arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

بیانیه هیئت پارلمانی ایتالیا درباره سفر به تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس و معاون کمیسیون امور خارجه سنای ایتالیا در بیانیه ای حمایت خود را از تلاش های بین المللی برای دستیابی به توافق پایدار در مورد برنامه هسته ای ایران اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سناتور "پیر فردیناندو کازینی" رئیس کمیسیون امور خارجه سنای ایتالیا و سناتور "جوزپه دکریستوفارو" معاون رئیس کمیسیون امور خارجه سنای ایتالیا که به ایران سفر کرده اند با انتشار بیانیه ای بر لزوم برقراری جو دوستی و همکاری بین ایران و اروپا تاکید کردند. در این بیانیه آمده است:

"ما به دنبال این هستیم که در ژنو توافقی تاریخی حاصل شود، توافقی که تضمین کننده حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باشد و به غرب این اطمینان را بدهد که برنامه ایران منحصرا صلح آمیز است.

لازم است که جو دوستی و همکاری دو جانبه میان ایران و اروپا مجددا برقرار شود. ایتالیا همواره در طول تاریخ پل ارتباطی با این کشور بوده و بر این اعتقاد است که ایران بایستی برای ایجاد ثبات در تمام منطقه از افغانستان گرفته تا عراق و از سوریه تا لبنان و فلسطین در یک کار مشترک سهیم گردد.

در همین راستا دیپلماسی پارلمانی وظیفه مشخصی بر عهده دارد که همانا نزدیک کردن دو کشور در سطح مدیران و تصمیم گیرندگان است.

هیئت پارلمانی 5 نفره ایتالیایی به ریاست "کازینی" رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا و نیز 4 عضو هیئت رئیسه این کمیسیون روز جمعه وارد تهران شده و تا کنون با شماری از مقامات کشورمان از جمله رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار داشته اند.
نظرات بینندگان