arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

دادستان کل کشور: ورود به حساب بانکی افراد بدون مجوز قانونی ممنوع است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ورود هر کس به حساب بانکی دیگری بدون مجوز قانونی یا قضایی جزء موارد ممنوع است.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری گفت دولت گفته حساب بانکی، حریم خصوصی افراد است اما فرمانده نیروی انتظامی گفته برای تعقیب جرم اقتصادی نیاز است بعضی حساب‌ها چک شود، محسنی‌اژه‌ای در این باره گفت: ما یک قانون پولشویی داریم که در آن مشخص شده چه مقامات و چه افرادی اگر احساس کردند پول، پول کثیف است یا غیرقانونی به حساب ریخته شده چه کاری باید انجام دهند. پس اینطور نیست که هر کسی بتواند به حساب‌های افراد ورود پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ در خصوص موردی هم که احیانا فردی متهم شود و می‌خواهند ببینند آیا این افراد فساد دارد یا خیر، چند حساب دارد، چقدر موجودی دارد و ...، این امر در رابطه با اتهامات آن فرد است. مثلا فردی به اتهام سرقت، کلاهبرداری و قاچاق موادمخدر دستگیر شده و ادعا می‌کند مواد را از فلانی خریداری کرده و به حساب او پول ریخته است. در اینجا با اجازه قاضی می‌توانند وارد شوند؛ بنابراین ورود هر کس به حساب بانکی دیگری بدون مجوز قانونی یا قضایی جزء مواردی است که ممنوع است.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اینکه آیا خودرو حریم خصوصی افراد است یا خیر؟ گفت: در مورد خودرو، موارد متفاوت است. فرض کنید کسی صدای موسیقی حرام بلند را در ماشین گذاشته است. این جرم مشهود است. دستگاه ضبط و پخش داخل ماشین است ولی صدای یک موسیقی حرام پخش می‌شود و وظیفه پلیس است که به عنوان جرم مشهود جلوی آن را بگیرد و تذکر دهد که آن را خاموش کنند یا اینکه فرد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی گفت: گاهی اوقات هم جرمی در داخل خودرو مرتکب می‌شوند ولی از بیرون داخل ماشین مشخص است و در این مورد هم جرم مشهود است.
نظرات بینندگان