arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

ظریف: تلاش برای حذف ایران دیدگاه اشتباهی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا بر توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز بلافاصله پس از بازگشت از ترکیه با سناتور «پیر فردیناندو کازینی » رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا که در رأس یک هیئت پارلمانی به کشورمان سفر کرده است درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت روابط پارلمانی و دیدارهای مقامات دو کشور بر توسعه مناسبات فیمابین با توجه به تمایل طرف ایتالیایی تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روند رو به افزایش بی ثباتی در منطقه خاورمیانه تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که این منطقه نیازمند مدل‌های بومی دموکراسی است و اقدامات و برخوردهای افراطی به نتیجه نخواهد رسید.

وی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را یک نمونه موفق مردمسالاری دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌هایی با گرایشات مختلف سرکار آمده‌اند.

ظریف اضافه کرد: این امر نشان دهنده توانایی جمهوری اسلامی ایران است که در منطقه نیز منعکس شده و ایران می‌تواند نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

ظریف تاکید کرد: در چند سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای حذف نقش ایران انجام شد که دیدگاه غلطی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود افراط گرایی و تروریسم در سوریه  تصریح کرد: افراط گرایی همه را تهدید می‌کند و کسی نمی‌تواند ادعا کند که این امر فقط مشکل منطقه است.

وی تاکید کرد: اگر همکاری نباشد افراط گرایی به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت خواهد کرد و شاهد غلبه افراطیون در این کشورها خواهیم بود.

محمدجواد ظریف مواضع ایتالیا در مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه را حکیمانه خواند و افزود: اگر این اقدام اتفاق افتاده بود، آتشی در منطقه شعله ور می‌شد که غیر قابل مهار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: ملت ایران طرفدار تعامل است، اما با توجه به بدبینی ملت ایران به حسن نیت غرب، باید تلاش شود تا اعتماد ملت ایران حاصل شود.

پیر فردیناندو کازینی نیز در این دیدار با اشاره به نقش پارلمان‌های دو کشور در گسترش و توسعه مناسبات، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در همه ابعاد گسترش یابد.

وی با اشاره به تحولات خاورمیانه تاکید کرد: کشور بزرگ و پرنفوذی مانند ایران می‌تواند نقش مهمی در سطح منطقه ایفا کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا همچنین لزوم همکاری ایران و ایتالیا در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای را خاطرنشان کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
1
دلم به حال هيئت هاي كشورهاي "بورگينا فاسو " " مالديو" " گينه بيسائو" " جزاير كمور" "ماداگاسكار" و .... ميسوزه كه بيچاره ها با اونهمه قدرت سياسي و اقتصادي كه داشتند و زمان احمدي نژاد تازه تازه داشتن راه ايران را ميشناختن بايد بازم دست به دعا بشن كه اصولگراها بيانو اونا را به ايران دعوت كنن يكي نيس به ظريف و روحاني بگه آخه بابا ايتاليا و انگليس و فرانسه وآمريكا هم آخه مگه چين كه شما هي با اونا نشست و برخاست ميكني برو مثل محمود كشورهاي تازه كشف كن كه اسمت بعنوان كاشف تو كتابها ثبت بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
1
افرین بر کلام بلیغ و محترمانه وزیر با لیاقت کشورمان
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
1
درود بر دیپلمات باشرف و باغیرت ایران زمین درود
نظرات بینندگان