arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

مرسی: جهان را غافلگیر می‌کنم/ همه پرونده‌ها را باز می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه الوطن مصر با انتشار گزارشی همزمان با محاکمه مرسی در آکادمی پلیس تأکید کرده که رئیس جمهور برکنار شده مصر از غافلگیر کردن جهان در جلسه محاکمه‌اش خبر داده است.

به گزارش فارس روزنامه «الوطن»، مصر در گزارشی تأکید کرده که خبرنگار این روزنامه  روز قبل به زندان برج العرب اسکندریه رفته و اطلاعات جدیدی از «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر که در این زندان نگه داری می‌شود به دست آورده است.

بر اساس این گزارش مرسی استرس زیادی داشته و از مأموران زندان خواسته که با لباس‌های رسمی به جای لباس سفید مخصوص زندان در جلسه دادگاه حضور پیدا کند که با مخالفت مقامات زندان روبه رو شده است.

الوطن افزود که این مسئله مرسی را عصبی کرده و با فریاد اعلام کرده که «رئیس جمهور قانونی مصر است»؛ وی همچنین تأکید کرده که در دادگاه همه جهان را غافلگیر خواهد کرد.

مرسی افزود: پرونده اتحادیه برای من مهم نیست زیرا پرونده سازی شده اما موضوعات غافلگیر کننده‌ای دارم که در صورت پافشاری کودتاچی‌ها برای محاکمه من به اتهام جاسوسی آن را اعلام خواهم کرد.

رئیس جمهور برکنار شده مصر گفت: اگر بر نمایش محاکمه من به اتهام جاسوسی پا فشاری کنند آن زمان درخواست حضور «محمد حسین طنطاوی» و «سامی عنان» را به دادگاه خواهم داد و این کار را خودم انجام خواهم داد زیرا به دلیل غیر قانونی بودن دادگاه برای خود وکیل نخواهم گرفت.

مرسی افزود: اگر من از سال 2011 متهم به جاسوسی هستم چرا تا این زمان درباره این مسئله سخنی به میان نیامده بود و چگونه من با این اتهام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم و منتخب مردم شدم؟

رئیس جمهور برکنار شده مصر مقامات امنیتی و نظامی دولت فعلی را به توطئه چینی علیه خود متهم کرد و تأکید کرد که دولت‌ها و کشورهای زیادی با محاکمه وی به اتهام جاسوسی مقابله خواهند کرد و با اعمال فشار بر قاهره مانع این مسئله خواهند شد.

مرسی افزود: در صورت اجرای این دادگاه همه طرف‌ها را فاش خواهم کرد و خواستار شهادت فرماندهان پیشین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواهم شد و این پرونده و همه پرونده‌های دیگر را باز خواهم کرد.

امروز در آکادمی پلیس قاهره دومین جلسه محاکمه مرسی و 14 تن از رهبران اخوان المسلمین به اتهام تحریک برای قتل معترضان در جریان حوادث کاخ ریاست جمهوری اتحادیه،  در حال پیگیری است.
نظرات بینندگان