arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۲

اعلام وضعیت فوق العاده در نیویورک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توفان برف و یخبندان شدید در آمریکا همچنان ادامه دارد به طوریکه مقامات نیویورک به دلیل ترس از پیامدهای گردباد قطبی، اقدام به اعلام وضعیت اضطراری کرده اند.

به گزارش راشا تودی، "اندرو کومو" فرماندار نیویورک برای محدود کردن زیان هایی که ممکن است به سبب گردباد قطبی گریبان این ایالت را بگیرد اقدام به اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

این گردباد از شب گذشته آغاز شده و طی امروز سه شنبه اغلب مناطق شرقی آمریکا را در می نوردد. در حال حاضر دمای هوا در نیویورک به منفی 40 درجه زیر صفر رسیده و تقریبا در حدود 36 اینچ برف در این ایالات به زمین نشسته است.

پدیده گردباد قطبی، دما را در نقاطی از ایالات متحده به پایین ترین حد طی چند دهه گذشته رسانده و گفته می شود که این دما در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است. سرما در واشنگتن، میلواکی و میسوری طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده است، دما در جنوب آمریکا نیز به‌ شکل کم سابقه ای به زیر صفر سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، زمانی که دما در مینه‌ سوتای آمریکا به ۴۰ درجه زیر صفر رسید هوا در سیبری هفت درجه گرمتر بود. برخی نهادهای آمریکایی هشدار داده اند که اگر مردم در این ایالت ها با پوشش مناسب به خارج از منزل بروند قطعا گرفتار مرگ می شوند.

در همین رابطه رویترز از کشته شدن دست کم چهار نفر در 24 ساعت اخیر فقط در اوهایو بر اثر سرما گزارش داده است. دیروز دوشنبه اغلب مدارس و اداره ها در مناطق شرقی آمریکا تعطیل شدندو بیش از چهار هزار و ۳۰۰ پرواز لغو شد و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هواپیما نیز با تاخیر به پرواز در آمدند. بر اساس اخبار منتشر شده در فرودگاه شیکاگو سوخت هواپیماها منجمد شده است.
نظرات بینندگان