arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

اخطار گردشگری به فدراسیون فوتبال!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: اگر فدراسیون فوتبال قرار است در حوزه‌ی فروش بلیت‌های جام جهانی برزیل ورود نکند، به چه بخشی قرار است وارد شود؟!

رجبعلی خسروآبادی درباره‌ی رسیدگی به وضعیت آژانس‌ها و سایت‌هایی که در حال فروش تورهای ویژه‌ی جام جهانی 2014 هستند، توضیح داد: وظیفه‌ی ما در این‌باره، هشدار دادن به مردم است و این‌که بررسی کنیم که فروشندگان این تورها، هتل‌ها و خدمات‌شان را از کجا آورده‌اند و چگونه و با چه کیفیتی عرضه می‌کنند. ما به شرکت‌هایی که تا کنون بدون تأیید این اداره اقدام به فروش تور کرده‌اند، آن هم در شرایطی که هنوز نمی‌توان بلیت‌ها را خرید، تذکر داده‌ایم، ضمن آن‌که به فدراسیون هم پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترکی را داده‌ایم.

او تأکید کرد: کار ما کنترل و پیشگیری است، نه مداخله در کار دفاتر خدمات مسافرتی. ما حدود تکالیفی را داریم. اگر آژانسی که مجوز برگزاری تور گرفته است، مشکل داشته باشد به آن رسیدگی می‌کنیم، وگرنه فدراسیون فوتبال در زمینه‌ی کیفیت بلیت‌ها، قیمت و چگونگی فروش آن‌ها نسبت به ما برتری دارد و ما در این زمینه وارد نمی‌شویم.

خسروآبادی سپس با اشاره به اطلاعیه‌ای که به‌تازگی فدراسیون فوتبال درباره‌ی نحوه‌ی فروش بلیت‌های جام‌ جهانی صادر کرده است، گفت: اگر فدراسیون فوتبال وظایف خود را انجام دهد، ما هم در خدمتش هستیم؛ اما اگر در حوزه‌ای که به آن‌ها مربوط نمی‌شود مانند هتل و خدمات تور دخالت کند، رسما برای فدراسیون می‌نویسیم که چنین حقی ندارد.

رییس اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یادآوری کرد: اگر فدراسیون فوتبال نامه‌ای نوشت که به مردم هشدار داد با هیچ آژانسی برای فروش تورهای جام جهانی و بلیت قرارداد نبسته، به‌خاطر نامه‌ای بود که معاون گردشگری کشور برای این فدراسیون فرستاد. اگر حالا هم بخواهد در حوزه‌ای به‌جز محدوده‌ی مسوولیتش وارد شود، بار دیگر نامه‌ای برایش می‌نویسیم.

به گزارش ایسنا، خسروآبادی که صبح امروز (چهارشنبه، 18 دی‌ماه) در صبحانه‌ی کاری با خبرنگاران با موضوع «سامان‌دهی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران» سخن می‌گفت، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 642 دفتر خدمات مسافرتی در تهران وجود دارند که بیش از نیمی از دفاتر مسافرتی کشور را شامل می‌شود؛ این نشان‌دهنده‌ی مصیبت ماست.

او سپس برای سامان‌دهی دفاتر خدمات مسافرتی به بهره‌گیری از توان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: من چون این کار را می‌شناسم، قصابی نمی‌کنم، بلکه جراحی می‌کنم و معتقدم تا بخش خصوصی مطالعه و نیازسنجی نکند، نمی‌توان دفاتر را سامان‌دهی کرد.

محمد کرمی - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - نیز با اشاره به کمبود نیروی نظارتی و معضل دانستن آن، اظهار کرد: تا کنون نگاه دقیقی به موضوع نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی وجود نداشته و نظارت سالمی هم نبوده است.

به گفته‌ی او، از ابتدای سال 92 تا کنون، 77 دفتر تعلیق و 20 دفتر لغو مجوز شده‌اند. همچنین برای 90 دفتر مجوز تأسیس داده شده است.

وی با بیان این‌که براساس بررسی‌ها، بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی، کاربری متناسبی ندارد، در این‌باره توضیح داد: براساس اطلاعاتی که البته ضعیف است، برخی دفاتر، حسابداری و ساختمان‌سازی می‌کنند، در حالی که از 50 درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند هستند.

رضا اباذری - رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران - نیز گستردگی تعداد دفاتر را عامل کمبود نظارت‌های کمی و کیفی دانست و ادامه داد: صدور مجوزهای متعدد توسط سازمان‌های مختلف سبب بی‌انضباطی در کنترل امور شده، برای همین لازم است مثل کشورهای متمدن، برای این دفاتر یک بند با عنوان آژانس گردشگری داشته باشیم.

او سپس به ورود افراد غیرمجاز به حوزه‌ی گردشگری اشاره کرد و آن را بدنامی برای صنف و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و ادامه داد: وظیفه‌ی ما و دولت این است که این مشکل را حل کنیم. مشکلی که بیشتر در حوزه‌ی طبیعت‌گردی و ویزای خروجی مانند «شینگن» دیده می‌شود.

اباذری درباره‌ی طرح نظارتی که از سوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران در این جلسه پیشنهاد شد، گفت: کارشناسان انجمن می‌توانند در طول سال، 2/2 بار بر آژانس‌ها نظارت کنند که یک نظارت حضوری، یک خوداظهاری و 2 / 0 هم به شکایت، تطبیق و دیگر امور لازم اختصاص دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان