکنی برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

مسوولان این بیمارستان روز جمعه با اعلام اینکه در خون شارون عفونت پیدا کرده اند، گفتند که امکان انجام دیالیز روی وی وجود ندارد، زیرا اعضای دیگر او از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند.

شارون که همچنین به قصاب صبرا و شتیلا معروف است، 4 ژانویه 2006 متحمل یک سکته سخت شد و به کمایی رفت که هیچگاه از آن برنخاست.

آریل شارون نخست در فوریه سال 2001 به نخست وزیری رژیم صهیونیستی انتخاب شد.

اگرچه دولت وی در ابتدا جنگ طلب ترین دولت ها در تاریخ اسراییل تلقی شد، کمتر از 4 سال پس از انتخاب وی در سال 2001، نیروهایش را از غزه تحت اشغال بیرون کشید.

با این حال، هیچ چیز نتوانست شارون را در چشم دشمنان فلسطینی اش عزیز کند. اندکی پس از ابتلای وی به سکته در سال 2006، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که بر غزه حکمرانی می کند، گفت که خاورمیانه بدون او حال و روز بهتری خواهد داشت.


نظرات بینندگان